Van wie heb je dat? Ik neem aan dat je met een kleine aanrijding op het platform voertuigen bedoeld?
Ik neem juist aan dat J88 een kleine aanrijding op het platform met een vliegtuig bedoeld
Maar aangezien ik niet plaatsvervangend kan denken en dat aannemen, kan hij dat beter zelf beantwoorden...
Een VOS staat voor Vliegtuig Ongeval Schiphol, dus een potentieel luchtvaartincident. Een brandstoflekkage valt gewoon onder hulpverlening (klein)
bij een grotere lekkage met een potentieel gevaar bij een vliegtuig wel hoor, voorbeeld:
Maandag 17 December 2007: 08:00
VOS 1 Vliegtuig opstel plaats C 13. Uitruk voor VBB Rijk + BRW 17 + TAS 641 + AFO. (VBB SLoten + VBB Vijfhuizen strategisch) Nb. Betrof grote
kerosine lekkage bij vliegtuig.
bron:
schipholc2.web-log.nlMisschien kunnen we dit topic beter een andere naam geven; Want P2000 berichten met "PRIO 1 UGS A PELIKAANWEG LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1)" hebben we niet veel aan denk ik? Dat is leuk als je in de buurt van de luchthaven woont en mee kan luisteren en kijken.
Is het een idee om deze te hernoemen naar "Meldingen op Luchthaven Schiphol" ? Dan zit je veel ruimer in je woord en kan je ook andere meldingen als een VOS plaatsen.
Ik denk dat dit topic juist is ontstaan doordat een VOS melding steeds weer erg veel mensen aanspreekt en naar het forum (112 berichten: wie weet er meer van...) lokt, en dat het daarom juist handig is alles over VOS op 1 plek te hebben, zodat niet steeds weer dezelfde vragen gesteld hoeven te worden.
Ben het met je eens dat een VOS1 negen van de tien keer niet spannend is, dat is hier ook al een aantal keer besproken, maar ik denk dat "Meldingen op Luchthaven Schiphol" nog minder interessant zou zijn, niemand zit te wachten op alle Prio2 en Prio3 meldingen wegdek reiningen en de gemiddeld vijf OMS meldingen per dag!