Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 605499 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

CaspervdH

  • Fotograaf, geinteresseerde, webmaster.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Coordinator 112HM.nl
    • 112HM
Gemist wat het feitelijke probleem is.. In ieder geval wordt nog even gekeken of er een lekkage is ontstaan door het incident en dan is de VOS 1 van de baan af. Weer eentje gehad :)

-- Geen lekkages gevonden, einde VOS1.
Met vriendelijke groeten, Casper.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
p2kflex
13:38:18 09-11-09GROUP-2PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)
Samen sterk in de hulpverlening!


Pizzaman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 453
p2kflex
14:06:59 09-11-09GROUP-1EINDE VOS 1 ALLES ONDER CONTROLE
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)


Gast

  • Gast
Reactie #223 Gepost op: 10 november 2009, 01:19:46
Dit betrof de KLM1200 die bij vertrek in Engeland meerdere vogels had geraakt. Naast fluctuerende fuel-indicaties waren er ook zorgen om het landingsgestel en eventueel aanwezige vogelresten.

Assistentie werd verzocht bij de baan, alles goed afgelopen.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #224 Gepost op: 11 november 2009, 19:19:43
p2kflex
19:18:37 11-11-09GROUP-1PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (INC: 09) (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Gast

  • Gast
Reactie #225 Gepost op: 11 november 2009, 19:21:07
Betreft KLM48T, een Embraer E190 vanaf Helsinki, nu nog 4 minuten till touchdown. Nog onbekend wat aan de hand is, melding van problemen is pas bij Approach op de frequentie gedaan.


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #226 Gepost op: 11 november 2009, 19:37:03
De embraer kan zijn flaps niet uitklappen, dus dat gaat een harde landing worden :|


Pizzaman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 453
Reactie #227 Gepost op: 11 november 2009, 20:54:46
Sinds de ATC van Schiphol niet meer te beluisteren is, ben ik erg benieuwd hoe jullie aan deze info komen.

Of zitten jullie dicht bij het vuur?  ;)


berendbotje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #228 Gepost op: 11 november 2009, 21:04:25
Sinds de ATC van Schiphol niet meer te beluisteren is, ben ik erg benieuwd hoe jullie aan deze info komen.

Of zitten jullie dicht bij het vuur?  ;)

www.atcbox.com  ;)


Gast

  • Gast
Reactie #229 Gepost op: 11 november 2009, 22:37:39
Ik zag het hier gewoon op de radars ;) Werken bij de verkeersleiding dan zit je dicht bij het nieuws  ;)

Een flapless landing is niet persé ook een harde landing, doordat er minder lift is onder de vleugels moet er een hogere snelheid gevlogen worden om dezelfde lift te bewaren, een highspeed-landing is niet een hardere landing dan normaal, betekent alleen dat er meer separatie voor en achter het toestel ingebouwd wordt bij het oplijnen voor de landingsbaan.