Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 610056 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Ik wilde een suggestie doen, maar dan krijg je exact hetzelfde antwoord ;D ;)

Ja, EXACT hetzelfde antwoord he Piles  ;D ;D


dresv

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
p2kflex
13:59:57 06-04-10GROUP-1PRIO 1 E-PIER RANDWEG D 503 SGB SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10108321BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Blusploeg - TS 340)
VOS 10108382BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Lichtkrant)
BHV'er since 1997 - EHB(D)O'er en wachtende op start Sigma opleiding


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
p2kflex
14:41:20 06-04-10GROUP-1A1 12182 RITNR 13652 SCHIPHOL
0126182Ambu 12-182 (VZA - Hoofddorp)
0126999MKA Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)


heeft dat er iets mee te maken (neen, niet noodzakelijk en ja, er zit toch enige tijd tussen het een en ander maar het viel mij toch op).
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Jouw radar geeft positie maar die hoogteinformatie op de radar komt toch ook van die ads-b informatie.
Jelle zag visueel een van die vliegtuigen uitwijken en is daarna pas op casper gaan kijken.

Even aanvulling op de antwoorden die Caprice 9C1 al gegeven heeft.

De hoogte informatie die door ADSB uitgezonden wordt Hoeft niet perse van de zelfde hoogte meter te komen.

De horizontale positie van ADSB kan wel honderden meters afwijken ten opzichte van de werkelijke positie. Als je de ADSB data bekijkt met een SBS-1 ontvanger en die data legt over de landingsbanen. Dan zou schiphol dagelijks in het nieuws staan met kisten die naast de baan in een weiland/akker landen.

Kijk maar eens op 6 april 2010 08:30:53 naar de KLM1046 bij de 18R ( polderbaan) Die zit uitgemeten in google earth meer dan 1km naast de baan.
ADSB positie kan van verschillende bronnen in het vliegtuig afkomstig zijn. De positie mag dus niet zomaar voor waar worden aangenomen. Er kan een grote afwijking in zitten. Gelukkig staan er nog radiobakens voor navigatie bij de landingsbaan en in het land.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
p2kflex
08:59:01 13-04-10GROUP-1PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108321BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Blusploeg - TS 340)
VOS 10108382BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Lichtkrant)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)


dresv

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
p2kflex
11:06:24 15-04-10GROUP-2PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10108321BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Blusploeg - TS 340)
VOS 10108382BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Lichtkrant)
BHV'er since 1997 - EHB(D)O'er en wachtende op start Sigma opleiding


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
p2kflex
21:02:25 01-05-10GROUP-1PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) (INC: 09) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108321BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Blusploeg - TS 340)
VOS 10108382BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Lichtkrant)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
p2kflex
21:02:25 01-05-10GROUP-1PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) (INC: 09) [ 597 ]

p2kflex
21:08:59 01-05-10-ALPHA-EINDE VOS 1
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
p2kflex
21:09:20 01-05-10GROUP-1EINDE VOS 1
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
p2kflex
21:08:59 01-05-10-ALPHA-EINDE VOS 1
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
p2kflex
21:09:20 01-05-10GROUP-1EINDE VOS 1
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)

21.00 VOS 1 VBB Rijk + AFO baan 06
(VBB Sloten & VBB Vijfhuizen strategisch)
Embraer met kapot raam
Nb: Veilig aan de grond geen brandweer nodig

http://schipholc2.web-log.nl/


donblondie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Een korte vraag, ik weet dat het hier niet thuis hoort maar toch: weet iemand wat de frequentie is van de laagvliegers bij Amsterdan ( heli's )