Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 723140 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #440 Gepost op: 10 september 2010, 15:57:32
@ RAdeR,

ik neem het aardig nauw met de regels.

Verkeershandhaving is straks niet alleen voor de veiligheid, maar ook om de tekorten op te vullen.
In woonwijken zie ik ze bijna niet controleren en dat terwijl dat in mijn ogen juist wel beter is.


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #441 Gepost op: 10 september 2010, 15:59:12
Erg handig ook om dan eerst naar de pers te stappen voordat de zaak afgerond is  :-\


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #442 Gepost op: 10 september 2010, 16:01:33
Goh en maar gek vinden dat er weinig tot geen respect is voor de politie.
Wel alle tijd voor het flitsen en dergelijke, beetje jammer.

Deze discussie is nu al tientallen keren gevoerd, blijkbaar wil je het niet lezen of vind je het leuk om de boel op stang te jagen ...
De beslissingen die genomen worden zijn niet de schuld van de politie, maar van de politiek ... Deze nemen de maatregelen waar de politie zich aan moet houden.

Ik flits niet en ik heb geen tijd voor verkeerscontrole's, tevens heb ik geen tijd om een hennepplantage op te rollen ...

Daarnaast is dit een pure budget-maatregel, het (extra) inhuren van (extern) personeel & materieel kost nou eenmaal een hoop geld, die ook (vaak) nog eens van het teambudget af gaat. Het is heel normaal om een (1) dag een rooidag te houden, omdat dit goedkoper is dan tien keer een losse plantage op rollen.

Erg handig ook om dan eerst naar de pers te stappen voordat de zaak afgerond is  :-\

Inderdaad, wie weet stond het pand wel onder observatie ... maar wilde men niet dat de eigenaar dit wist   :| Met een beetje mazzel blijft de eigenaar als gevolg van bovenstaande actie met een hoop (gevolg-)schade achter en is de huurder/kweker met de noorderzon vertrokken.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #443 Gepost op: 10 september 2010, 16:27:45
Als de man nu zelf de man er eigenhandig uitwerkt en boel vernietigt, komt de politie dan wel of niet?
Dit is een gewone vraag uit interesse en heb geen bedoeling om de boel op te stangen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #444 Gepost op: 10 september 2010, 17:00:23
Als de man nu zelf de man er eigenhandig uitwerkt en boel vernietigt, komt de politie dan wel of niet?
Dit is een gewone vraag uit interesse en heb geen bedoeling om de boel op te stangen.

Jammer dat je geen reactie geeft op een constatering...

Het is zelfs zo, dat als de huurder de sloten heeft vervangen de eigenaar nog een probleem heeft om binnen te komen  :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #445 Gepost op: 10 september 2010, 17:08:32
Als de man nu zelf de man er eigenhandig uitwerkt en boel vernietigt, komt de politie dan wel of niet?
Dit is een gewone vraag uit interesse en heb geen bedoeling om de boel op te stangen.

Jammer dat je zo kritisch bent. Ik vertel jou toch ook niet hoe je een F-16 onderhoudt en je vertelt de bakker ook vast niet hoe hij zijn brood moet bakken.

Denk maar zo; Over het algemeen is voor elke aktie een verklaring.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #446 Gepost op: 10 september 2010, 17:23:34
Ik vertel ook niet hoe jullie je werk moeten doen, ik zeg alleen dat er wel tijd is voor o.a. flitsen en als het bewijs er is (zoals ik het lees) jullie 2 weken (moeten) wachten. Nu is de politiek verantwoordelijk voor de bezuinigingen van de politie en het is gewoon te gek voor woorden dat de prio in mijn ogen bij andere dingen ligt.

Ik vroeg mij dus gewoon af wat er dus zou gebeuren als de man het allemaal zelf in handen zou nemen.

Sorry als ik het vingertje direct richting de agenten wees e050, ik zou het beter richting de falende regering kunnen doen


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #447 Gepost op: 10 september 2010, 17:26:06
Nou stelletje Tweeties ( i thought i saw a pussycat, i did, i did saw a pussycat 0098)
Sylvester is nu wel genoeg op zijn plaats gezet toch? 98uiye

Verplaats je even in de bungaloweigenaar, je weet dat iemand een (brandgevaarlijke) hennepkwekkerij heeft op jouw kosten (gas water licht). Met risico op nog andere schade. Je vliegt naar de politie en krijgt te horen dat ze over 2 weken tijd hebben. Dan ben je echt niet blij.

Uiteraard is er ook begrip vanuit hier voor de politie(centen/tijd/mensen) kant. Maar een medaille heeft 2 zijden.
Freude am Fahren


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #448 Gepost op: 10 september 2010, 17:38:53
Nou stelletje Tweeties ( i thought i saw a pussycat, i did, i did saw a pussycat 0098)
Sylvester is nu wel genoeg op zijn plaats gezet toch? 98uiye

Verplaats je even in de bungaloweigenaar, je weet dat iemand een (brandgevaarlijke) hennepkwekkerij heeft op jouw kosten (gas water licht). Met risico op nog andere schade. Je vliegt naar de politie en krijgt te horen dat ze over 2 weken tijd hebben. Dan ben je echt niet blij.

Uiteraard is er ook begrip vanuit hier voor de politie(centen/tijd/mensen) kant. Maar een medaille heeft 2 zijden.

Je hebt gelijk. Ik wil nog wel graag even aanvullen dat flitsen vaak gedaan wordt door mensen die een korte BOA-opleiding gedaan hebben en dus helemaal geen agent zijn en ook niks doen met werk dat daar op lijkt. Dit is zo gedaan zodat agenten zich dus meer bezig kunnen houden met "boeven vangen" en hulpverlening. Kleine aanvulling, sorry, eigenwijs...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #449 Gepost op: 10 september 2010, 17:51:43
Ik vertel ook niet hoe jullie je werk moeten doen, ik zeg alleen dat er wel tijd is voor o.a. flitsen en als het bewijs er is (zoals ik het lees) jullie 2 weken (moeten) wachten. Nu is de politiek verantwoordelijk voor de bezuinigingen van de politie en het is gewoon te gek voor woorden dat de prio in mijn ogen bij andere dingen ligt.

Vandaar dat ik aangaf dat deze discussie al tientallen keren is gevoerd ...

De arrestanten krijgen ook gewoon te eten, de milieudienst werkt gewoon door en ook de waterpolitie vaart zijn rondjes en ja ... de verkeershandhaving gaat ook gewoon door.
Mensen met een speciale opleiding en speciale werkzaamheden die nul komma nul (behalve de voertuigen en de kleding) met de BPZ te maken hebben.

Daarnaast moet je jezelf maar eens afvragen of dat wel zo ''te gek'' is, de schade wordt niet groter, alleen de kosten voor de belastingbetalende burger wel ....
Daarnaast is er gewoonweg geen personeel om even (op stel en sprong) een plantage te ontruimen, dan kom je met noodhulp/DHV in de knel ....

Er zijn zelfs periode's geweest dat bepaalde wijkteams geen hennepplantage's meer konden ruimen, omdat het budget op is/was.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !