Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 722393 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2130 Gepost op: 21 juni 2015, 19:33:26
Tussen het AT en B&B zit een wezenlijk verschil. B&B is juist voor zulke beveiligingsklussen dus ja, zij doen dit vaker.


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #2131 Gepost op: 27 juni 2015, 09:12:23
Citaat
Agenten met trauma kosten politie miljoenen

De Nationale Politie is veel geld kwijt aan smartengeld voor agenten die kampen met de beroepsziekte posttraumatische stressstoornis (PTSS). Dat schrijft het Algemeen Dagblad, dat de cijfers over de betalingen in handen heeft. Volgens de krant wordt dit jaar zo'n twintig miljoen euro uitgekeerd.

Door de hoge kosten moet de politie mogelijk extra bezuinigen. "Dat maakt mij niet uit", zegt korpschef Gerard Bouman in de krant. "De politie moet deze ereschuld inlossen." Tot nu toe hebben 237 agenten een uitkering gekregen. Gemiddeld gaat het om een bedrag van 85.000 euro per persoon.

Tot 2013 werden agenten met PTSS niet altijd goed geholpen omdat de verschillende korpsen er op een andere manier mee omgingen. Dat jaar werd het Meldpunt PTSS geopend. Sindsdien worden veel dossiers alsnog afgehandeld.

http://nos.nl/artikel/2043724-agenten-met-trauma-kosten-politie-miljoenen.html


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #2132 Gepost op: 29 juni 2015, 00:49:11
Citaat van: koenb link=msg=1358407 date=1435389143
http://nos.nl/artikel/2043724-agenten-met-trauma-kosten-politie-miljoenen.html
Tja wat dat betreft: iedere idioot snapt dat hij zijn auto moet onderhouden om grote kosten te voorkomen. Wat dat betreft zegt dat genoeg over het verstand van de heren, want enig duitje betalen voor "onderhoud" van het blauw is er niet bij. Laat staan dat men geld zou moeten investeren  98uiye

Ik zag vandaag toevallig een docu passeren over de trots der Nederlanden: Hét VOC. Llater, door schaamte over misdragingen, simpelweg Marine genoemd. Van trots zeevaardersvolk, van Palingvisser tot ontdekkingsreiziger zijn we anno 2015 gedecimeerd tot..... NIKS. Anderhalve badkuip, een leger met tinnen soldaatjes en een politie korps met Houran's en Fulva's. Het is dat de knuffel-klompen en trauma-tulpen nog niet in de kofferbak liggen maar het had mij niks verbaasd.

Gelukkig hebben we vakbonden die voor ons de hete kolen uit het vuur halen! Zij zijn het die in gedegen politie-voertuigen achter het geboefte aangaan zodat wij lekker thuis zitten met kerst. Zij zijn het die met Sail, dagen achter elkaar, op straat staan in plaats van te zorgen voor het huisje-boompje-beestje. En ZIJ weten voor ons, elke keer weer, vòòr het verlopen van de CAO, prima resultaten neer te zetten zodat wij markt-conform betaald worden voor datgeen wij doen.

Maar we mogen ons op de schouders kloppen: Er is iemand geweest die bedacht heeft dat we moeten gaan uitleggen waarom politievoertuigen soms iets doen wat niet mag volgens de wet: https://www.youtube.com/watch?v=pjnskaRiTks&feature=em-subs_digest

Mijn god! Ik mag toch echt hopen dat alibaba nooit 's landsgrenzen oversteekt, want met zijn (volledig legaal geïmporteerde) kameel, wordt hij niet gesignaleerd door de 100-en milieucamera's die we om onze steden hebben aangelegd en zal hij dus ongeschonden aankomen op Europa's No1 Schiphol . En aangezien het blauw is opgeleid om te bemiddelen in plaats van in te grijpen denken we eerder te maken te hebben met een circus-act van Bassie en Adriaan dan met Topcrimineel Ali BlaBla.

Godzijdank hebben we dan het groen nog! Want het blauw is al lang verzopen, hetzij door de incapabele "met biertap uitgeruste" boten hetzij met de "op gezinnen" gebasseerde Duitse VolksWagens. Hèt groene volk zal ons dus moeten redden met op Groningsgas lopende Leopard tanks. Wellicht zullen we er een aantal om kunnen bouwen tot zonnecel of windkracht aangestuurde hypermoderne tanks, de TU delft weet hoe dat moet maar omdat Groningen wegzakt in de schoot van de aarde en omdat de horizon-vervuilende-windkrachtmolens en nou niet bepaald goedkope zonnecellen geen positieve invloed hebben op deze ontwikkeling zie ik dat niet gebeuren. En een zeehondje als brandstof gebruiken is nou ook niet bepaald wat men wil, dus rest ons de van Ali-Blabla afkomstige olie  :-X

Ik mag mijn eigen graf toch een keer of 10 graven als je het cynisme van het bovenstaande commentaar niet snapt. Mocht je nou echt commentaar willen geven: Jamber heeft op de Belgische TV ooit een uitzending gehad met volwassen mannen die een luier droegen. Inderdaad! Dat doe je ook niet. Lees het bovenstaande dus lekker, denk ervan wat je wilt, geef commentaar als je dat wilt maar ik doe er niks mee. Ik heb namelijk goud op mijn schouders  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2133 Gepost op: 29 juni 2015, 01:27:17
Wat mij betreft Moppersmurf voor President. O nee dat kan in dit land niet want wij hebben een Koning.
Mister zuipschuit Wim-Lex Heineken moet dan maar plaats maken voor ONZE Moppersmurf.

Ik heb weer genoten van in inbreng en heb er ook niks tegen in te brengen kerel. Ik hou van je manier van reageren.
Ik zou bijna willen vragen of je part-time komiek bent zo goed komt het over ondanks dat het al ernstig genoeg is.
Helaas is het zo dat je het klootjes volk alles moet uitleggen want stel je toch eens voor dat men zelf die grijze bij de meesten bedorven massa zou gaan gebruiken om logisch na te denken. Nee zonder uitleg snappen ze het niet want men met MOET overal een verklaring voor krijgen.

Het enige wat ik er nog aan toe wil voegen is.
Stop met zeiken en accepteer dat de mensen die jij met je belastinggeld betaalt soms meer mogen in bepaalde situaties dan dat jij als belastingbetaler mag !!!!!!!!!
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #2134 Gepost op: 29 juni 2015, 09:49:44
Hebben jullie gezopen ouzo? manmanman...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2135 Gepost op: 29 juni 2015, 19:57:43
Mooie column mopper! Kun jij geen rubriek krijgen in de 24/7? Wordt ie wat luchtiger door.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #2136 Gepost op: 1 juli 2015, 11:42:40
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1358635 date=1435564184
Hebben jullie gezopen ouzo? manmanman...

Ik ben bang dat jij de kern van mopper zijn verhaal echt niet snapt...

Mopper ik heb weer krom gelegen.... heerlijk !  ;D O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2137 Gepost op: 14 juli 2015, 13:24:06
Uit angst voor straf grijpen agenten minder snel in

Agenten grijpen minder snel in bij geweld, uit angst om berispt te worden. Daarvoor waarschuwen de politievakbonden, nadat zaterdagavond in Leerdam een agent in burger werd gestoken. Durfde hij zijn wapen niet te trekken om geen kop van Jut te worden?

Lees het hele item op: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4100597/2015/07/14/Uit-angst-voor-straf-grijpen-agenten-minder-snel-in.dhtml

Wat mij betreft is dit de omgedraaide wereld en verder zwijg ik maar voor ik weer bericht krijg dat ik me niet aan de (commerciële) missie en visie van het forum hou zoals onze Moppersmurf.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2138 Gepost op: 14 juli 2015, 13:32:16
Ach ja aan de ene kant alleen maar massaal zeiken op de politie als zij (rechtmatig) geweld gebruiken...

en aan de andere kant agenten bangerikken noemen en daarom minder snel geweld gebruiken?

Manmanman... een hetze. Is wat het is. En nog komkommertijd ook.