Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 740637 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

INRI

• Senior gebruiker
Reactie #1840 Gepost op: 6 juni 2013, 12:06:10
Te huur: Nep-politiewagen om inbrekers af te schrikken

In een krantenzoekertje heeft een Zwitserse garagehouder uit Sursee, nabij Luzern, een niet van echt te onderscheiden politiewagen te huur aangeboden. Huurders kunnen de wagen voor hun woning plaatsen om potentiële dieven af te schrikken.

Lees de rest hier

richard1074

• Forum gebruiker
Reactie #1841 Gepost op: 10 juni 2013, 19:02:21
Bron : http://www.at5.nl/artikelen/104540/politiepost-op-cs-per-1-juli-gesloten

Het politiebureau op Amsterdam Centraal Station gaat sluiten. Reizigers en toeristen moeten vanaf 1 juli aangifte doen op het bureau aan de Beursstraat.

Dat blijkt uit een interne e-mail van de politie die in handen is van AT5. De sluiting is het gevolg van de komst van de Landelijke Politie en de daarmee gepaard gaande reorganisatie. Hierdoor verdwijnt een belangrijke politiepost op een zeer druk punt in de stad.

Een woordvoerder van de Landelijke Eenheid van de Nationale Politie bevestigt dat het bureau dichtgaat, maar volgens hem gaat dat niet ten koste van de veiligheid. Agenten van het regiokorps zullen volgens de woordvoerder nog geregeld aanwezig zijn op het station.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #1842 Gepost op: 10 juni 2013, 21:14:41
Citaat van: richard1074 link=msg=1172157 date=1370883741
Bron : http://www.at5.nl/artikelen/104540/politiepost-op-cs-per-1-juli-gesloten

Het politiebureau op Amsterdam Centraal Station gaat sluiten. Reizigers en toeristen moeten vanaf 1 juli aangifte doen op het bureau aan de Beursstraat.

Dat blijkt uit een interne e-mail van de politie die in handen is van AT5. De sluiting is het gevolg van de komst van de Landelijke Politie en de daarmee gepaard gaande reorganisatie. Hierdoor verdwijnt een belangrijke politiepost op een zeer druk punt in de stad.

Een woordvoerder van de Landelijke Eenheid van de Nationale Politie bevestigt dat het bureau dichtgaat, maar volgens hem gaat dat niet ten koste van de veiligheid. Agenten van het regiokorps zullen volgens de woordvoerder nog geregeld aanwezig zijn op het station.

Ja de Nationale Politie is op alle fronten een verbetering.... :-\

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1843 Gepost op: 10 juni 2013, 22:32:04
Citaat van: AureliusM link=msg=1172231 date=1370891681
Ja de Nationale Politie is op alle fronten een verbetering.... :-\

Als de LE nu gewoon eens overlegd met de andere eenheden voordat ze wat gaan roepen... De LE trekt zich terug en dat is hun eigen keuze, Amsterdam neemt het over met het VOV. Aangiftes werden toch al niet zo veel opgenomen op het CS, want daar was niet genoeg personeel voor.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1844 Gepost op: 22 juni 2013, 22:54:13
Wilde achtervolging op A16

Een man die er met een lading hennep in zijn busje vandoor ging is na een wilde achtervolging aangehouden op de A16 bij Rotterdam. Dat meldt de politie.

De man negeerde op de Laan op Zuid in Rotterdam een stopteken van douanemensen die hem wilden controleren. Ook stoptekens van ingeschakelde politie-eenheden negeerde hij vervolgens, waarop de achtervolging werd ingezet.

Tijdens de rit beschadigde de verdachte een aantal auto's en reed hij een fiets aan. De fietser raakte overigens niet gewond. Uiteindelijk kon de bestuurder van het busje op de A16 tot stoppen worden gedwongen en worden aangehouden.

Bron
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1845 Gepost op: 22 juni 2013, 23:56:04
Irritatie binnen politie na ME-bestelling Rob Bats - RTV Noord
Irritatie binnen politie na ME-bestelling Rob Bats - RTV Noord
 rtvnoord·      
Gepubliceerd op 22 jun 2013
Citaat
Binnen de noordelijke politie is wrevel ontstaan over de ME-inzet bij het Oerol-festival op Terschelling. Het gaat daarbij om ME-ers die achter de hand worden gehouden.

Kijk hier voor meer informatie: http://www.rtvnoord.nl/?p=122276
Samen sterk in de hulpverlening!

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #1846 Gepost op: 23 juni 2013, 16:18:41
ach ja... na Haren is men bang geworden. Bij elk evenementje of demonstratietje of b-wedstrijdje moet ME zijn.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1847 Gepost op: 23 juni 2013, 16:40:11
Tsja, als ik het goed begrijp gaat het om ME in piket. Dat is in andere korpsen 24/7 het geval. En met de weersomstandigheden van afgelopen weekend is het denk ik helemaal niet gek om wat extra handjes achter de hand te hebben voor noodsituaties. ME is niet alleen maar voor relsituaties...

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #1848 Gepost op: 23 juni 2013, 17:01:12
Ja maar dat hadden wij in het Noorden nooit. Was ook nooit nodig. wij hadden ongeveer 8 keer per jaar een inzet... Dan is op elk moment ME op piket niet zomaar in te voeren. (ook al wil men dat wel).
De roosters stonden al giga onder druk in de oude situatie. In de nieuwe situatie is het gewoon niet te doen... Den Haag is aan zet.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1849 Gepost op: 23 juni 2013, 20:42:53
Volgens mij geeft piket niet zo heel veel druk op de roosters. Je kan alleen officieel geen nachtdienst draaien, verder ben je gewoon inzetbaar.