Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 575634 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

maarten93

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 819
16:35:51 06-06-11 GROUP-2 UGS B HALIM P.K. STRAAT SCHIPHOL LUCHTVAART ONGEVAL BETREFT EINDE VOS 1.
        VOS 1  0106500 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
        VOS 1  0128025 BRW Haarlemmermeer (Adviseur OOV - Openbare Orde en Veiligheid)


E_A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
20:27:58 08-06-11   06/126   GROUP-1   PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART ONGEVAL VOS 1 [ 597 341 ]
        VOS 1       0106500   BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
        VOS 1       0106520   BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
        VOS 1       0106581   BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
        VOS 1       0108311   BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Blusploeg)
        VOS 1       0108321   BRW Kennemerland (Schiphol Rijk) (Blusploeg)
        VOS 1       0108381   BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Lichtkrant)
        VOS 1       0108382   BRW Kennemerland (Schiphol Rijk) (Lichtkrant)
        VOS 1       0108999   BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)
        VOS 1       0127079   BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Multi Proces Coördinator MICK)
        VOS 1       0128025   BRW Haarlemmermeer (Adviseur OOV - Openbare Orde en Veiligheid)


E_A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
20:32:13 08-06-11   08/006   GROUP-1   EINDE VOS 1
        VOS 1       0106500   BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
        VOS 1       0128025   BRW Haarlemmermeer (Adviseur OOV - Openbare Orde en Veiligheid)


Banaan

Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
livep2000_DOIEl
13:52:56 21-06-11GROUP-1 PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART ONGEVAL VOS 1 [ 597 341 ]

        VOS 1  0106500 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
        VOS 1  0106520 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
        VOS 1  0106581 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
        VOS 1  0108311 BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Blusploeg)
        VOS 1  0108321 BRW Kennemerland (Schiphol Rijk) (Blusploeg)
        VOS 1  0108381 BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Lichtkrant)
        VOS 1  0108382 BRW Kennemerland (Schiphol Rijk) (Lichtkrant)
        VOS 1  0108999 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)
        VOS 1  0127079 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Multi Proces Coördinator MICK)
        VOS 1  0128025 BRW Haarlemmermeer (Adviseur OOV - Openbare Orde en Veiligheid)

Kan dat bij deze melding horen:

livep2000_DOIEl
14:18:11 21-06-11GROUP-2 PRIO 2 B-PIER RANDWEG B SGB SCHIPHOL REINIGEN WEGDEK [ 341 ]
0108311BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Blusploeg)
0108381BRW Kennemerland (Schiphol Sloten) (Lichtkrant)


 ???
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Nee, betrof een B747 met één kapotte motor.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Duidelijk, bedankt O0
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Gast

  • Gast
Nee, betrof een B747 met één kapotte motor.

Alleen is die niet gekomen ;)
Na het besluit om brandstof te gaan lozen en terug te keren naar Schiphol bleken de problemen met de motor toch op te lossen en is het toestel alsnog naar Kuala Lumpur doorgevlogen.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Even een stukje off-topic...

De crew weet een motor weer aan de praat te krijgen. Is het aan de crew om te beslissen om door te vliegen of niet? Ik zou het persoonlijk een veiliger idee vinden als je dan toch even op Schiphol landt om even e.e.a. door monteurs na te laten kijken :-\
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Gast

  • Gast
Het is altijd de beslissing van de crew, dit weliswaar in nauw overleg met hun "Operations" maar de crew beslist altijd. De motor was ook niet kapot, het had slechts wat problemen gehad tijdens het uitklimmen vanaf Schiphol.
In dit geval hadden ze de problemen opgelost en waren ze overtuigd van een veilige vluchtvoortgang.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Ok, bedankt O0 Er is dus wel degelijk overleg met een technische dienst op de grond :) Net als dat op mijn oude werk de chauffeurs als ze problemen hadden altijd even met ons belden om onze mening te horen. O0
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)