Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 735979 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #540 Gepost op: 19 november 2010, 23:34:02
En dan laat je een bedrijfspand met een (compleet) ingeslagen winkelruit onbeheerd achter ... ?

Overigens zijn bij ons die afspraken er ook, maar dan moet je geen braakschade aantreffen ....

Afhankelijk van de drukte gebeurd dat ja. Het heeft niet de voorkeur maar als de eigenaar geen maatregelen treft die ervoor zorgen dat het voor ons werkbaar blijft dan moet het maar zo. Denken ze er de volgende keer tenminste over na. Het is natuurlijk niet zo dat wij verkassen als er niet zeker weten is vastgesteld dat er niemand meer binnen is of als de pui zodanig is ingeslagen dat iedereen maar zo in en uit loopt maar laten we eerlijk zijn. De meeste inbraakalarmen zijn loos en als ik geen schade constateer dan ben ik ook snel weer weg als ze niet op tijd komen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #541 Gepost op: 20 november 2010, 00:23:26


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #542 Gepost op: 20 november 2010, 00:35:44
Jammer dat het kabinet geen geld heeft voor meer blauw op straat en loze beloftes maakt, daardoor krijg je dus deze dingen en heeft de burger straks het idee dat de politie helemaal nergens meer voor komt.
Ik heb zelf helaas vaak genoeg meegemaakt dat de politie gewoon onvoldoende capaciteit heeft voor bepaalde dingen en dat heeft mijn vertrouwen in de politie wel minder gemaakt.
Mocht ik ooit een inbreker betrappen bij mijn huis, dan zal ik eerlijk gezegd wel het recht in eigen handen nemen en dan pas de politie bellen en als de politie dan niet blij is, so be it.
Normaal zal de politie voor veiligheid moeten zorgen en als het door onvoldoende capaciteit niet zal lukken, dan zie ik het al gebeuren dat steeds meer burgers het recht in eigen handen neemt.



Vooral doen.... Ik weet wel wie er dan in de cel gaat zitten... ::) Je bent er zeker ook voor dat iedereen een vuurwapen thuis mag hebben?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #543 Gepost op: 20 november 2010, 07:31:14
Agent in uniform naar werkOm goed zichtbaar te zijn voor de burger moeten politieagenten in uniform van hun huis naar het werk reizen. Het liefst met de trein, tram, bus of fiets.
Dit plan is door de VVD-fractie in Roermond bij het politiekorps Limburg-Noord ingediend en krijgt mogelijk landelijke navolging. Minister Opstelten (Veiligheid en Justitie) noemt het 'een uiterst sympathiek idee'. De VVD-bewindsman wil er met het politieveld over in gesprek.

Ook de Tweede Kamer is enthousiast. "Het is een kleine ingreep die een goede bijdrage kan leveren aan meer zichtbaarheid van de politie", stelt CDA-Kamerlid Cörüz. VVD-Kamerlid Hennis noemt het een 'interessante gedachte'. PVV-Kamerlid Brinkman ziet agenten ook graag in uniform het openbaar vervoer pakken, maar voelt niets voor een verplichting.

Veiligheid

"Het is een simpel en effectief plan, waarmee alleen voordelen te behalen zijn", zegt Bert Achten van de VVD in Roermond. "Door agenten van hun huis naar het werk zoveel mogelijk te laten fietsen of met het openbaar vervoer te laten reizen, verhoog je het veiligheidsgevoel op straat en in de bus, tram en trein door de herkenbaarheid en aanspreekbaarheid. Als men bovendien de auto ook nog laat staan dien je ook nog eens het milieu."

Achten zegt het plan te hebben afgekeken van de Antwerpse politie die vanaf maart 2011 in uniform van hun werk moeten komen.

www.telegraaf.nl

Waaruit wederom blijkt dat de politiek geen enkel idee heeft over de werktijden, verplichtingen en andersinds werkzaamheden van de politie. Op de tijden dat ik van en naar mijn werk ga rijden er nog helemaal geen bussen .... Daarnaast kost het mij ongeveer 2.5 uur om met het openbaar vervoer op mijn werk te komen. Daarnaast wordt ik betaald voor 8 uur werk op een dag (en werk ik 8.5 uur). Daarnaast zijn er nog tientallen bezwaren op te noemen ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #544 Gepost op: 20 november 2010, 11:57:44
Heeft de diender in uniform tijdens het reizen naar en van zijn werk de beschikking over handboeien,peppersprayen schietijzer?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #545 Gepost op: 20 november 2010, 12:14:19
Heeft de diender in uniform tijdens het reizen naar en van zijn werk de beschikking over handboeien,peppersprayen schietijzer?
Een diender heeft zijn persoonlijke uitrusting waar die 3 dingen ondervallen. Een diender mag zijn wapen meenemen naar huis. Hij heeft daar een kluis van de baas ter beschikking voor gehad.

Persoonlijk neem ik hem alleen mee naar huis als ik de volgende dag IBT heb. Wat moet ik anders met mijn wapen, ik reis altijd op de motor. Dan lig mijn  wapen in mijn tas of koffer, dus heb ik er nog niks aan als ik hem bij me heb.

Als ik in uniform zou moeten reizen doe ik er ruim een uur over terwijl het op de motor 15 minuten is.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #546 Gepost op: 20 november 2010, 17:03:54
Een diender heeft zijn persoonlijke uitrusting waar die 3 dingen ondervallen. Een diender mag zijn wapen meenemen naar huis. Hij heeft daar een kluis van de baas ter beschikking voor gehad.

Even nuanceren: volgens mij werk jij in Amsterdam(?) en daar mag dat inderdaad. Het is regio-afhankelijk of dit mag. In mijn regio is het, behoudens bepaalde collega's, NIET toegestaan het vuurwapen mee te nemen naar huis. Ik weet dat dit in meerdere regio's het geval is.

Ik roep het hier vaker: laat regiospecifieke zaken niet overkomen alsof ze gelden voor heel politie NL...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #547 Gepost op: 20 november 2010, 17:14:53
Overigens is het zo, dat wanneer een agent (al is het in prive tijd) in uniform in de (privé)-auto zit en betrokken raakt bij een aanrijding ... Er zowiezo een ander korps ter plaatse moet komen (als waarvoor de agent werkzaam is) en dat tevens de verkeersongevallenanalyse van een andere regio ter plaatse moet komen.

Neem aan dat ze daar ook aan gedacht hebben ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #548 Gepost op: 20 november 2010, 19:16:23
Overigens is het zo, dat wanneer een agent (al is het in prive tijd) in uniform in de (privé)-auto zit en betrokken raakt bij een aanrijding ... Er zowiezo een ander korps ter plaatse moet komen (als waarvoor de agent werkzaam is) en dat tevens de verkeersongevallenanalyse van een andere regio ter plaatse moet komen.

Neem aan dat ze daar ook aan gedacht hebben ?

En laten we niet vergeten dat veel agenten die niet in uniform wensen te reizen, daar goede redenen voor hebben.

Editje: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,34688.0.html


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #549 Gepost op: 21 november 2010, 00:13:13
Even nuanceren: volgens mij werk jij in Amsterdam(?) en daar mag dat inderdaad. Het is regio-afhankelijk of dit mag. In mijn regio is het, behoudens bepaalde collega's, NIET toegestaan het vuurwapen mee te nemen naar huis. Ik weet dat dit in meerdere regio's het geval is.

Ik roep het hier vaker: laat regiospecifieke zaken niet overkomen alsof ze gelden voor heel politie NL...
Ja, ik kom uit A-A en nee ik wist niet dat je er zo op zou reageren. Ik ken div coll uit div regio's die gewoon hun dienstwpn mee mogen nemen. Ik zal het de volgende keer voor je specificeren.