http://nos.nl/artikel/2043724-agenten-met-trauma-kosten-politie-miljoenen.html
Tja wat dat betreft: iedere idioot snapt dat hij zijn auto moet onderhouden om grote kosten te voorkomen. Wat dat betreft zegt dat genoeg over het verstand van de heren, want enig duitje betalen voor "onderhoud" van het blauw is er niet bij. Laat staan dat men geld zou moeten investeren
Ik zag vandaag toevallig een docu passeren over de trots der Nederlanden: Hét VOC. Llater, door schaamte over misdragingen, simpelweg Marine genoemd. Van trots zeevaardersvolk, van Palingvisser tot ontdekkingsreiziger zijn we anno 2015 gedecimeerd tot..... NIKS. Anderhalve badkuip, een leger met tinnen soldaatjes en een politie korps met Houran's en Fulva's. Het is dat de knuffel-klompen en trauma-tulpen nog niet in de kofferbak liggen maar het had mij niks verbaasd.
Gelukkig hebben we vakbonden die voor ons de hete kolen uit het vuur halen! Zij zijn het die in gedegen politie-voertuigen achter het geboefte aangaan zodat wij lekker thuis zitten met kerst. Zij zijn het die met Sail, dagen achter elkaar, op straat staan in plaats van te zorgen voor het huisje-boompje-beestje. En ZIJ weten voor ons, elke keer weer, vòòr het verlopen van de CAO, prima resultaten neer te zetten zodat wij markt-conform betaald worden voor datgeen wij doen.
Maar we mogen ons op de schouders kloppen: Er is iemand geweest die bedacht heeft dat we moeten gaan uitleggen waarom politievoertuigen soms iets doen wat niet mag volgens de wet:
https://www.youtube.com/watch?v=pjnskaRiTks&feature=em-subs_digestMijn god! Ik mag toch echt hopen dat alibaba nooit 's landsgrenzen oversteekt, want met zijn (volledig legaal geïmporteerde) kameel, wordt hij niet gesignaleerd door de 100-en milieucamera's die we om onze steden hebben aangelegd en zal hij dus ongeschonden aankomen op Europa's No1 Schiphol . En aangezien het blauw is opgeleid om te bemiddelen in plaats van in te grijpen denken we eerder te maken te hebben met een circus-act van Bassie en Adriaan dan met Topcrimineel Ali BlaBla.
Godzijdank hebben we dan het groen nog! Want het blauw is al lang verzopen, hetzij door de incapabele "met biertap uitgeruste" boten hetzij met de "op gezinnen" gebasseerde Duitse VolksWagens. Hèt groene volk zal ons dus moeten redden met op Groningsgas lopende Leopard tanks. Wellicht zullen we er een aantal om kunnen bouwen tot zonnecel of windkracht aangestuurde hypermoderne tanks, de TU delft weet hoe dat moet maar omdat Groningen wegzakt in de schoot van de aarde en omdat de horizon-vervuilende-windkrachtmolens en nou niet bepaald goedkope zonnecellen geen positieve invloed hebben op deze ontwikkeling zie ik dat niet gebeuren. En een zeehondje als brandstof gebruiken is nou ook niet bepaald wat men wil, dus rest ons de van Ali-Blabla afkomstige olie
Ik mag mijn eigen graf toch een keer of 10 graven als je het cynisme van het bovenstaande commentaar niet snapt. Mocht je nou echt commentaar willen geven: Jamber heeft op de Belgische TV ooit een uitzending gehad met volwassen mannen die een luier droegen. Inderdaad! Dat doe je ook niet. Lees het bovenstaande dus lekker, denk ervan wat je wilt, geef commentaar als je dat wilt maar ik doe er niks mee. Ik heb namelijk goud op mijn schouders