Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 609340 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #140 Gepost op: 27 februari 2009, 19:03:51
Ik ben nog nooit zo snel op Triport geweest; opkomsttijd: 0 seconden...

Simon,

is daar niet een kantoortje vrij voor alles en iedereen die nu naast de kazerne zitten bij het bijbelgenootschap. Scheelt niet alleen voor jou opkomst tijd, maar ook een ieder ander die opkomt bij Grip 2.

RR (Ctrl-knop indrukken en selecteren maar . . . . . ALARMEER)
Elke hulpverlening start met communicatie.

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #141 Gepost op: 28 februari 2009, 08:10:51
is daar niet een kantoortje vrij voor alles en iedereen die nu naast de kazerne zitten bij het bijbelgenootschap. Scheelt niet alleen voor jou opkomst tijd, maar ook een ieder ander die opkomt bij Grip 2.

Alles kan, maar... zie PM

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
112meldingen
14:12:16 22-03-09PRIO 1 LUCHTHAVEN AMSTERDAM AIRPORT CEINTUURBAAN LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
0108999Monitorcode Brandweer Kennemerland
0106581Monitorcode Officieren Kennemerland
0106520Officier van Dienst Zuid Kennemerland
0106500Regio Commandant Kennemerland

en weer een Vos je
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
112meldingen
14:12:16 22-03-09PRIO 1 LUCHTHAVEN AMSTERDAM AIRPORT CEINTUURBAAN LUCHTHAVEN SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
0108999Monitorcode Brandweer Kennemerland
0106581Monitorcode Officieren Kennemerland
0106520Officier van Dienst Zuid Kennemerland
0106500Regio Commandant Kennemerland

en weer een Vos je

weet iemand wat voor vliegtuig het betrof , ik stond op het moment van de melding bij de 27/09 buitenvelderdbaan , heb 1 jumbo 747 ( north west airlines ) zien binnen komen een 767 ( KLM ) kwam er binnen en een cityhopper ( KLM ) ( deze werd later weggesleept )

jor

• Forum gebruiker
Het ging om de 747 van NWA, inderdaad op Baan 27.
Ik weet niet wat de aanleiding van deze VOS 1 is geweest. Toestel is veiliggeland, en brandweer was al snel niet meer nodig.
De brandweer werd vervolgens nog via de toren door de piloot bedankt voor het aan de baan staan.

Nozzle

• Forum gebruiker
Ik weet niet wat de aanleiding van deze VOS 1 is geweest. Toestel is veiliggeland, en brandweer was al snel niet meer nodig.
De brandweer werd vervolgens nog via de toren door de piloot bedankt voor het aan de baan staan.
747 van NWA inderdaad, gechartered door de USAF. Had hydraulische problemen en kon mogelijk de baan niet vrij maken. Kist veilig gelandt en zelf op eigen houtje naar gate E24 getaxied.

brwams

• Forum gebruiker
weet iemand wat voor vliegtuig het betrof , ik stond op het moment van de melding bij de 27/09 buitenvelderdbaan , heb 1 jumbo 747 ( north west airlines ) zien binnen komen een 767 ( KLM ) kwam er binnen en een cityhopper ( KLM ) ( deze werd later weggesleept )

KLM heeft overigens geen 767's meer... moet een A330 of een 777 zijn geweest... maar dat terzijde  :)

Jeroen!

• Senior gebruiker
p2kflex
18:03:22 29-03-09GROUP-1PRIO 1 UGS B HALIM P.K. STRAAT SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Kennemerland (OvD Zuid)  
VOS 10106581BRW Kennemerland (Monitorcode OvD)

Kist inmiddels veilig aan de grond.
EINDE VOS 1

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum

De brandweer aan de baan

Het betrefende vliegtuig

Gast

• Gast
Met de NWA B747 was een klein hydraulisch probleem waardoor wellicht niet van de baan afgetaxied zou kunnen worden maar dat bleek zonder problemen te gaan.

De VOS1 van vandaag een KLM-er die na 4 uur onderweg richting het oosten te zijn besloot retour te komen met een technical problem.