Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 607153 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
De KLM13T (PH-BXU) is nu aan het landen op de betreffende baan.

KLM 13 T airborne , op hoogte ca 10200 / ca. 255 kts boven Gouda / Capelle a/d IJssel rechterbocht
heading Velsen, over Velsen rechterbocht over SPL op 10200 ft - 255 kts wederom heading Gouda, linker bocht retour richting SPL
naar ILS van 06 - touch down 14.26 hr
oorzaak voor mij nog onbekend

Boeing 737 - 800

Bron : ATC Live box en Casper


Pizzaman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 453
Boeing 737 Nosegear problemen
Nb: Normale landing, geen inspectie nodig.

http://www.schipholc2.web-log.nl/


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5701934/__KLM-kist_keert_terug_na_opstijgen__.html

zo 03 jan 2010, 17:09 | lees voor
KLM-toestel keert terug na opstijgen

SCHIPHOL -  Een KLM-toestel heeft zondagmiddag niet lang na het opstijgen vanaf Schiphol rechtsomkeert gemaakt naar de luchthaven. De Boeing 737 keerde terug naar Schiphol omdat het seinknopje in de cockpit dat moet aangeven of het landingsgestel is ingeklapt niet werkte. Dat heeft een woordvoerster van de luchtvaartmaatschappij gemeld.

Het vliegtuig was op weg naar Madrid. Het toestel was ongeveer twintig minuten in de lucht toen het terugkeerde. Volgens de woordvoerster was er geen sprake van een noodlanding, maar landde het toestel puur uit voorzorg. De passagiers zijn inmiddels met een ander toestel naar hun bestemming vertrokken.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Boeing 737 Nosegear problemen
Nb: Normale landing, geen inspectie nodig.

http://www.schipholc2.web-log.nl/

KLM 13T / 1703 , working 131.150 / 131.650 / 131.4375 (on my scanner)
Unable to Raise Landing gear. Don't think they will declare emergency as gear is down & Locked with good indications. (I have not heard them doing it yet that is)

Should be PH-BXU

EDIT, will be Pan Pan


Incident: KLM B738 at Amsterdam on Jan 3rd 2009, could not retract gear

By Simon Hradecky, created Sunday, Jan 3rd 2010 17:18Z, last updated Sunday, Jan 3rd 2010 17:31Z
A KLM Boeing 737-800, registration PH-BXU performing flight KL-1703 from Amsterdam (Netherlands) to Madrid,SP (Spain), was climbing out of Amsterdam, when the gear did not fully retract resulting in an unsafe indication. The crew levelled off at 10000 feet and entered a holding before returning to Amsterdam. The airplane landed safely on runway 06 about 45 minutes after departure.
A replacement Boeing 737-800 registration PH-BXH departed Amsterdam with a delay of 3 hours and is estimated to reach Madrid with a delay of 2:45 hours.
Bron : Scramble message board


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
p2kflex
08:45:03 05-01-10GROUP-1PRIO 1 UGS A PELIKAANWG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) (INC: 09) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
p2kflex
09:10:54 05-01-10-ALPHA-UGS A PELIKAANWG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL EINDE VOS 1.
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
08:45:03 05-01-10 11/033 GROUP-1 PRIO 1 UGS A PELIKAANWG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) (INC: 09) [ 597 ]
08:41 VOS 1, F-pier  Uitruk voor VBB Sloten +341+ AFO.
(VBB Rijk en VBB Vijfhuizen strategisch)
Boeing 747 met heet gelopen remmen.
N.b: De remmen waren rood gloeiend en er waren vlamen waarneembaar. Sloten heeft de remmen gekoeld met ventilatoren, blussing was niet nodig omdat de vlammen vanzelf uit gingen.

bron: Weblog van Brandweer Schiphol ploeg C2 en A1
Samen sterk in de hulpverlening!


Pizzaman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 453
p2kflex
16:29:10 07-01-10GROUP-1PRIO 1 HANGAR 9 KINGSFORD SMITH #I- MARINUS VAN MEELWEG 1 SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
p2kflex
16:43:48 07-01-10GROUP-1EINDE VOS 1
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
Samen sterk in de hulpverlening!


Pizzaman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 453
16:25 VOS 1, Uitruk voor VBB Rijk & TAS 341 & AFO, Autobrand bij terrein Hangar 9. (VBB Vijfhuizen & VBB Sloten strategisch) Nb. Betrof busje van beveiliging volledig in brand nabij een vliegtuig. Blussing 2 stalen hoge druk door VBB Rijk.

http://www.schipholc2.web-log.nl/