Dan had je dat verkeerd begrepen, geeft niks, hoort erbij. Aannames en speculaties zijn er om onderuit gemaaid te worden.
Een gear-inspection gebeurt altijd door de toren, nooit langs de baan, dat heeft ook weinig nut als je door zou zetten met de landing terwijl er wél een wiel omhoog staat, erg slordig. Een gearcheck gebeurt door een flyby langs de toren, lage snelheid, minimum hoogte met heel veel collega's met verrekijkers bij de toren-ramen.
Het is daarna nog altijd wat de piloot beslist te doen, in samenspraak met zijn technical department.
Als de piloot verzoekt om alles bij de baan, dan kríjgt hij ook alles bij de baan, maar we gaan geen sneeuwdekentje leggen.
Dit was gelukkig weer een gevalletje lampje kapot of circuitbreaker geknald of een gearlock-indicator die stuk was of wat dan ook.
Another day at Schiphol, als je eens wist hoeveel kisten retour komen per dag. Ik heb er vandaag op mijn dienst al twee gehad die retour kwamen. Zonder VOS trouwens....