Sorry kerel maar praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt.
Waar denk je dat radar zijn hoogte informatie vandaan haalt, niet van ADS-B maar van Mode-S transponders. Mode-S ( en andere) transponders kunnen alleen uitgelezen worden door radar-systemen, niet door SBS-1 of Airnav waar Casper gebruik van maakt.
Eén van de vliegtuigen ging niet uitwijken maar vloog netjes zijn SID (Standard Instrument Departure) af. Standaard bocht, 1000ft onder de inbound gehouden.
Het heeft geen nut te blijven zoeken of "ja maar-en", er is niks aan de hand, er zat 1000ft tussen, er werd niet uitgeweken, er was een normale verkeerssituatie. Wat je vanaf de grond DENKT te zien klopt niet, je ogen houden je voor de gek. Wat je DENKT op Casper te zien is geen nauwkeurige geijkte data, dat hebben wij hier wel. Dacht je nou echt dat een verkeersleider 2 kisten op elkaar afstuurt om ze te dicht bij elkaar te laten komen? Als de routes conflicterend zijn dan heb je nog altijd je 1000ft. separatie. Niks aan het handje.