Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 609367 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
p2kflex
18:41:54 01-04-08-GROUP-PRIO 1 LUCHTHAVEN AMSTERDAM AIRPORT CEINTUURBAAN LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
0106500BRW Kennemerland (Regionaal Commandant)
0106520BRW Kennemerland (OvD Zuid)  
0106581BRW Kennemerland (Monitorcode OvD's)
0108999BRW Kennemerland (Monitorcode)




RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
0108999  19:03:01 1-4-2008  PRIO 1 B-PIER PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]   Brandweer Kennemerland

nog één


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Het staat al ergens op het forum maar hier nog een keer de uitleg:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchthaven_Schiphol

Citaat
Alarmcodering hulpdiensten

Vliegtuigalarmeringen kunnen volgens de alarmregeling van Amsterdam Airport Schiphol in verschillende vormen voorkomen: oplopend van VOS 1 tot VOS 7. 'VOS' staat hierbij voor Vliegtuig Ongeval Schiphol, het cijfer geeft de zwaarte van het alarm aan:

    * VOS 1 - 'pan pan call', een waarschuwing van de piloot dat iets niet in orde is (dit kan van alles zijn).
    * VOS 2 - 'mayday call', een waarschuwing dat er een serieus probleem is, minder dan 50 personen aan boord.
    * VOS 3 - 'mayday call', een waarschuwing dat er een serieus probleem is, 50-250 personen aan boord.
    * VOS 4 - 'mayday call', een waarschuwing dat er een serieus probleem is, 250 of meer personen aan boord.
    * VOS 5 - 'crash', minder dan 50 personen aan boord.
    * VOS 6 - 'crash', 50-250 personen aan boord.
    * VOS 7 - 'crash', 250 of meer personen aan boord.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
0126655 19:10:44 01-04-08 Tens: VOS 1 Bel 020******* en bevestig. SCHIPHOL VOS MELDING


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Waarom moet de HW van de regio , naar schiphol als ze zelf ook een HW hebben ?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Schiphol heeft geen HW die ingezet kan worden bij gebouwbrand bestrijding ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
die te zien was op BOCAS , is dus alleen voor vliegtuig brand bestrijding


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Hij heeft geen kenteken en mag dus niet op de openbare weg rijden .... Zij het onder begeleiding van de KMar. Plus dat deze HW beperkt kan draaien.
Maarre VOS heeft weinig met een HW te maken, dus laten we het weer even over de VOSjes gaan hebben!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Waarom moet de HW van de regio , naar schiphol als ze zelf ook een HW hebben ?
Als toevoeging op Jeroen:
De HW van Schiphol kan niet zijwaards afstempelen, daarom kan er alleen recht voor het voertuig en een beetje links/rechts gewerkt worden. Niet zo praktisch als de HW niet overdwars in de straat past  :) Daar tegenover is het wel mogelijk om al rijdend de hoogwerker te gebruiken zonder sierlijk neer te storten.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
0126655 23:19:40 02-04-08 TENS: Ongeval Gevaarlijke Stoffen. Bel 020*******.
SCHIPHOL VOS MELDING