Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 591543 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1260 Gepost op: 3 februari 2014, 09:57:16
Voor de noodlanding van het AirFrance toestel, zie "http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=81721"
Citaat van: Haageneesch link=msg=1241701 date=1391413688
p2kflex
08:47:35 03-02-14GROUP-1PRIO 1 ONGEVAL LUCHTVAART (GRIP 2 SCHIPHOL #SLOTERWEG#) (VOORALARM GROOT) UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL [ 2450 4270 1293 4230 4130 4630 4530 9130 BRW1AFO 1070 1288 1290 1284 1072 1285 1220 1204 1294 ]
GRIP 20108711BRW Kennemerland (Badhoevedorp) (Blusploeg)


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
Reactie #1261 Gepost op: 3 februari 2014, 17:11:27
Schiphol Incidenten ‏@112Schiphol
KLM1243 naar Parijs gaat boven België terugkeren naar Schiphol vanwege een probleem met het luchtsysteem aan boord.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #1262 Gepost op: 4 februari 2014, 14:55:53
Citaat van: bart007 link=msg=1241575 date=1391348489
Robin Kok ‏@rkokwerk 13 min.
Koedijk heeft eigen vliegveld?.. pic.twitter.com/qYphrxKAVW
NHD Alkmaar ‏@NHDAlkmaar  15 min.
Vliegtuigje uit weiland weer in de lucht: KOEDIJK - Het vliegtuigje dat zondag een noodlanding maakte in een w... http://bit.ly/1anR5Rm
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


mesecur

  • Aspirant Manschap
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 459
Reactie #1263 Gepost op: 6 februari 2014, 12:32:56
Ik weet niet of dit het goede topic is, maar:

Donderdagochtend zag ik rond 11:50 een vliegtuig (4 motorig. Volgens mij propellor) recht op me afkomen (En vervolgens net over m'n huis gaan.)

Locatie: https://maps.google.com/maps?q=Maarsstee+Stadskanaal&hl=nl&ll=52.986852,6.961738&spn=0.004986,0.011362&sll=37.0625,-95.677068&sspn=53.167773,93.076172&hq=Maarsstee&hnear=Stadskanaal,+Groningen,+Nederland&t=m&z=17&iwloc=A

Vervolgens komen er op twitter meerdere meldingen binnen.

https://twitter.com/Smittie_Knoal/status/431380168683171840

https://twitter.com/K_Mulder_MKWTB/status/431380421998170112

Weet iemand hier meer van?
29 jaar - Aspirant Manschap, Informatiespecialist.


Gast

  • Gast
Reactie #1264 Gepost op: 6 februari 2014, 12:56:40
Hoogtes die mensen inschatten zijn nooit betrouwbaar, zelfs niet voor mensen die in de luchtvaart werken is het niet mogelijk om te zeggen "die Hercules kwam op 150 meter hoogte over".
De minimale vlieghoogte voor verkeer vliegend onder visuele zichtvoorwaarden is 1000voet (300 meter), militaire toestellen, politiehelicopters, SAR heli's en ontheffinghouders mogen daar vanaf wijken.


mesecur

  • Aspirant Manschap
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 459
Reactie #1265 Gepost op: 6 februari 2014, 13:22:57
Laat ik het zo zeggen: Dusdanig laag dat hij de flats zou raken. 'kzag dat ding op me afkomen en dacht: WTF

https://twitter.com/mooistadskanaal/status/431388082571849728/photo/1 Dit is wat ik ongeveer zag, maar dan met neus naar mij toe.
29 jaar - Aspirant Manschap, Informatiespecialist.


Gast

  • Gast
Reactie #1266 Gepost op: 6 februari 2014, 14:18:19
Welnee, dat raakt de flats niet, die mannen willen ook levend terugkomen.
Op basis van mijn ervaring en kennis zou ik zeggen dat die Hercules (die wel even groter is dan een Cessna) op 1000 voet minimaal zit. Denk je wel vaker aan drie letters bij het zien van vliegtuigen  ;D  ;D


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1267 Gepost op: 7 februari 2014, 15:41:57
p2kflex
14:45:00 07-02-14GROUP-2PRIO 1 ONGEVAL LUCHTVAART (VOORALARM KLEIN) G-PIER RANDWEG G 505 SGB SCHIPHOL [ 1293 9130 BRW1AFO ]
VOS0108311BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Blusploeg)
VOS0108301BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (BRW1 AFO)
VOS0108381BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Lichtkrant)
VOS0108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)
VOS0106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS0127800BRW Veiligheidsregio Kennemerland (VOS Infocode)
Samen sterk in de hulpverlening!


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #1268 Gepost op: 7 februari 2014, 15:53:24
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1242592 date=1391687800
Hoogtes die mensen inschatten zijn nooit betrouwbaar, zelfs niet voor mensen die in de luchtvaart werken is het niet mogelijk om te zeggen "die Hercules kwam op 150 meter hoogte over".
De minimale vlieghoogte voor verkeer vliegend onder visuele zichtvoorwaarden is 1000voet (300 meter), militaire toestellen, politiehelicopters, SAR heli's en ontheffinghouders mogen daar vanaf wijken.

Dat ben ik helemaal met je eens maar.... Ik weet nog van een bird strike bij Schiphol waarbij ik het betreffende vliegtuig heel laag over zag komen. Toen riep ook iedereen dat dat niet klopte en bleek later uit het rapport van de inspectie dat ik het toch redelijk juist had. Ik zag het vliegtuig toen op het laagste punt (en dat was echt too low for comfort).

Betrouwbaar... nee. Maar ook niet per definitie onjuist.

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


maarten93

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 819
Reactie #1269 Gepost op: 11 februari 2014, 17:17:00
p2kflex
13:33:00 11-02-14GROUP-2P 1 LVO Voorzorg (Klein: GAE 1A) Groningen Airport Eelde MACHLAAN 14 A EELDE 039367
GAE 10500821Bedrijfsbrandweer Groningen Airport Eelde (Blusploeg 1)
GAE 10500822Bedrijfsbrandweer Groningen Airport Eelde (Blusploeg 2)
GAE 10500820Bedrijfsbrandweer Groningen Airport Eelde (Commandant)
GAE 10502750Bedrijfsbrandweer Groningen Airport Eelde (CT 9367)