Jouw radar geeft positie maar die hoogteinformatie op de radar komt toch ook van die ads-b informatie.
Jelle zag visueel een van die vliegtuigen uitwijken en is daarna pas op casper gaan kijken.
Even aanvulling op de antwoorden die Caprice 9C1 al gegeven heeft.
De hoogte informatie die door ADSB uitgezonden wordt Hoeft niet perse van de zelfde hoogte meter te komen.
De horizontale positie van ADSB kan wel honderden meters afwijken ten opzichte van de werkelijke positie. Als je de ADSB data bekijkt met een SBS-1 ontvanger en die data legt over de landingsbanen. Dan zou schiphol dagelijks in het nieuws staan met kisten die naast de baan in een weiland/akker landen.
Kijk maar eens op 6 april 2010 08:30:53 naar de KLM1046 bij de 18R ( polderbaan) Die zit uitgemeten in google earth meer dan 1km naast de baan.
ADSB positie kan van verschillende bronnen in het vliegtuig afkomstig zijn. De positie mag dus niet zomaar voor waar worden aangenomen. Er kan een grote afwijking in zitten. Gelukkig staan er nog radiobakens voor navigatie bij de landingsbaan en in het land.