Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 605522 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Die verrekijker heeft dus geen bluscapaciteit? Kan je mij het nut van dit voertuig vertellen?

Ja heeft wel bluscapaciteit, en niet weinig ook!
14
HW-22/LD3000T3150/200
Mercedes Benz 4148
Hilton/Plastisol
2003

Info: brandweervoertuigen.com
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234



BRW14 : HW Schiphol-Sloten

Om verwarring te voorkomen, dit is geen Hoogwerker, maar een Verrijker.

Als het een Hoogwerker zou zijn dan rukte dit  voertuig ook uit op OMS melding op Schiphol.


Sterker nog, dit voertuig kan volledig fungeren als crashtender.

Overigens is dit de benummering:

11, 12, 13 Crashtenders Post Sloten
21, 22, 23 Crashtenders Post Rijk
31, 32, 33 Crashtenders Post Vijfhuizen

De nummers kunnen van de voertuigen afgehaald worden waardoor bijvoorbeeld ook het vervangend voertuig voorzien is van dàt specifieke nummer.

Maar niet denken dat de brandweer op Schiphol door middel van P2000 gealarmeerd wordt hoor. Als de voertuigen van Schiphol eruitgaan voor een uitruk dan wordt dat ook gemeld aan de RAC. Deze verwerkt dat in GMS en dan komt dit eruit op P2000.


brwams

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Ja heeft wel bluscapaciteit, en niet weinig ook!
14
HW-22/LD3000T3150/200
Mercedes Benz 4148
Hilton/Plastisol
2003

Info: brandweervoertuigen.com


Wat is dan het verschil tussen een hoogwerker er een verrijker?


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Wat ik verder van weet, is dat er niet gestempeld hoeft te worden (tot een hoek van 15 graden).
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Die verrekijker heeft dus geen bluscapaciteit? Kan je mij het nut van dit voertuig vertellen?

Hij is tevens niet voorzien van een kenteken (dus mag niet op de openbare weg rijden) én kan (bijna) niet zwenken met de arm.


Wat is dan het verschil tussen een hoogwerker er een verrijker?
[/quote]

Een hoogwerker kan alle kanten op (en werken onder zijn eigen niveau) en dat kan met een VER-rijker niet (hoogwerker = hoog, ver-rijker = ver)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Ben ik dan de eerste die hem ver-reiker gaat noemen, als in -reiken-  -reikwijdte- etc....  ;)


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Sterker nog, dit voertuig kan volledig fungeren als crashtender.

Overigens is dit de benummering:

11, 12, 13 Crashtenders Post Sloten
21, 22, 23 Crashtenders Post Rijk
31, 32, 33 Crashtenders Post Vijfhuizen

Volgens de website van brandweer Schiphol staan op post Sloten 11 & de 12, en de reserve CT 9. Wordt die in de praktijk de 13 genoemd?


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Nee de oude 9 is in mei 2009 gekanteld op de A4 en volgens mij niet meer hersteld.
De 13 zal wel gewoon een E-one zijn denk ik?

Volgens de website van brandweer Schiphol staan op post Sloten 11 & de 12, en de reserve CT 9. Wordt die in de praktijk de 13 genoemd?
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Volgens de website van brandweer Schiphol staan op post Sloten 11 & de 12, en de reserve CT 9. Wordt die in de praktijk de 13 genoemd?
De 9 is vorig jaar gecrashed op de A4.

Op alle 3 de posten staan allemaal E-one crashtenders.


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
p2kflex
06:18:46 17-01-10-ALPHA-EINDE VOS 1
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
p2kflex
06:18:39 17-01-10GROUP-1EINDE VOS 1
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)
p2kflex
06:01:16 17-01-10GROUP-1PRIO 1 UGS A PELIKAANWG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108321BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Blusploeg - TS 340)
VOS 10108382BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Lichtkrant)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)



moet deze zijn geweest:
zo 17 jan 06:00   Istanbul   CAI 0856   06:00 Geannuleerd
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.