0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.
Misschien handig om niet meer aan de hand van VOS meldingen te gaan bellen met Schiphol om te melden dat er wat gaande is of direct te gaan vragen wát er is.De persvoorlichter van Schiphol heeft contact gehad met onze persvoorlichter die ook van niks wist, omdat er geen luchtvaart-incident was, dus het nodige hier is in het werk gezet om op basis van een internetmelding waarop een belletje komt te achterhalen wat er aan de hand was.Voor de betrokkenen in dit geval dus niets. Onnodig werk is er verzet daardoor helaas, in dit geval bij de verkeersleiding.Mochten er al problemen zijn of voor Schiphol van belang zijnde VOS-meldingen dan weet de luchthaven, en de verkeersleiding, het zelf wel.
Ik zie het probleem niet dat iemand de persvoorlichting even belt om informatie. Dat scheelt een hoop speculaties (waar ook vaak nogal afwijzend op gereageerd wordt, terecht overigens) en wellicht onnodige onrust.
Waarschijnlijk dat het iets harder lekte dan eerst gedacht werd.
Het zijn PERSvoorlichters, met nadruk op PERS, en niet (zonder te generaliseren) "ik zie wat op P2000 dus ik wil weten wat het is-112spotters"- voorlichters.Ik denk dat de grote lijn wel duidelijk mag zijn.