Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 723149 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #430 Gepost op: 2 september 2010, 14:16:44
http://www.telegraaf.nl/buitenland/7537867/__Agenten_kijken_toe_bij_seks_gevangenen__.html?sn=binnenland,buitenland

do 02 sep 2010, 11:38
Agenten kijken toe bij seks gevangenen

OTTAWA -  Vier agenten liggen onder vuur omdat ze toekeken hoe twee arrestanten, die elkaar niet kenden, seks met elkaar hadden, nadat ze samen in dezelfde politiecel waren opgesloten...
 
Beide Canadese vrouwen werden afzonderlijk van elkaar opgepakt voor openbare dronkenschap en het veroorzaken van overlast in het openbaar. Vervolgens werden ze samen in een politiecel op een bureau in het Canadese Kamloops gestopt. Daar hadden ze "blijkbaar met wederzijdse toestemming seksueel contact", meldt inspecteur Tim Shields in The Vancouver Sun.

Vier agenten zagen het gebeuren via de videobewaking in de cel, maar grepen niet in. De agenten keken zeven minuten naar de vrijpartij voordat ze toch tussenbeide kwamen.

Onderzoek

De agenten liggen nu onder vuur, omdat op andere bewakingsbeelden te zien is hoe ze minutenlang naar de vrijpartij aan het kijken zijn. "De videobanden laten weinig aan de verbeelding over", zegt Shields. "Ze tonen precies wat er gebeurd is, zowel tussen beide vrouwen in de cel als bij de agenten die de beelden bekeken." De Canadese politie start een intern onderzoek naar het voorval.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #431 Gepost op: 2 september 2010, 15:36:53
Dat klopt, maar er werd specifiek naar de meningen van agenten gevraagd ???

Natuurlijk is eenieder vrij om zijn mening te geven, maar de reden waarom ik juist de meningen van de agenten wilde, is omdat zij met verkeershandhaving bezig zijn en zij vast wel goede meningen hebben omtrent dit voorstel.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #432 Gepost op: 2 september 2010, 23:47:49
Natuurlijk is eenieder vrij om zijn mening te geven, maar de reden waarom ik juist de meningen van de agenten wilde, is omdat zij met verkeershandhaving bezig zijn en zij vast wel goede meningen hebben omtrent dit voorstel.

Wat is een "goede mening" volgens jou? Mag dat ook een andere mening zijn als die van jou? Of van mij? Hebben alleen agenten een goede mening, omdat ze agenten zijn? En verkeersdeskundigen, hebben die ook "goede"meningen en zijn het dus altijd eens met de agenten?
Zou het kunnen zijn dat er ook goede "argumenten" zijn? Er aspecten meespelen die niet direct met agenten te maken hebben? Is de mening van een agent belangrijker als van een burger?

Zo maar wat vragen...  0098

Henk

Henk


sylvester1986

  • Gast
Reactie #433 Gepost op: 3 september 2010, 07:07:35
Een goede mening is in mijn ogen ook iets dat je met feiten kunt onderbouwen en dat kan dus eenieder zijn.
Ik vroeg daarentegen de mening van de agenten hier op het forum, omdat agenten er net iets dichterbij staan. (ongevallen, snelheidscontroles)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #434 Gepost op: 3 september 2010, 17:14:20
Limburgse proef met meer blauw op straat

VENLO -  De politie Limburg Noord is in Horst een proef gestart om meer blauw op straat te krijgen. Anders dan elders in het land gaat het hierbij niet om het efficiënter maken van het werk binnen de bestaande regelgeving. Uitgangspunt in De Limburgse proef is: welke regels moeten overboord om meer dienders de straat op te krijgen.

Dat zei korpschef Bryan Rookhuijsen vrijdag. Rookhuijsen wil weten welke regels blauw op straat in de weg staan. Ook de huidige politie-cao is wat hem betreft daarbij niet langer heilig.

Agenten in Horst krijgen van hem de ruimte om te bekijken welke regels de diender dwingen te lang achter het bureau te zitten. „Overal in Nederland wordt al geprobeerd het politiewerk efficiënter te maken. Maar daarbij wordt uitgegaan van de bestaande regelgeving. Wij doen het andersom: het belang van blauw op straat staat voorop, en aan de hand daarvan kijken we welke regels dat bemoeilijken, en dus overboord gezet moeten worden.”

„Als je aan de regels voldoet heb je als diender een steeds beperktere ruimte om op straat te komen”, aldus Rookhuijsen. „Heel veel collega's vragen zich net als ik af: hoe is het mogelijk dat vroeger het kleinste gemeentekorpsje met minder bezetting meer politie op straat kon zetten. Roosters werden toen met de pen opgeschreven en niet zoals nu centraal geregeld. Misschien moeten we daarnaar terug.”

„De agent zegt: laat mij bepalen hoe ik mijn rooster wil invullen, desnoods met pen en papier. We moeten op een onorthodoxe manier leren kijken naar het politiewerk”.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7550609/__Proef_met_meer_blauw_op_straat__.html?p=2,1


sylvester1986

  • Gast
Reactie #435 Gepost op: 8 september 2010, 22:08:22
Politie Katwijk handelt in wapens

DEN HAAG -  De politie Katwijk blijkt al enige tijd door jagers ingeleverde wapens te hebben doorverkocht. Dat werd duidelijk tijdens een zitting van de rechtbank in Den Haag tegen een 51-jarige voormalige politieman.

Volgens officier van justitie De Rijck is het op bureau Katwijk "een rotzooi" wat betreft de controle op de regels voor de jacht. August E. van de afdeling bijzondere wetten werd ontslagen toen hij in 2008 werd betrapt bij het schieten van vossen in de duinen. Dezelfde E. had een dubbelloops beretta jachtgeweer dat ooit bij het politiebureau was ingeleverd, doorverkocht en illegaal uitgevoerd naar Engeland, zo meldt het Leidsch Dagblad.

Officier De Rijck noemde de afdeling van E. op het politiebureau "de showroom voor wapens. Kennelijk bestond daar de praktijk dat door jagers afgegeven wapens voor de verkoop het bureau weer verlieten".

Bron: www.telegraaf.nl


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #436 Gepost op: 9 september 2010, 16:52:11
'Agenten vaker thuis bedreigd'
Uitgegeven: 9 september 2010 12:52
Laatst gewijzigd: 9 september 2010 12:52


VENLO - Agenten worden steeds vaker thuis bedreigd. Hun gezin heeft ook onder deze bedreigingen te lijden. Dat zei korpschef Bryan Rookhuijzen van de politie Limburg-Noord donderdag.

Waar het vroeger om zeer incidentele gevallen ging, ziet Rookhuijzen nu een nieuwe trend in de samenleving. ''Dienders weten dat ze niet altijd tegenover lieverdjes staan in hun werk. Maar wat nu gebeurt, is dat agenten in hun privé-omstandigheden bedreigd worden'', zei de korpschef.

Dat heeft ertoe geleid dat enkele politiemensen thuis camerabewaking of persoonsbeveiliging kregen, of zelfs moesten onderduiken, aldus Rookhuijzen.

''Het gaat weliswaar niet om tientallen incidenten, maar ik hoor dit steeds vaker van collega's. Hier wordt niet zomaar een grens overschreden, we zijn hiermee drie grenzen te ver.''


Meer korpsen
Volgens Rookhuijzen is deze trend niet uniek voor zijn korps, maar hebben meer korpsen er last van. ''Dit kunnen we niet accepteren'', benadrukt Rookhuijzen. ''Het gaat hier om een heel vileine manier om dienders onder druk te zetten''.

Volgens de korpschef waren er vroeger incidenteel privé-bedreigingen vanuit de onderwereld of bij krakersrellen. Maar de trend is nu dat agenten al na het minste vergrijp of verkeersovertreding door iemand worden bedreigd. Dat kan zelfs zover gaan, dat ook gedreigd wordt met sancties tegen de kinderen van de agent.


Kinderen
''Dan krijgt een agent te horen: ik weet waar je woont, ik weet dat je twee kinderen hebt'', aldus Rookhuijzen. ''Zo'n dreigement, ook al wordt het niet uitgevoerd, heeft een permanente uitwerking op de diender, maar ook op zijn gezin'', aldus Rookhuijzen.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2329779/agenten-vaker-thuis-bedreigd.html


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #437 Gepost op: 10 september 2010, 12:34:28
Wietteler kaapt bungelow; politie doet niets

De eigenaar van een bungalow in Groningen zag deze week tot zijn verbazing, dat zijn woning door een nieuwe huurder in korte tijd tot een professionele hennepkwekerij is omgebouwd. Toen de eigenaar meteen naar de politie stapte, werd de Groninger gezegd dat hij twee weken later geholpen zou worden.

Hij zit in zak en as. 'Tom' is verbaasd en boos over de nieuwe bestemming die zijn woning heeft gekregen en geïrriteerd en teleurgesteld over de afwachtende reactie van de politie. Eén bezoekje aan het huis en verdachten en planten hadden meteen de politiewagen in gekund.

De eigenaar van de fraaie woning, in een wijk net ten zuiden van het stadscentrum, bood eind juli het pand te huur aan op het internet. Begin augustus meldde zich een huurder. Tom: "Een keurige man. Zijn relatie was uit en hij had een nieuw onderkomen nodig." De man betaalde meteen de borg en een deel van de huur.

Toen de pandeigenaar begin deze week langs de woning reed, viel het hem op dat de woning volledig geblindeerd was. Door geen enkel raam was het mogelijk om naar binnen te kijken. Bij aanbellen werd niet opengedaan en de sloten bleken vervangen.

Een blik door een ventilatiegat verklaarde alles. De bewoner laat het donderdagmiddag nog eens zien. Binnen liggen slangen om de stank van de planten af te voeren en er klinkt het gezoem van ventilatoren. In ieder geval de grote woonkamer is een professionele kwekerij gebouwd. Het ziet er naar uit dat alle 100 vierkante meters van de woning zijn 'beplant'. Per oogst goed voor zeker 65000 euro.

Tom meldde zich bij de politie. "Ik kreeg een telefoontje en werd mij verteld dat de politie over twee weken mogelijk tijd zouden hebben op een hennepdag om op te treden. Ze vroegen niet eens een naam van de huurder of informatie over de woning. Niets." Tom heeft besloten om af te wachten tot de politie iets onderneemt.

Om privacyredenen is de naam van de eigenaar gefingeerd.


Dagblad van het Noorden



Tsja, iets wat we met het huidige personeelsbestand steeds vaker gaan zien, daarnaast moet er van alles geregeld & besteld worden om een kwekerij op te ruimen en als de rooidag al gepland staat .... dan gaat er alleen maar extra geld van het budget af.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #438 Gepost op: 10 september 2010, 15:33:02
Goh en maar gek vinden dat er weinig tot geen respect is voor de politie.
Wel alle tijd voor het flitsen en dergelijke, beetje jammer.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #439 Gepost op: 10 september 2010, 15:42:45
Standaardreactie van iemand die het niet zo nauw neemt met de snelheidslimieten (en verkeersveiligheid).  :-\
Het ene moet gedaan (handhaven van de snelheidslimieten in het kader van verkeersveiligheid) en het andere (oprollen plantages) niet nagelaten worden.