Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 735645 keer)

0 gebruikers (en 52 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #170 Gepost op: 8 december 2009, 17:13:39
Veiligheidshuis in voormalig politiebureau

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/waterland/article5533721.ece/Veiligheidshuis-in-voormalig-politiebureau-
Gepubliceerd op 08 december 2009, 16:51
Laatst bijgewerkt op 08 december 2009, 16:52

purmerend -  
Het veiligheidshuis Zaanstreek-Waterland wordt morgen in Purmerend geopend. In het voormalige politiebureau aan de Gedempte Singelgracht zullen verschillende partijen op het gebied van veiligheid, zorg en strafrecht samenwerken.

De coöperatie moet zorgen voor een persoonsgerichte aanpak van mensen die crimineel gedrag vertonen. Het moet verergeren van de problemen tegengaan en nieuwe kansen bieden aan personen die de fout zijn ingegaan. Alle negen gemeenten in de regio doen mee aan het veiligheidshuis, dat overlast, huiselijk geweld en criminaliteit in de regio moet terugdringen.

Lees morgen, 8 december, meer in Dagblad Waterland.
Samen sterk in de hulpverlening!


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #171 Gepost op: 8 december 2009, 22:42:04
en de burger maar vragen om harder optreden... gebeurd dit... is het nog niet goed... volgende keer trek ik me wel terug... >:(

ow nee.... dat zit niet in me...volgens mij is een vordering heel erg helder, weg wezen of er ZAL GEWELD worden gebruikt....

Wat is daar nu niet duidelijk aan....

precies.. ach joh.. zal wel weer aan de politie liggen... harder optreden ? prima.. maar dan niet als men zelf een keer "aan de beurt is".. stel je voor.. :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #172 Gepost op: 10 december 2009, 23:10:16
[grapmodus] die agent heeft zijn maandsalaris haast weer terug verdiend[/grapmodus]  ;D ;D ;D

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/449832/2009/12/10/Bestuurder-busje-moet-1100-euro-dokken.dhtml

Bestuurder busje moet 1100 euro dokken

BRIELLE - De bestuurder van een busje heeft in het Zuid-Hollandse plaatsje Brielle 1100 euro aan bekeuringen moeten betalen. Dat heeft de politie donderdag gemeld.
Bij een verkeerscontrole op de N57 bleek dat er in het busje tien personen zaten. Negen van hen droegen geen gordel. Drie inzittenden wilden of konden geen identiteitsbewijs tonen. Verder bleek dat de bus een te gladde band had. De bestuurder heeft de boetes onmiddellijk betaald. (ANP)
10/12/09 12u04


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #173 Gepost op: 10 december 2009, 23:36:20
http://www.nu.nl/internet/2141227/politie-wil-sneller-verdachten-internet-plaatsen.html

Politie wil sneller verdachten op internet plaatsen
Uitgegeven:    10 december 2009 12:04
Laatst gewijzigd:    10 december 2009 12:04

AMSTERDAM - De politie wil sneller verdachten van misdrijven op zijn website depolitiezoekt.nl plaatsen. Dat moet de tegenvallende populariteit van de website een impuls geven.
© ANP

Dat blijkt uit een tussentijdse evaluatie van de website. NU.nl kreeg de documenten in handen met een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur. De website blijkt nauwelijks bezocht te worden en ook weinig op te leveren. Alleen bij de lancering op 5 januari van dit jaar waren er ruim 82.000 bezoekers. Daarna kelderde het bezoek tot een dieptepunt van 240 bezoekers in april.

Na vier maanden hadden in totaal 309.140 mensen de opsporingswebsite bezocht. Dit staat in schril contrast tot een website als GeenStijl, die ook met regelmaat foto's van verdachten plaatst en resultaat boekt. GeenStijl bereikt naar eigen zeggen zo'n 3,5 tot 4 miljoen unieke bezoekers per maand.


Stagnatie

In de eerste vier maanden kwamen in totaal 64 tips bij de politie binnen, waarbij 41 in de eerste vier dagen. Uiteindelijk werden drie mensen aangehouden, waarvan eentje zichzelf heeft gemeld. "Ook hierin is dus een duidelijk een stagnatie waarneembaar", stellen de opstellers dan ook.

Opleuken

"Om het publiek betrokken en geïnteresseerd te houden is de site te weinig vernieuwend en actueel geweest", concludeert de rapportschrijver. Daarom moeten er meer dossiers op de site worden geplaatst. "De mogelijkheden tot het verruimen van de criteria voor plaatsing van dossiers op de site moeten worden onderzocht. Hierdoor zou het aantal dossiers dat geplaatst mag worden kunnen worden verhoogd."

Ten onrechte

Bij het oprekken van de regels speelt ook een ander probleem. Bij vier van de 41 dossiers bleek niet aan de regels te worden voldaan en moest het dossier verwijderd worden. In een ander geval oordeelde de Nationale Ombudsman dat iemand volledig ten onrechte was gepubliceerd.

Ook wil de politie meer foto's plaatsen. Deze "worden structureel beter bekeken". Daarom komt het voorstel dat ook met oude foto's mag worden gewerkt. Daarnaast is de wens om dossiers zonder foto van meer informatie te voorzien.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #174 Gepost op: 22 december 2009, 20:53:20
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5630498/__Wijkagent_gecontroleerd__.html

di 22 dec 2009, 18:12 | lees voor
Tijdbesteding wijkagent onder externe loep

DEN HAAG -  Externe onderzoekers gaan bekijken hoeveel uren een wijkagent daadwerkelijk op straat werkt. Ook moeten ze achterhalen wat een wijkagent allemaal doet en hoeveel tijd hij kwijt is aan de administratieve afhandeling van zaken.

Please Wait ...
Dat heeft minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) aangekondigd in een brief aan de Tweede Kamer. De Algemene Rekenkamer en de politie zelf hebben in het afgelopen jaar afzonderlijk van elkaar al onderzoek gedaan naar de tijdbesteding van wijkagenten. Ter Horst betreurt het echter dat beide onderzoeken onvoldoende harde gegevens hebben opgeleverd om te kunnen zeggen welk deel van zijn tijd de wijkagent in zijn wijk werkt. Daarom laat ze de zaak alsnog extern onderzoeken.


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #175 Gepost op: 22 december 2009, 23:09:25
... Om vervolgens tot de conclusie te komen dat één en ander efficienter kan (moet..) ? met andere woorden: het kan ook met minder mensen ? lees: we bezuinigen vrolijk door ?
ik hoop dat ik ongelijk heb.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #176 Gepost op: 22 december 2009, 23:18:03
... Om vervolgens tot de conclusie te komen dat één en ander efficienter kan (moet..) ? met andere woorden: het kan ook met minder mensen ? lees: we bezuinigen vrolijk door ?
ik hoop dat ik ongelijk heb.

Mwoa, in mijn ogen kunnen er redelijk wat taken van een wijkagent richting de ketenpartners als Gemeente, GGD etc.
Zoals in veel dingen bij de politie moet het ook met véél minder papierwerk kunnen  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #177 Gepost op: 22 december 2009, 23:35:49
Mwoa, in mijn ogen kunnen er redelijk wat taken van een wijkagent richting de ketenpartners als Gemeente, GGD etc.
Zoals in veel dingen bij de politie moet het ook met véél minder papierwerk kunnen  :-X

oké, goed punt ;D, dat ben ik met je eens.. we zullen vanzelf merken tot welke conclusie BiZa komt


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #178 Gepost op: 22 december 2009, 23:48:30
Mwoa, in mijn ogen kunnen er redelijk wat taken van een wijkagent richting de ketenpartners als Gemeente, GGD etc.

Bepaalde werkzaamheden behoren de politie niet toe, dus in dat opzicht ben ik het met je eens.

Maar er zit wel een keerzijde aan: als je meer taken 'afstoot', ben/wordt je ook bij minder zaken betrokken. Dat gaat ten koste van je informatiepositie en van je centrale positie in de maatschappij.
De politie in z'n algemeenheid heeft baat bij worteling in de maatschappij en de wijkagent in het bijzonder.

Vergelijk het 'kennen en gekend worden' van nu met dat van vroeger. Ik ben van mening dat de betrekkelijke 'anonimiteit' tussen politie en de maatschappij een verarming is van het politiewerk, zowel voor de maatschappij als voor de politie.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #179 Gepost op: 23 december 2009, 00:51:44
Bepaalde werkzaamheden behoren de politie niet toe, dus in dat opzicht ben ik het met je eens.

Maar er zit wel een keerzijde aan: als je meer taken 'afstoot', ben/wordt je ook bij minder zaken betrokken. Dat gaat ten koste van je informatiepositie en van je centrale positie in de maatschappij.
De politie in z'n algemeenheid heeft baat bij worteling in de maatschappij en de wijkagent in het bijzonder.

Vergelijk het 'kennen en gekend worden' van nu met dat van vroeger. Ik ben van mening dat de betrekkelijke 'anonimiteit' tussen politie en de maatschappij een verarming is van het politiewerk, zowel voor de maatschappij als voor de politie.

Als ik naar m'n privesituatie kijk en de wijkagent benader voor een (relatief) klein probleem en vervolgens gewoonweg niet teruggebeld word. Na nog 3 (!!) keer contact word ik teruggebeld en word mij verteld dat hij het te druk heeft met neventaken (en dan géén wijkdingen maar dingen als een motorteam etc.) om mij eerder te contacten dan na 2 (!!) maanden.
Dan vraag ik mij af waarom iemand wijkagent is.

Andere wijkagenten die alleen maar bezig zijn met burenruzie's over huisvuil (woningbouw/gemeente) of parkeerplaatsen (gemeente) of geesteszieken (GGD / Politie) dan mis ik de aanspreekbare wijkagent die op zijn fietsje door de wijk komt en die aanspreekbaar is voor de burger.
Én de drempel van een politiebureau is voor veel mensen toch net even hoger als het aanspreken op straat of het telefonisch benaderen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !