Botboor

Auteur Topic: Botboor  (gelezen 15653 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #20 Gepost op: 22 april 2008, 20:07:58
Nog even over "Bij kennis":

Ik bedoelde dat de botboor op mariniers uitgetest wordt die bij kennis zijn. Ik bedoelde dus niet de patiënt ::)

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #21 Gepost op: 22 april 2008, 21:06:10
mariniers die dat laten doen zijn misschien wel bij kennis, maar daar houdt het dan wel bij op...... ;D ;D
Als er iemand is met een protocol met betrekking tot het gebruik van lidocaine bij de botboor, hoor ik graag van je
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #22 Gepost op: 22 april 2008, 21:11:50
ja ik snap dr geen hout van, maar dan hoor je het van me  8)

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 23 april 2008, 22:43:45
Hoeveel lidocaine heb je daarvoor nodig? Het risico op cardiaal arrest lijkt me zeer aanwezig... ???

Nee hoor, wees gerust , zoveel lidocaine wordt er ook niet IO ingespoten....de dosis is behoorlij lager
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 23 april 2008, 22:45:43
Hoi Paul,

Nee, wij hebben nog geen protocol ervoor, dat weet ik uit eigen ervaring op de SEH. Er wordt wel gesproken over een protocol, maar die is er nog niet.

WM.

inderdaad, de LPA-commissie heeft al een tijdje verzuimd een protocol hiervoor te ontwikkelen zoals ik al eerder opmerkte. Een aantal MMA's hebben dit aangekaart bij de LPA-Cie  maar tot nog toe zonder resultaat.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod