Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 736510 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #450 Gepost op: 17 september 2010, 07:40:14
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7676929/__Agent_verdoet_tijd_in_flitsauto__.html?p=2,1

Agent verdoet tijd in flitsauto

APELDOORN -  Agenten worden steeds vaker voor taken ingezet waar ze eigenlijk niet voor zijn opgeleid.
Door personele problemen moeten politiemensen nu dagenlang in flitsauto's zitten en achter de balie van het bureau staan omdat burgerwerknemers die dat voorheen deden, zijn wegbezuinigd.

"Het staat haaks op het beleid van onze politieminister Hirsch Ballin, die juist vindt dat er meer blauw op straat moet zijn. Maar door personeelsgebrek moeten de korpsen nu agenten van straat halen om andere taken uit te laten voeren", zegt woordvoerder Wiep van der Pauw van de Algemene Christelijke Politiebond.

Extra bonus

Zo worden agenten in de politieregio Noord- en Oost-Gelderland gedwongen plaats te nemen in flitsauto's om zo veel mogelijk snelheidsduivels op de bon te slingeren. De bonnenregen is nodig om het politiekorps te helpen aan genoeg bekeuringen, waarmee ze een extra bonus van 900.000 euro krijgen.

Tot voor kort werden de controles voornamelijk uitgevoerd door bijzondere opsporingsambtenaren. Omdat daar personeelsproblemen zijn, worden de eenheden nu verder uitgebreid met duurbetaalde politiemensen. "Het is een probleem dat bij meerdere korpsen speelt. Ook worden agenten achter de balie gezet omdat administratieve krachten zijn wegbezuinigd", zegt Van der


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #451 Gepost op: 17 september 2010, 11:24:31
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7676929/__Agent_verdoet_tijd_in_flitsauto__.html?p=2,1

Agent verdoet tijd in flitsauto

APELDOORN -  Agenten worden steeds vaker voor taken ingezet waar ze eigenlijk niet voor zijn opgeleid.
Door personele problemen moeten politiemensen nu dagenlang in flitsauto's zitten en achter de balie van het bureau staan omdat burgerwerknemers die dat voorheen deden, zijn wegbezuinigd.


Dramatisch! Zo zie je maar, mensen die heel graag hun èchte werk willen doen mogen dit niet. En ik had het nog niet eens zo bekeken maar het klopt dat ik regelmatig een baliedienst draai en dat komt idd doordat er niet voldoende baliepersoneel is. Gelukkig is het flitsen uitbesteed aan de ondersteuning. Er zijn voor "gewone agenten" ook grenzen....  :'(

Maar hopelijk hebben jullie de uitzending van 1Vandaag gisteren gezien. Daar spreekt de werkvloer boekdelen.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #452 Gepost op: 17 september 2010, 13:04:29
Maar hopelijk hebben jullie de uitzending van 1Vandaag gisteren gezien. Daar spreekt de werkvloer boekdelen.
Ik heb er even een topic met link voor aangemaakt.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,44043.0.html


sylvester1986

  • Gast
Reactie #453 Gepost op: 20 september 2010, 10:31:08
Ik geloof niet dat het dan überhaupt nog iets met veiligheid te maken heeft :-\


'Laat belastingdienst flitsen'


LEIDEN -  Belastingambtenaren moeten politietaken zoals snelheidscontroles gaan overnemen. Dat bepleit korpschef Jan Stikvoort van politieregio Hollands Midden.

De politie moet zich volgens hem bezighouden met boeven vangen en niet telkens ingezet worden voor verkeerscontroles en administratieve taken. Volgens de politiebaas, die deel uitmaakt van de landelijke raad van korpschefs, is ook de populariteit van de politie daar bij gebaat.

De afgelopen week luidde de politie in Gelderland in De Telegraaf de noodklok dat veel agenten gedwongen werden in flitsauto's plaats te nemen, omdat door personeelsgebrek onder buitengewone opsporingsambtenaren het verwachte aantal bekeuringen niet gehaald gaat worden. De Algemene Christelijke Politiebond onderschreef de klachten. Het lijkt erop dat alle grote politiebazen dezelfde mening zijn toegedaan.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7697028/___Laat_belastingdienst_flitsen___.html?p=12,1


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #454 Gepost op: 20 september 2010, 20:38:45
Ik geloof niet dat het dan überhaupt nog iets met veiligheid te maken heeft :-\

Klopt! Maar snapt de gemiddelde burger dat ook?  Omdat het imago van de politie voor 99% gebaseerd wordt op die controles ben ik niet direct een tegenstander zul je begrijpen. Maar dan heb ik het puur over imagoschade en niet over de veiligheid hoor.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #455 Gepost op: 20 september 2010, 20:50:55
Maar ben je nog trots...als je ooit voor het politievak hebt gekozen...?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #456 Gepost op: 20 september 2010, 20:56:10
Moet ook alles met veiligheid gerelateerd zijn? In Nederland zijn er bepaalde regels gemaakt en deze moeten gehandhaafd worden. In hoeverre is een discussiepunt, maar er moet ergens een grens getrokken worden. Eén ding is zeker, zonder handhaving wordt het één grote zooi.

Ik ben overigens nog altijd trots op het feit dat ik het politievak heb gekozen. Alle negatieve publiciteit is vervelend, maar niet meer dan dat. De burger trekt altijd gelijk conclusies zonder verder te kijken. Dat zal altijd zo blijven... Gelukkig heb ik goede ervaringen genoeg waar ik op kan terug kijken.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #457 Gepost op: 20 september 2010, 21:01:14
Moet ook alles met veiligheid gerelateerd zijn?

Zo lang het voor mij (=burger) maar veilig is... :)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #458 Gepost op: 20 september 2010, 21:53:54
Zo lang het voor mij (=burger) maar veilig is... :)

Op de snelweg met 130 km\u rijden is misschien op dat moment wel veilig. Je overtreed alleen een spelregel en krijgt er heel misschien een bekeuring voor. Zo groot is de pakkans in Nederland ook weer niet. That's life...  :P


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #459 Gepost op: 24 september 2010, 10:30:24
Minder agenten bij politie Haaglanden
DEN HAAG - Er moeten waarschijnlijk 70 arbeidsplaatsen verdwijnen bij de politie. Dat heeft een woordvoerder gezegd in reactie op de aangekondigde extra bezuinigingen.
De politie hoopt op zo weinig mogelijk gedwongen ontslagen. Pas in 2014 zullen er minder agenten op straat zijn.
Over 2011 moet 7,8 miljoen euro worden bespaard.
www.rtvwest.nl