Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 748403 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #130 Gepost op: 16 november 2009, 11:53:26
Ik pak even district Barneveld. Als je daar op prio 2 van Oosterbeek naar Nijkerk moet rijden ben je meer dan een half uur verder. Het is wel van de ene uithoek naar de andere uithoek maar ik vind het wel erg fors. Of het district Dalfsen-Ommen. Ook daar heb je behoorlijk wat reistijd.

Wat concludeer je hier dus uit ? Dat de noodhulp op krepeersterkte zit, als dit niet het geval was geweest, had er een NH voertuig in die contreien kunnen rijden om de aanrijd-tijd te verkorten. Overigens lijkt het me wel iets om aanhangig te maken bij de bonden. Ook de politie heeft een wettelijke verplichting om bij prio 1 meldingen binnen 15 minuten ter plaatse te zijn volgens mij... Ik weet dat dit bij de rode en gele kant wel zo is, lijkt mij niet meer dan normaal dan dat dit aan de blauwe kant ook zo is.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #131 Gepost op: 16 november 2009, 17:30:22
Ook de politie heeft een wettelijke verplichting om bij prio 1 meldingen binnen 15 minuten ter plaatse te zijn volgens mij...

Geld dat niet alleen voor het eerste voertuig?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

grizz

• Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #132 Gepost op: 16 november 2009, 18:52:56
dat zit ik mij nu af te vragen, ik ga dat woensdag op het werk eens napluizen.... ben ik nu wel nieuwsgierig naar... zou een mooie stok achter de deur zijn ivm extra personeel...

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #133 Gepost op: 17 november 2009, 17:25:06
Politiemedewerkers voorgedragen voor ontslag

http://www.blikop112.nl/bericht/8793/politiemedewerkers_voorgedragen_voor_ontslag.html
dinsdag 17 november 2009 17:08

Tilburg - Op maandag 16 november 2009 heeft de korpsleiding van de politie Midden en West Brabant twee politiemedewerkers voorgedragen voor ontslag.

Twee andere medewerkers kregen een disciplinaire maatregel opgelegd. De vier waren in de nacht van 25 september 2009, in hun vrije tijd, gaan stappen in Breda. Daar raakten zij betrokken bij een geweldsincident met burgers.

In opdracht van de korpsleiding en het Openbaar Ministerie werd een disciplinair en strafrechtelijk onderzoek ingesteld. Uit camerabeelden en verklaringen van getuigen bleek dat de vier zich schuldig hadden gemaakt aan geweld en overmatig alcoholgebruik. Ook brachten zij dienstdoende politieagenten in diskrediet.

Voor de korpsleiding is er aanleiding om twee medewerkers (45 en 33 jaar) voor te dragen voor strafontslag. Hen wordt zeer ernstig plichtsverzuim verweten. Bij de andere twee (21 en 20 jaar) is sprake van plichtsverzuim. Zij krijgen een berisping en hun bevordering wordt met een jaar uitgesteld. Het Openbaar Ministerie besloot niet tot verdere strafvervolging van de vier medewerkers over te gaan omdat de identiteit van de betrokken slachtoffers niet bekend is geworden. Er waren om die reden ook geen aangiftes.

Dick Schouten, plaatsvervangend korpschef, hierover: "In deze zaak is sprake van onaanvaardbaar gedrag. Integriteit staat bij de politie hoog in het vaandel. Het is een grondhouding. Als politiemens neem je in de maatschappij een bijzondere positie in, niet alleen in diensttijd, ook priv�. Wij nemen integriteitschendingen hoog op en schromen niet om passende maatregelen te nemen."
Samen sterk in de hulpverlening!

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #134 Gepost op: 17 november 2009, 21:36:58
Geld dat niet alleen voor het eerste voertuig?

Volgens mij is de norm cq. richtlijn voor het eerste noodhulpvoertuig nog altijd 10(!) minuten bij een prio 1 melding.
Of is dit gewijzigd?

Als je de grootte van sommige verzorgingsgebieden ziet (met de bijbehorende sterkte), lijkt het mij niet echt een realistische norm, maar dat is een andere discussie ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #135 Gepost op: 18 november 2009, 13:02:33
Telefoon vervangt agenten op bureau

woensdag 18 november 2009 | 11:54 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 18 november 2009 | 12:00
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/425031/Telefoon-vervangt-agenten-op-bureau.htm

EDE - De politie Gelderland-Midden zet vanaf 1 december een speciale telefooncentrale in om vragen van burgers te beantwoorden.

Daardoor zijn veel politiebureaus vanaf die datum minder vaak open. Volgens de politie wordt de service naar de burgers niet verminderd, maar juist verbeterd. Door de centrale is er ruimte voor meer blauw op straat.  

De politie zegt dat de actie niks te maken heeft met bezuinigingen. De telefooncentrale moet straks 80 procent van alle vragen afhandelen.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #136 Gepost op: 19 november 2009, 10:26:14
Politie gaat samenwerken met China

http://www.depers.nl/binnenland/354235/Politie-gaat-samenwerken-met-China.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+DePersHome+%28De+Pers.nl+-+Voorpagina%29
Gepubliceerd: vandaag 09:55

De Nederlandse en de Chinese politie gaan samenwerken. Minster van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) tekende daarover in China een overeenkomst met haar Chinese ambtsgenoot, zei ze donderdagochtend op Radio 1.

De politie in Nederland en China slaan de handen ineen voor de bestrijding van verschillende soorten criminaliteit. Daarbij moet volgens de minister gedacht worden aan mensensmokkel en -handel, corruptie, fraude en computercriminaliteit.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #137 Gepost op: 19 november 2009, 10:55:42
Gaat dit ook resulteren in de chinese aanpak met betrekking tot de omgang met verdachten?
Sorrie hoor ... maar veel mensen hebben het vaak over een "amerikaanse aanpak" omdat we in nederland veel te soft zouden zijn.  Maar ik wordt tijdens het verkeerd de straat over lopen liever even aangesproken door een yank dan door een chinese dienaar der wet.

Mijn ratio zegt dat je met samenwerking altijd voordeel hebt.
Mijn gevoel zegt me dat je met sommige regimes niet moet willen samenwerken.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

ijsklomp

• Gast
Reactie #138 Gepost op: 19 november 2009, 11:23:14
Citaat
Daarbij moet volgens de minister gedacht worden aan mensensmokkel en -handel, corruptie, fraude en computercriminaliteit.

CMKmaat: Ik denk je je met name moet concentreren op deze laatste fenomenen. Mensensmokkel- en handel vanuit China is en blijft een groot probleem wat al jaren lang speelt. Een goede samenwerking tussen China en Nederland kan ervoor zorgen dat dit beter aangepakt kan worden. Er zijn momenteel onderzoekers bezig met onderzoek naar de mensensmokkel- en handel vanuit China. Deze onderzoeken vinden plaats vanuit de Universiteit waar een aantal zeer gerenomeerde hoogleraren aan meewerken. Echter, er is geen duidelijke samenwerking met China en ik denk dat dit wel degelijk kan helpen met het geheel in kaart te brengen.

Corruptie is er ook zo een. Tijdje terug nog stonden de kranten vol over de mogelijke betrokkenheid van Chinese maffia in de Jupiler League. Of je dit nou illigaal gokken noemt of corruptie het komt in principe op hetzelfde neer. Mensen worden omgekocht, corruptie, om eventuele scores te beinvloeden zodat er grote sommen geld gewonnen kunnen worden. STEL, dat deze vorm van corruptie daadwerkelijk plaatsvindt in Nederland dan is het in mijn ogen van groot belang dat dit snel en daadkrachtig wordt aangepakt. Dat soort corruptiepraktijken kunnen en mogen we gewoon niet toestaan in Nederland. Als je dit aan zou willen pakken is samenwerking met de Chinese politie toch wel van belang.

Over fraude en computercriminaliteit ga ik me niet uitlaten aangezien ik hier te weinig zicht heb op de invloed van China op deze vormen van criminaliteit. Maar dan nog denk ik dat de samenwerking van belang kan zijn. Een samenwerking, ter bestrijding van criminaliteit, heb ik totaal geen problemen mee. Deze samenwerking moet je, in mijn ogen, dan ook zien als een samenwerking ter bestrijding van de criminaliteit, niet ter vergelijking en verbetering (red. verslechtering) van het beleid van politie.

Je kan mij niet wijsmaken dat Minister ter Horst hetzelfde type beleid als de Chinese politie wilt invoeren. Ik vermoed dat Ter Horst met deze samenwerking strikt het bestrijding van deze vormen van criminaliteit bedoelt.

::)

grizz

• Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #139 Gepost op: 19 november 2009, 11:39:43
Politie gaat samenwerken met China

http://www.depers.nl/binnenland/354235/Politie-gaat-samenwerken-met-China.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+DePersHome+%28De+Pers.nl+-+Voorpagina%29
Gepubliceerd: vandaag 09:55

De Nederlandse en de Chinese politie gaan samenwerken. Minster van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) tekende daarover in China een overeenkomst met haar Chinese ambtsgenoot, zei ze donderdagochtend op Radio 1.

De politie in Nederland en China slaan de handen ineen voor de bestrijding van verschillende soorten criminaliteit. Daarbij moet volgens de minister gedacht worden aan mensensmokkel en -handel, corruptie, fraude en computercriminaliteit.

misschien ben ik dan wel weer een zeikerd.... maar overeenkomst in China moeten tekenen.... wat dachtje van faxen of een digitale ondertekening... en dat in de tijd dat er bezuinigd moet worden... erg netjes mevr. Ter Horst...