Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 609331 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Ja compagnie wist ik, dat is 12 TS toch? ;)
(2x peloton (=2x 4 TS) + OSP (4 TS))

Compagnie is 9x TAS
peloton 100   4x
peloton 200   4x
ost peloton    1x


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Dank u.
(laatste vraag/vragen offtopic: waarom maar 1x TS in OSP? waar bestaat OSP nog meer uit dan? en waar dient het precies voor?)


rozema12

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
1 commando (commandant ondersteuningspeleton, tevens plaatsvervangend compagniescommandant)
1x vc
1 x ts
1 x haakarm voertuig met taakafhankelijke lading
1 x vrachtwagen

Taken:

het verzorgen van verbindingen
het aanvoeren van goederen
het aan-en afvoeren van personeel
de verzorging van personeel
het aanvoeren en mede verzorgen van grootschalig watertransport
het (laten) plegen van onderhoud tijdens de inzet
het inzetten op zwaartepunten
overige logistiek


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
1 commando (commandant ondersteuningspeleton, tevens plaatsvervangend compagniescommandant)
1x vc
1 x ts
1 x haakarm voertuig met taakafhankelijke lading
1 x vrachtwagen

Taken:

het verzorgen van verbindingen
het aanvoeren van goederen
het aan-en afvoeren van personeel
de verzorging van personeel
het aanvoeren en mede verzorgen van grootschalig watertransport
het (laten) plegen van onderhoud tijdens de inzet
het inzetten op zwaartepunten
overige logistiek



even een kleine verbetering de vc is geen officieel voertuig meer en is vervangen door de coh (althans in noord-holland noord)

groet free

ps voor andere info kan het ook prive dan kunnen we het hier on topic houden
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Patrol

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #114 Gepost op: 11 december 2008, 00:45:42
Hey jongens,..

Is de radiocommunicatie van airside operations op schiphol, via het internet te horen?????

Ik kan wel live ATC van schiphol horen via internet, maar daar hoor ik nooit airside ops......

Groeten Medina...


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #115 Gepost op: 11 december 2008, 00:51:37
Hey jongens,..

Is de radiocommunicatie van airside operations op schiphol, via het internet te horen?????

Ik kan wel live ATC van schiphol horen via internet, maar daar hoor ik nooit airside ops......

Groeten Medina...


 ;)

Ik denk dat het een goed idee is om de onlinescannerperikelen verder af te handelen in het afgesplitste topic in Vragen aan Centralisten en vragen over Verbindingen en in dit topic alleen de meldingen over VOS-1 tm zoveel te bespreken

mvg
JvO
Moderator

Samen sterk in de hulpverlening!


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #116 Gepost op: 15 december 2008, 11:01:30
livep2000
10:58:25 15-12-08PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
0106500BRW Kennemerland (Regionaal Commandant)
0106520BRW Kennemerland (OvD Zuid)  
0106581BRW Kennemerland (Monitorcode OvD)


Betrof rook bij landingsgestel van een 747 vrachttoestel van KLM. Piloot meldt harder geremd te hebben als normaal wat rookontwikkeling veroorzaakte.
Na controle Brw. geen bijzonderheden of rook aangetroffen,

Inmiddels EINDE VOS 1


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #117 Gepost op: 15 december 2008, 16:26:40
livep2000
10:58:25 15-12-08PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
0106500BRW Kennemerland (Regionaal Commandant)
0106520BRW Kennemerland (OvD Zuid)  
0106581BRW Kennemerland (Monitorcode OvD)


Betrof rook bij landingsgestel van een 747 vrachttoestel van KLM. Piloot meldt harder geremd te hebben als normaal wat rookontwikkeling veroorzaakte.
Na controle Brw. geen bijzonderheden of rook aangetroffen,

Inmiddels EINDE VOS 1
 

Jonge jonge, heb je weer mee zitten luisteren? ;-)  

Klopt inderdaad wat je hierboven geschreven hebt. Machine kwam van de baan 36R af en ging naar opstelplaats B32.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #118 Gepost op: 16 december 2008, 18:06:43
Jonge jonge, heb je weer mee zitten luisteren? ;-)  

Klopt inderdaad wat je hierboven geschreven hebt. Machine kwam van de baan 36R af en ging naar opstelplaats B32.

Ik? Neehoor, hoe kom je erbij david?  ;D


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #119 Gepost op: 16 december 2008, 18:34:49
Vandaag weer een VOS-1 gehad. Betrof een Fokker 100 van de KLM welke ging landen op baan 18C. Met had een warning dat de cargodoor niet gesloten zou zijn. Na de landing, all operations normal en machine is veilig en wel naar opstelplaats B48 getaxied.