Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 606493 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Reactie #670 Gepost op: 11 december 2011, 20:25:37
@112Schiphol
Schiphol Incidenten

El Al 339 is zojuist geland op de Polderbaan, alles is onder controle volgens de crew, einde VOS 1!
Harlingen, wereldstad! <3


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Reactie #671 Gepost op: 11 december 2011, 20:28:46
p2kflex
20:26:39 11-12-11GROUP-2TER INFO: EINDE VOS 1
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10127800BRW Veiligheidsregio Kennemerland (VOS Infocode)
VOS 10128025BRW Haarlemmermeer (Adviseur OOV - Openbare Orde en Veiligheid)
Harlingen, wereldstad! <3


berendbotje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #672 Gepost op: 12 december 2011, 22:34:20
ELAL339 Flap extension problem. http://tinyurl.com/bnn9hq3


sks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #673 Gepost op: 13 december 2011, 09:14:58
Incident: El Al B738 at Amsterdam on Dec 11th 2011, flaps problem
An El Al Boeing 737-800, registration 4X-EKI performing flight LY-339 from Tel Aviv (Israel) to Amsterdam (Netherlands) with 134 people on board, was on approach to Amsterdam already at 2000 feet MSL when the crew reported problems with the flaps extension and aborted the approach. The aircraft entered a holding at 2000 feet for about 20 minutes, the aircraft subsequently commenced a safe landing on Amsterdam's runway 18R at a rather normal speed with emergency services on stand by.
The aircraft was able to depart for its return flight LY-336 with a delay of 2 hours and reached Tel Aviv with 110 minutes delay.

Bron: http://www.avherald.com/h?article=4478a7bb&opt=0


sks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #674 Gepost op: 16 december 2011, 10:49:50
p2kflex
10:26:54 16-12-11GROUP-1P 1 LVO Voorzorg (Klein: GAE 1A) GRONINGEN AIRPORT EELDE MACHLAAN 14 A EELDE 039369
0500820BRW Tynaarlo (Eelde) (Bedrijfsbrandweer Groningen Airport) (Commandant)
0500821BRW Tynaarlo (Eelde) (Bedrijfsbrandweer Groningen Airport) (Blusploeg 1)
0500822BRW Tynaarlo (Eelde) (Bedrijfsbrandweer Groningen Airport) (Blusploeg 2)
0502752BRW Tynaarlo (Eelde) (Bedrijfsbrandweer Groningen Airport) (CT 9369)



Speculeren...
Op dit moment draait vlucht KL1173 van Amsterdam naar Trondheim een rondje boven Drenthe en lijkt op de terugweg naar Schiphol. Weet niet of dat bij deze melding hoort. Betreft een Fokker 100.


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Reactie #675 Gepost op: 16 december 2011, 11:38:47
livep2000
10:31:40 16-12-11AMBUA1 (Klein: GAE 1A) GRONINGEN AIRPORT EELDE MACHLAAN 14 A EELDE TYNAARLO 9761TK 14  
0520004MKA Drenthe ( OvD-G Piket )


Hoort er ook nog bij =)
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


Gast

  • Gast
Reactie #676 Gepost op: 16 december 2011, 11:41:40
Als het de Fokker van de Dag is, die KLM1173, dan gaat die retour Schiphol als het mankement niet dusdanig is dat een directe landing moet worden ingezet. Zie mijn eerdere postings over de "Fokker van de Dag" en het terugkeren naar Schiphol vanwege onderhoudsfaciliteiten aldaar.


sks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #677 Gepost op: 16 december 2011, 11:50:08



Gekopieerd vanaf flightradar24.com

Ik heb geen VOS meldingen gezien, maar ben wel benieuwd waarom dit vliegtuig terugkeerde en of het met de GEA melding te maken heeft.


sks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #678 Gepost op: 16 december 2011, 11:52:48
Op de laatste foto lijkt het eindpunt Schiphol Plaza te zijn... Misschien storing in navigatie? Ik neem aan dat het een happy landing was.


Gast

  • Gast
Reactie #679 Gepost op: 16 december 2011, 11:55:54
Zodra het toestel op de grond staat is de ADS-B uitlezing niet meer betrouwbaar ;) Daarover heeft Joost ook al het nodige verteld.
Groningen zal geen GAE melding maken voor een toestel die terugkeert naar Schiphol. In het kort, alleen op Schiphol is nog onderhoud voor Fokker's aanwezig, niet meer op de buitenstations, dus zelfs voor bijvoorbeeld een losgetrild schroefje tijdens de vlucht zal een Fokker terugkeren naar Schiphol omdat op de vliegvelden waarop de Fokkers nog vliegen geen Fokker-gecertificeerd personeel en onderhoud meer is, daar waar voor de andere vliegtuigtypes van KLM wél op de buitenstations onderhoud is en dus een toestel gewoon door kan vliegen om op het veld van aankomst onderhoud te laten plegen.