Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 722441 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #550 Gepost op: 21 november 2010, 00:43:27
Een van de redenen dat ik in een regio werk waar niet mijn woonplaats gevestigd is, is om de rede dat ik niet in uniform door mijn 'eigen' gebied wil wandelen. Volgens mij denken hier vele andere collega's net zo over. Ik had toch verwacht dat Brinkman een andere reactie had gegeven.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #551 Gepost op: 21 november 2010, 00:51:15
Een van de redenen dat ik in een regio werk waar niet mijn woonplaats gevestigd is, is om de rede dat ik niet in uniform door mijn 'eigen' gebied wil wandelen. Volgens mij denken hier vele andere collega's net zo over. Ik had toch verwacht dat Brinkman een andere reactie had gegeven.
Met een beetje pech gaat dat straks veranderen als we naar 10 regio's gaan. Dan werken er in eens een heleboel collega's in hun eigen regio.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #552 Gepost op: 21 november 2010, 01:51:13
Oh ik wil best in mijn eigen regio werken (doe ik op het moment ook niet), alleen hoef ik niet op mijn eigen unit te zitten. Voor de rest vind ik het best. Ik reis alleen niet in uniform om onnodig gezeur te voorkomen en mijn wapen mag en wil ik niet eens thuis hebben. Ik krijg 8 uur per dag betaald (behoudens overuren) en daarna gaat het uniform uit en ben ik vrij. Ik wil best meer werken maar dan ga ik die uren ook schrijven.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #553 Gepost op: 21 november 2010, 15:46:56
Oh ik wil best in mijn eigen regio werken (doe ik op het moment ook niet), alleen hoef ik niet op mijn eigen unit te zitten. Voor de rest vind ik het best. Ik reis alleen niet in uniform om onnodig gezeur te voorkomen en mijn wapen mag en wil ik niet eens thuis hebben. Ik krijg 8 uur per dag betaald (behoudens overuren) en daarna gaat het uniform uit en ben ik vrij. Ik wil best meer werken maar dan ga ik die uren ook schrijven.
Als ze willen dat ik uniform ga reizen moeten ze die uren die ik daar aan kwijt ben, ook als arbeidsuren gaan rekenen, zo niet dan ook niet in uniform naar huis. Als ik met het OV heen en weer moet gaan reizen ben ik 2 uur extra kwijt per dienst.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #554 Gepost op: 21 november 2010, 18:32:05
Een leuk bericht op nu.nl O0

Groep jongeren sluit inbrekers in
Uitgegeven:    21 november 2010 14:52
Laatst gewijzigd:    21 november 2010 14:52


AMSTERDAM - Een groep jongeren heeft zaterdag in de Zuid-Hollandse plaats Nieuwkoop drie inbrekers ingesloten en overgeleverd aan de politie. In de plaats werd volgens de politie de laatste tijd regelmatig ingebroken.

Daarom was al aan inwoners gevraagd alert te zijn op personen met een Noord-Afrikaans uiterlijk die niet uit de buurt komen.

Zaterdagavond zag een jongen in de Roelofstraat drie personen die aan de omschrijving voldeden. Hij haalde wat vrienden erbij en in een auto gingen ze naar de mannen op zoek.


Uiteindelijk vonden ze hen bij een brandgang in de buurt van de Weissenbruchlaan. Zodra de mannen de jongeren zagen, zetten ze het op een lopen. De jongeren blokkeerden met hun auto de wagen van de verdachten en belden de politie.

Agenten gingen naar de mannen op zoek en kregen daarbij hulp van ongeveer twintig jongeren, een politiehond en een helikopter.

Na verloop van tijd werden in de buurt gestolen spullen gevonden. Nog later meldden de jongeren dat ze de verdachten hadden gezien bij een bushalte op de Achterweg.

Daar troffen de agenten een grote groep jongeren die allemaal naar de bushalte wezen. De drie verdachten zijn aangehouden. Het gaat om mannen uit Ede van 20, 22 en 23 jaar oud.

Bij de woning aan de Roelofstraat, waar de verdachten aanvankelijk waren gezien, bleek inderdaad te zijn ingebroken. De politie onderzoekt of zij meer van de inbraken in de buurt afweten.

Districtschef Krishna Taneja zegt 'zeer tevreden' te zijn over de hulp van de jongeren. "Zonder hun medewerking hadden we de verdachten niet kunnen aanhouden." De auto van de verdachten is in beslag genomen voor verder onderzoek.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2383978/groep-jongeren-sluit-inbrekers-in.html


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #555 Gepost op: 22 november 2010, 14:25:58
Groep jongeren sluit inbrekers in

Jeugd van tegenwoordig 0098
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #556 Gepost op: 24 november 2010, 12:51:22
::) ::) ::) Onder de 12 jaar kan je toch niet vervolgd worden? Wat hoopt de politie hiermee te bereiken? Staat het middel wel in verhouding met het feit? Kinderen verhoor je toch altijd door speciale agenten?

http://www.telegraaf.nl/buitenland/8307440/__Juf_laat_kinderen_verhoren_door_politie__.html?sn=binnenland,buitenland

wo 24 nov 2010, 12:13 | 0 reacties
Juf laat kinderen verhoren door politie

OUDENBURG -  Juf Isabelle van een basisschool in Oudenburg verdenkt één van haar 9-jarige leerlingen van diefstal, dus laat ze de politie alle kinderen één voor één verhoren...

De juf is haar tas met mobiele telefoon, bankpas en 15 euro kwijt en denkt dat één van de kinderen daar verantwoordelijk voor is. Omdat een groepsgesprek in de klas niet leidde naar de mogelijke dader, schakelde de school de politie in.

Maandag zijn de eerste acht kinderen verhoord. De politie spreekt van een 'normale procedure'. "Het gaat niet om een verhoor van verdachten zoals dat met volwassenen zou gebeuren. Het was een individueel gesprek op een educatief verantwoorde manier en met aandacht voor de minderjarige en het delicate onderwerp van een diefstal", meldt een politiewoordvoerder in Het Nieuwsblad.

'Arrogant'

De ouders van de leerlingen zijn echter woedend. Zij zijn niet te spreken over hoe met de kinderen werd omgegaan. "Arrogant was het. Mijn hart breekt als ik naar mijn dochter kijk", vertelt Kathleen Dewulf. Dochter Kaylee (9) begint te huilen als ze haar verhaal doet. "De politie vertelde mij dat ik een slaapzak zou moeten meenemen naar een instelling als ik blijf liegen", zegt ze.

Ook een andere moeder, Annick Missiaen, is niet te spreken over de handelswijze van de politie. "Onze zoon Cedric (9) kreeg te horen dat hij loog omdat hij rood werd. Hoe moet een jongen van negen zich dan voelen als hij zo onder druk wordt gezet? De klas was een hechte groep vrienden, maar de gevolgen van dit alles zijn niet te overzien. De kinderen beginnen elkaar al te beschuldigen, zonder dat er ook maar één bewijs is dat iemand uit de klas de spullen gestolen heeft. Ook iemand anders van de school kan de dader zijn, of misschien is de juf gewoon haar tas verloren."


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #557 Gepost op: 24 november 2010, 16:47:18
Telegraaf he? Tjah, ach....  ::)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #558 Gepost op: 25 november 2010, 00:37:42
Dat de FBI methode (die met die waterdruppels) niet in het stuk terug komt, uiterst effectief ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #559 Gepost op: 30 november 2010, 18:11:57
UPDATE: Verdachte overlijdt tijdens vervoer naar cel (Amsterdam)

Een man is dinsdagmiddag overleden terwijl hij door de politie werd overgebracht naar het cellencomplex.

De man was door politiemensen aangehouden wegens mogelijke betrokkenheid bij een vechtpartij in de Kempenaerstraat. Onderweg raakte hij onwel en gingen de politiemensen op het Haarlemmerplein over tot reanimatie. Ambulancepersoneel en leden van het mobiel medisch team namen de reanimatie over, maar dat mocht niet meer baten. De man is ter plekke overleden.

http://www.at5.nl/artikelen/53115/haarlemmerplein-afgezet-na-geweldsincident
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.