Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 721732 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1700 Gepost op: 12 november 2012, 15:23:11
(....)
De marechaussee spreekt van een ,,erg groot onderzoek": ,,Als we signalen krijgen dat medewerkers van een bedrijf op Schiphol betrokken is bij strafbare feiten, gaan alle pijlen direct op die medewerker, omdat anders de integriteit van de luchthaven in het geding is", aldus een marechausseewoordvoerder.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21066069/__Medewerkers_smokkelden_drugs__.html
Nu hoop ik dat het niet zo bedoelt is, maar als ik dit lees lijkt het net of dat ze maar gelijk een medewerker aanwijzen als ze een verdenking hebben omdat anders de "goede" bedrijven slecht in het nieuws komen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1701 Gepost op: 14 november 2012, 13:26:05
Medewerkers gepakt voor drugssmokkel Schiphol  
Grote drugsbende gepakt op Schiphol
Published on Nov 13, 2012 by AT5Amsterdam
Een grote drugsbende van bagagesjouwers op Schiphol is gepakt voor het doorsluizen van meer dan 70 kilo cocaïne. Lees verder: http://www.at5.nl/s/noY
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1702 Gepost op: 14 november 2012, 16:00:10
Medewerkers gepakt voor drugssmokkel Schiphol  
'Niks mis met screening Schipholpersoneel'
Published on Nov 14, 2012 by AT5Amsterdam
Met de screening van personeel op Schiphol is volgens de Marechaussee niks mis. Lees verder: http://www.at5.nl/s/npx
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1703 Gepost op: 17 november 2012, 01:50:03
Zaterdag de première van: 'De Sekspolitie'

http://www.politie.nl/nieuws/2012/november/16/06-den-haag---zaterdag-de-premiere-van-de-sekspolitie.html
Laatste update: 16-11-2012 | 14:28

Den Haag - Hoe win je het vertrouwen van prostituees? Hoe krijg je met de complexe regelgeving van Nederland mensensmokkelaars achter de tralies? En hoe ga je om met valse of complexe aangiftes van slachtoffers? Vragen die aan de orde komen in de documentaire 'De Sekspolitie' die aanstaande zaterdag 17 november op het Inter Nationale Filmfestival in Amsterdam (www.idfa.nl) in première gaat. In de documentaire wordt het unieke verhaal van het team Commerciële Zeden uit de Haagse regio verteld.
Een jaar lang volgde documentairemaker Roy Dames het Haagse team tijdens hun werkzaamheden in de rosse buurt en op het bureau. De documentairemaker registreerde verschillende gesprekken met slachtoffers en verdachten van mensenhandel. Met al het verkregen beeldmateriaal stelde hij een indrukwekkende documentaire samen. De rechercheurs van de ‘sekspolitie’ vertellen hun unieke verhaal over het werk in de rosse buurt. Nuchter, maar niet onbewogen, vertellen zij hoe ze met grapjes de seksbazen en prostituees op hun gemak stellen, hoe ze moeten waken voor valse aangiftes en hoe ze de werkelijkheid kunnen destilleren uit complexe verklaringen. Neem een kijkje in de keuken van de Haagsche ‘sekspolitie’.

Première
De première is zaterdag 17 november om 18.00 uur in Pathé de Munt in Amsterdam. De film wordt gedurende het festival herhaald op maandag 19 november om 13.45 uur en op donderdag 22 november om 22.15 uur. Meer informatie kunt u vinden op www.idfa.nl. De documentaire wordt op maandag 14 januari om 20.25 uur door de NCRV uitgezonden op Nederland 1.

De Sekspolitie officiële IDFA trailer
Published on Nov 6, 2012 by NCRVDokument
Ed, John en Anita zijn rechercheurs van het Opsporingsteam Mensenhandel van de Politie Haaglanden. Ze strijden dagelijks tegen gedwongen prostitutie én misbruikgevoelige Nederlandse regelgeving. Regisseur Roy Dames (Foute Vrienden, Mocros) volgt in deze onthullende NCRV Teledoc de rechercheurs tijdens hun werk in de Doublet- en Geleenstraat, twee onheilspellende straten van de Haagse hoerenbuurt. Producent: Janneke Doolaard, KeyDocs.
Première IDFA 2012, Televisie uitzending 14 januari 20.25 uur Ned. 2
Samen sterk in de hulpverlening!


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #1704 Gepost op: 19 november 2012, 01:10:23
Hilversum-Noord in actie voor wijkagent Goof



HILVERSUM - Hilversum-Noord is in rep en roer. Wijkagent Goof van der Peijl, al ruim dertien jaar het vaste en zeer gewaardeerde aanspreekpunt van de politie, wordt overgeplaatst. En dat terwijl hij nog maar een paar jaar te gaan heeft tot zijn pensioen.

Voorzitter Wilma Fennema van speeltuinvereniging Erfgooierskwartier is een petitie gestart om de ’transfer’ ongedaan te maken. De eerste tweehonderd steunbetuigingen heeft ze al binnen. ,,Het is zonde om hem voor die laatste jaren hier uit de wijk te halen. Het is een fijne vent, die tijd heeft voor een praatje en veel op straat is. En niet onbelangrijk: de jeugd hier mag hem ook. Veel hangjongeren heeft hij bijna geboren zien worden’’, zegt Fennema. ,,Het gonst in de wijk: ’Goof gaat weg’. Per 1 januari al. We zijn direct in actie gekomen.’’

Van der Peijl (58) zelf baalt enorm van de gedwongen switch. ,,Natuurlijk. Ik ken iedereen in mijn wijk, dat bouw je op. Ik wil er op mijn 61ste mee nokken en zou mijn tijd graag in Hilversum-Noord volmaken. Ik begrijp hier niets van.’’ Discussie met zijn leidinggevende leverde niets op. ,,Ik heb de deur achter me dichtgetrokken en ben met de pest in mijn lijf naar huis gegaan.’’ De wijkagent zit ziek thuis, mede als gevolg van de overplaatsing.

Volgens een politiewoordvoerster komt het wel vaker voor dat mensen laten merken dat een vertrekkende wijkagent geliefd was. ,,Maar een petitie om een wijkagent te houden is bijzonder.’’ Het verkassen van Van der Peijl naar een andere wijk in Hilversum heeft te maken met de invoering van de nationale politie. ,,We proberen ervaren collega’s te koppelen aan mensen met minder ervaring. En een nieuw gezicht in een wijk hoeft net per se een verslechtering te zijn.’’

Bron: http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article18991163.ece/Hilversum-Noord-in-actie-voor-wijkagent-Goof?lref=splist
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1705 Gepost op: 19 november 2012, 11:04:04
Rotterdammer loopt gevaar

Inwoners van Rotterdam hebben bijna drie keer zoveel kans om slachtoffer te worden van moord of doodslag als in de rest van Nederland. Dat blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek.

In de periode 2007 tot 2011 waren er in Rotterdam 83 gevallen van moord of doodslag. Allochtonen zijn zwaar oververtegenwoordigd bij de slachtoffers. Mannen met een Turkse of Marokkaanse achtergrond maken zes keer zoveel kans om slachtoffer te worden van moord of doodslag. Bij mensen met een Antilliaanse achtergrond is dat risico zelfs dertien keer zo groot.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/19-11-2012/rotterdammer-loopt-gevaar


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1706 Gepost op: 22 november 2012, 10:17:47
Gevangenen massaal naar huis

DEN HAAG -
Justitie maakt zich op voor een megabezuiniging van 100 miljoen euro op het gevangeniswezen. De besparing heeft verstrekkende gevolgen: er verdwijnen zo’n 700 banen en maar liefst 11 van de 29 gevangeniscomplexen in Nederland zullen hun deuren gedwongen sluiten. Ook worden 800 gevangenen vrijgelaten. Zij mogen de rest van hun straf thuis uitzitten met een enkelband om.

Dat blijkt uit vertrouwelijke stukken van het ministerie van Veiligheid en Justitie die in handen zijn van Nieuwsuur. Justitie wil de gevangenissen concentreren in met name de Randstad, Overijssel en Noord-Brabant. Dat is goedkoper en efficiënter. De plannen betekenen dat er in Zeeland, Groningen en Drenthe geen enkele gevangenis meer overblijft.
In de bestaande complexen wordt het aantal meerpersoonscellen fors opgeschroefd. Nu zijn er nog 1224 plaatsen, maar dat worden er 3384. Een kwart van de gedetineerden zit daardoor straks met meer mensen op één cel.

Onrust
De geplande megasanering leidt tot grote onrust onder personeel. “Ze slopen het gevangeniswezen. Er blijft bijna niets over. In sommige regio’s, zullen er grote drama’s ontstaan, drama’s met het personeel”, zegt Bert Koops, voorzitter van de de ondernemingsraad van het gevangeniswezen in Nieuwsuur. “Je krijgt in Zeeland en in het Noorden een soort van penitentiair niemandsland.  Als mensen afkomstig zijn uit die regio is het lastiger om ze voor te bereiden op een terugkeer in de samenleving.”
Koops vreest ook dat de ingrepen ten koste gaan van de veiligheid van de bewakers. “De veiligheid komt in het geding. De gevangenissen  zijn er niet klaar voor. Een aantal faciliteiten heb je niet op orde. Wat er dan gebeurt is dat je escalaties kan hebben.”
Staatssecretaris Teeven van Veiligheid en Justitie wil nog niet en detail ingaan op het uitgelekte rapport.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21099667/__Gevangenen_massaal_naar_huis__.html


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1707 Gepost op: 25 november 2012, 14:40:04
Citaat
Politieauto in vlammen op in Lorentzstraat Den Bosch

DEN BOSCH - In Den Bosch is zaterdagnacht een politieauto in vlammen opgegaan. De brand in de Lorentzstraat zou zijn aangestoken.
Iets na twee uur kwam de melding van de brand binnen. De auto was verlaten en stond volgens een buurtbewoner al sinds zes uur zaterdagavond in de Lorentzstraat. Hij zou er uit preventie staan om het aantal woninginbraken terug te dringen.

Vermoedelijk brandstichting
Er zou sprake zijn van brandstichting. Een bergingsbedrijf heeft het voertuig afgevoerd. De woning waar de auto voor geparkeerd stond, liep voor zover bekend geen schade op. Wel moest de bewoonster tijdelijk haar huis verlaten.

Bron en foto: http://www.omroepbrabant.nl/?news/184317882/Politieauto+in+vlammen+op+in+Lorentzstraat+Den+Bosch.aspx
Senior GGP / Oost-Brabant


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1708 Gepost op: 27 november 2012, 15:29:18
Agent slaat aan op opvallende tatoeage

http://www.politie.nl/nieuws/2012/november/27/03-vianen-agent-slaat-aan-op-opvallende-tatoeage.html
Laatste update: 27-11-2012 | 09:01

Vianen - Op maandagavond 26 november braken twee mannen in een woning in. Een agent sloeg direct aan op het signalement van één van de inbrekers.

Rond 19.00 uur kreeg de politie de melding dat er een inbraak gaande was bij een appartement aan de Vijfheerenlanden. De getuige gaf een goed signalement van de twee inbrekers door. Eén van de inbrekers had een opvallende tatoeage, wat een agent meteen aan een 30-jarige Vianees deed denken.

Dure flatscreen
Meerdere agenten gingen ter plaatse. Zij troffen bij de lift op de vierde verdieping de twee verdachten, inderdaad de 30-jarige Vianees en een 26-jarige plaatsgenoot, aan. De agenten hielden de twee verdachten aan en brachten hen over naar het politiebureau. Uit de woning was een dure flatscreen-televisie gestolen. Bij nader onderzoek troffen de agenten die in het trappenhuis van het appartementencomplex aan. De inbrekers zijn voor nader onderzoek ingesloten in het politiebureau.
Samen sterk in de hulpverlening!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1709 Gepost op: 29 november 2012, 23:59:50
Ik weet niet waar dit hoort, maar een mooi gebaar uit New York. O0
======
Barmhartige agent is hit

NEW YORK -
Een jonge Amerikaanse agent uit New York is in één klap wereldberoemd op internet geworden dankzij een foto waarop is te zien hoe hij een blootvoetse zwerver een paar schoenen geeft.

Het barmhartige tafereel werd op 14 november vastgelegd door een toeriste uit Arizona. De vrouw mailde de foto naar de NYPD, het New Yorkse politiekorps, dat het dinsdag op de eigen Facebookpagina zette. Sindsdien is de foto al meer dan anderhalf miljoen keer bekeken, ruim 70.000 keer gedeeld en zijn er 20.000 reacties op binnengekomen. Mensen raken niet uitgepraat over de goede daad van de agent, de 25-jarige Lawrence DePrimo.
DePrimo, die sinds 2010 voor de NYPD werkt en nog bij zijn ouders woont op Long Island, is verbouwereerd door alle aandacht. Hij vindt zijn gift aan de zwerver niet zo bijzonder. “Het was ijzig koud die dag en ik kon de blaren op zijn blote voeten zien. Zelfs ik had het, ondanks twee paar sokken, koud”, zo legt hij uit aan The New York Times. “We raakten aan de praat en zo kwam ik zijn schoenmaat te weten.” DePrimo liep een schoenenwinkel binnen waar hij uit eigen zak voor 75 dollar (58 euro) een paar laarzen kocht.
DePrimo heeft geen idee hoe de zwerver heet en waar hij nu is. ”Ik bood nog aan een kop koffie voor hem te halen, maar hij had de schoenen nog niet aangetrokken of hij ging weer zijn eigen weg. Daarop keerde ik ook terug op mijn post.”


http://www.telegraaf.nl/buitenland/21118302/__Barmhartige_agent_is_hit__.html