Hendrik-Ido-Ambacht stap over op elektrische hoorn - 01-04-2008

Auteur Topic: Hendrik-Ido-Ambacht stap over op elektrische hoorn - 01-04-2008  (gelezen 2738 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandweer-ZH18-402

• Senior gebruiker
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Hendrik-Ido-Ambacht stap over op de tweetonige elektrische hoorn, in de volksmond beter bekend als de politiesirene...

Dit naar aanleiding van overschrijding van de geluidsnorm in de manschappencabine van het voertuig. Uit metingen die uitgevoerd zijn tijdens de warme RI&E blijkt dat de geluidsnorm met 12 decibel wordt overschreden.

Het extra isoleren of verplaatsen van de martinhoorn is niet aan de orde omdat deze onkosten niet in verhouding staan tot het vervangen van de martinhoorn voor een elektronische hoorn.

De 4 hoorns en de compressor zijn uit de lichtbalk verwijderd en hebben plaats gemaakt voor een elektrische hoorn.

De elektronische hoorn voldoet aan alle eisen van de geluidssignalen die gelden voor brandweervoertuigen:
- één 2-tonige hoorn die achtereenvolgens de tonen B en E aangeeft.
- In een geluidssterkte van 100 decibel gemeten op 7 meter afstand voor het voertuig.

Weer of geen weer... altijd brandweer

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 1 april 2008, 16:19:46
Zonde zeg, ik vind dat de luchthoorns echt bij de brandweer horen. Helaas... >:D :D

mike

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 1 april 2008, 18:24:27
Op zon dag als vandaag is alles verdacht!!!!!!!!!!

mvg
Mike

paul_hartog

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 1 april 2008, 18:27:18
;)

pyroloog

• Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • BRW-ZHZ
Reactie #4 Gepost op: 2 april 2008, 09:49:59
Hendrik-Ido-Ambacht stap over op de tweetonige elektrische hoorn, in de volksmond beter bekend als de politiesirene...Blijkt gelukkig een 1 april grap te zijn!

Met dank aan http://www.hendrik-ido-ambacht.brandweer.net/ voor het in de lucht helpen van deze klucht.

Het onderstaande verhaal is dus compleet verzonnen, de TS410 blijft gewoon met de martinhoorn rijden.

Einde van de martinhoorn voor de TS 410

Dit naar aanleiding van overschrijding van de geluidsnorm in de manschappencabine van het voertuig. Uit metingen die uitgevoerd zijn tijdens de warme RI&E blijkt dat de geluidsnorm met 12 decibel wordt overschreden.
Het extra isoleren of verplaatsen van de martinhoorn is niet aan de orde omdat deze onkosten niet in verhouding staan tot het vervangen van de martinhoorn voor een elektronische hoorn.

De 4 hoorns en de compressor zijn uit de lichtbalk verwijderd en hebben plaats gemaakt voor een elektrische hoorn.

De elektronische hoorn voldoet aan alle eisen van de geluidssignalen die gelden voor brandweervoertuigen:
- één 2-tonige hoorn die achtereenvolgens de tonen B en E aangeeft.
- In een geluidssterkte van 100 decibel gemeten op 7 meter afstand voor het voertuig.

[verwijderd door de beheerder]

Brandweer-ZH18-402

• Senior gebruiker
  • Manschap
Reactie #5 Gepost op: 2 april 2008, 14:23:43
haha graag gedaan hoor :D. Toch weer ff leuk gephotoshopped ::) ;D.

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #6 Gepost op: 2 april 2008, 17:58:22
Haha okéy, ik zat al te vloeken... Zo'n hoorntje zou dan weer niet mogen, terwijl ik (in het zelfde dorp) geen geluidslimieten heb... :P Mooi bedacht ;)

Brandweer-ZH18-402

• Senior gebruiker
  • Manschap
Reactie #7 Gepost op: 2 april 2008, 19:58:03
Haha okéy, ik zat al te vloeken... Zo'n hoorntje zou dan weer niet mogen, terwijl ik (in het zelfde dorp) geen geluidslimieten heb... :P Mooi bedacht ;)
hahah had je dan echt niet in de gate dat dit dan wel heel toevallig op deze dag naar buiten werd gebracht. + dat het alleen de 410 betrof en dan niet de overige voertuigen? :D

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #8 Gepost op: 2 april 2008, 20:10:03
Daarom vond ik het ook al zo opvallend idd... Ik miste het zelfde bericht voor Zwijndrecht enz ;) Maarja, op sommige punten ben ik weer lekker naïef... 1 april is zo'n punt ::)

pyroloog

• Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • BRW-ZHZ
Reactie #9 Gepost op: 3 april 2008, 08:08:40
He Roland, je kent me toch zo onderhand wel hé ;D