...Daarnaast kan je de bestuurder aanspreken en confronteren met zijn/haar rijgedrag, zodat de persoon op het moment zelf al kan zien wat die fout heeft gedaan in plaats van 3 maanden later als je een bekeuring krijgt....
je had toch niet het idee dat mensen die zich asociaal in het verkeer gedragen dat zelf niet weten en er opeens mee ophouden omdat ze zichzelf op de monitor van de agent zien ?
Ik vind het eigenlijk vrij logisch dat er niet naar rijvaardigheid wordt gekeken bij een overtreding.
Helemaal mee eens, 100%
Maar dat is juist het probleem wat ik schets, de politie vergoeilijkt het eigen rijgedrag en overtreding van de regels met het argument dat het allemaal niet zo gevaarlijk is omdat hun mensen zo goed opgeleid zijn.
Maar wanneer de rijvaardigheids instructuer van deze mensen, die waarschijnlijk nog veel beter kan rijden, prive vergelijkbaar weggedrag vertoont, dan is dat zelfde weggedrag opeens wel heel gevaarlijk, asociaal en onverantwoord.
(of hij moet een corrupte agent treffen die collega's niet op de boin zet omdat ze collega's zijn, maar die zijn er niet in Nederland ...toch ..??)
Dat is dus meten met 2 maten, of het betreffende rijgedrag is onverantwoord en gevaarlijk en dus doe je het zelf ook niet, zeker niet als het maar over een overtreding gaat waarbij de verantwoordelijke toch al bekend is, of je beschouwt het als niet meer als het overtreden van een regel, je schrijft je PV en je laat dat belerende praatje achterwege.
Wat ik dan helemaal niet kan begrijpen is dat opvallende auto's wel een snelheidbeperking kirijgen bij achtervolgingen etc (wat ik overigens een goede zaak vind) maar dat onopvallende auto's die het overige verkeer niet kunnen waarschuwen met sirene, zwaailicht en opvallende striping die niet zouden krijgen.