Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 736513 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #470 Gepost op: 27 september 2010, 15:18:30
Citaat
Politie wil snel 200 kraakpanden ontruimen

De politie gaat zo snel mogelijk beginnen met het ontruimen van bijna 200 kraakpanden.
Foto: Redactie

Dat meldt Het Parool. Burgemeester Van der Laan, hoofdofficier van justitie Herman Bolhaar en hoofdcommissaris van politie Bernard Welten beslissen maandag over de precieze maatregelen, maar de hoofdlijnen staan vast.

In totaal telt Amsterdam zo'n twee tot driehonderd kraakpanden. Het is onmogelijk om deze allemaal op korte termijn te ontruimen. Daarom is er een prioriteitenlijst opgesteld die de kraakpanden in drie categorieėn verdeelt. De panden die nog in gebruik waren toen ze gekraakt werden en de panden die voor overlast zorgen worden als eerst ontruimd. Daarna komen de panden die tijdens de kraak wel een jaar leeg stonden, maar waar de eigenaar een plan heeft aan de beurt. De panden waar geen plan voor bestaat worden alleen ontruimd als de politie capaciteit over heeft.

"Mijn handen jeuken om een eind te maken aan enkele schrijnende situaties in de stad. We staan te popelen om de echte overlastpanden leeg te halen", laat Leen Schaap, de commissaris die de ontruimingen leidt, weten aan Het Parool. Volgens Schaap zal capaciteitsgebrek geen obstakel vormen. "De handhaving van deze wet zal niet stokken door gebrek aan mankracht. Wij voeren die uit. Punt."

Burgemeester Van der Laan neemt een ander standpunt in dan zijn voorganger Job Cohen. Die wilde 'niet voor leegstand' ontruimen. Van der Laan laat weten dat 'de wet ook in Amsterdam geldt.'

http://www.at5.nl/artikelen/48946/politie-wil-snel-200-kraakpanden-ontruimen

Dat beloofd een hoop actie dus..... (en waarschijnlijk een hoop youtube materiaal)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #471 Gepost op: 27 september 2010, 23:23:27
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/515372/2010/09/27/Agent-buiten-dienst-schiet-in-juwelierszaak-Almere.dhtml

Agent buiten dienst schiet in juwelierszaak Almere

ALMERE - Een agent die buiten dienst was heeft vanmiddag een schot gelost bij een arrestatie in een juwelierszaak in Almere. Hierbij raakte niemand gewond. Het is onduidelijk waarom de agent, die niet werkzaam is bij het korps Flevoland, een wapen bij zich droeg.
De agent in burger zag rond 16.00 uur dat een man een overval of een diefstal pleegde in de zaak aan het Stadhuisplein in Almere. Hij wilde de verdachte aanhouden, maar die verzette zich en er ontstond een worsteling. Daarbij loste de agent het schot. De verdachte is aangehouden.
 
Het is agenten die niet aan het werk zijn in principe toegestaan om een wapen bij zich te dragen. De Rijksrecherche gaat het incident onderzoeken. (NOVUM)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #472 Gepost op: 27 september 2010, 23:31:19
Volgens mij slaat het AD een beetje door. Andere bronnen melden dat het een agent in burger was van een ander korps maar laten er buiten of hij buiten diensttijd was... Het kan ook gewoon een dienstreis zijn die ergens op stuit onderweg..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #473 Gepost op: 28 september 2010, 16:55:50
Volgens mij slaat het AD een beetje door. Andere bronnen melden dat het een agent in burger was van een ander korps maar laten er buiten of hij buiten diensttijd was... Het kan ook gewoon een dienstreis zijn die ergens op stuit onderweg..

Mij is ook altijd verteld dat het niet uitmaakt of het diensttijd is of niet. Er wordt ook van je verwącht buiten werktijd iets te ondernemen mits niet in strijd met je bevoegdheden. Je legitimatie is je wapenvergunning.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #474 Gepost op: 30 september 2010, 16:18:36
Roep om Nederlandse politiemissie neemt toe

Uitgegeven:    30 september 2010 15:58
Laatst gewijzigd:    30 september 2010 15:59

KABUL - Topmilitairen van de NAVO die in Afghanistan zijn gelegerd, hopen dat Nederland opnieuw trainers wil sturen om Afghaanse politieagenten en militairen op te leiden.
© Mindef

Die ''duidelijke boodschap'' kreeg plaatsvervangend commandant der strijdkrachten Wim Nagtegaal in de afgelopen dagen van hen mee tijdens een bezoek aan het Aziatische land.

Zijn NAVO-collega's in Kandahar, Tarin Kowt en de hoofdstad Kabul uitten hun waardering voor de Nederlandse militaire inzet tot nu toe, maar ook hun teleurstelling dat ons land is gestopt met de missie in Uruzgan. Tegelijkertijd herhaalden ze stuk voor stuk dat er veel behoefte is aan trainers en mensen die de Afghaanse trainers begeleiden.

Nu houden bijna dertig Nederlanders zich daarmee in Afghanistan bezig. In de Tweede Kamer ligt al maanden een voorstel voor een nieuwe politiemissie op tafel.

© ANP
http://www.nu.nl/binnenland/2345500/roep-nederlandse-politiemissie-neemt-toe.html

Trainers sturen; maar van welk onderdeel? Politie, KMar, vrijwilligerspoule?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #475 Gepost op: 30 september 2010, 16:24:02
KMAR zit/zat daar al t.b.v. het police training & monitoring team of iets in die richting ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #476 Gepost op: 30 september 2010, 16:27:56
KMAR zit/zat daar al t.b.v. het police training & monitoring team of iets in die richting ;)

Klopt. Maar de titel van het stuk roept bij mij nu wat vragen op. Omdat de KMar niet specifiek wordt genoemd. ''Trainers'' is mij een beetje vaag.  ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #477 Gepost op: 30 september 2010, 16:32:11
Mensen van de 'civiele' politie gaan ook regelmatig op buitenlandmissie hoor, niet alleen de KMar. Volgens mij hebben die gasten ook in Afghanistan gezeten.

Wel grappig, dan zie je zo'n zandkleurig camouflagepak met politie rangonderscheidingstekens erop :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #478 Gepost op: 30 september 2010, 16:37:34
Mensen van de 'civiele' politie gaan ook regelmatig op buitenlandmissie hoor, niet alleen de KMar. Volgens mij hebben die gasten ook in Afghanistan gezeten.

Wel grappig, dan zie je zo'n zandkleurig camouflagepak met politie rangonderscheidingstekens erop :)

Ik had het wel eens gehoord maar zou wel eens wat foto's willen zien. Lijkt me een erg nuttige missie, chapeau!
Beter als een ''werkbezoek'' naar een of ander Noord -Afrikaans land o.i.d..  ^-^


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #479 Gepost op: 30 september 2010, 16:47:31
Bij ons staat toevallig nu een advertentie voor een aantal collega's die op uitzending kunnen naar buitenlandse gebieden. Daarbij zitten oa Kosovo, Afghanistan, Sudan
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.