Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 722067 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #591 Gepost op: 30 december 2010, 16:54:58
hahaha ik denk meer dat ze hem hebben uitgelachen  juhf bkll
Met Vriendelijke Groet.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #592 Gepost op: 30 december 2010, 17:10:44
hahaha ik denk meer dat ze hem hebben uitgelachen  juhf bkll

Of de lange lat op de korte lat gelegd... ;) juhf bkll


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #593 Gepost op: 30 december 2010, 17:53:11
Geweldplegers preventief opsluiten tijdens jaarwisseling'
AMSTERDAM - Politie en justitie moeten de mogelijkheid hebben om recidiverende geweldplegers tijdens de jaarwisseling uit voorzorg een nacht in de cel te laten doorbrengen.
Daarvoor pleit Tweede Kamerlid voor de PvdA Ahmed Marcouch.

© NU.nl/Jos van Zetten

“We mogen het niet normaal gaan vinden dat hulpverleners onder politiebegeleiding hun werk moeten doen”, aldus Marcouch donderdag tegen NU.nl.

Marcouch licht hiermee een opiniestuk toe dat hij samen met PvdA-fractiegenoot Jeroen Recourt in nrc.next publiceerde.

“Verloopt de komende jaarwisseling zoals in vorige jaren, dan zullen weer bijna honderd politieagenten worden beledigd, ruim veertig bedreigd, twintig aangevallen en bijna dertig mishandeld, nog afgezien van de zeshonderd gewonde burgers”, aldus Marcouch en Recourt, woordvoerders Veiligheid en Justitie van de PvdA, in de krant.

Maatregelen

Volgens Marcouch is er een “maximum aan maatregelen” nodig om te zorgen dat hulpverleners met oud en nieuw niet worden belaagd en het nieuwjaarsfeest rustig verloopt.

Het Tweede Kamerlid is van mening dat de huidige wetgeving voldoende ruimte biedt om "bekenden van de politie uit voorzorg een nacht op te sluiten". Hij heeft minister Ivo Opstelten (VVD) van Veiligheid gevraagd om hierop te reageren.

“Het scheelt al heel veel als je de raddraaiers van eerdere jaren er vooraf uithaalt”, aldus Marcouch. “In mijn tijd als stadsdeelvoorzitter van Slotervaart (in Amsterdam, red.) heb ik ook gezien dat je vooraf altijd een heel stel jongens kunt aanwijzen van wie je weet dat het de aanstichters zullen zijn.”

Kennis

Ethische belemmeringen met het in de toekomst uitsluiten van mensen die ooit in de fout gingen wijst Marcouch van de hand.

“Het gaat om het benutten van de kennis van mensen uit het veld. Politiemensen hebben vaak veel bruikbare informatie. Er wordt niemand afgerekend op een enkel incident, we moeten niet doen alsof deze jongens maar een keer per jaar zien.”

Andere preventieve maatregelen als gebiedsverboden en het vooraf uitschrijven van boetes, zijn volgens de PvdA’er niet afdoende. “Je moet maatwerk afleveren. Een gebiedsverbod bijvoorbeeld,is niet altijd nuttig. Als je niet in straat x mag komen met oudjaar, kun je in straat y rotzooi gaan trappen.”

“Ik hoop natuurlijk dat het allemaal niet nodig is en oud en nieuw gewoon een goed feest wordt”, besluit Marcouch. “Maar laten we leren van vorige keren.”
© NU.nl/Wilma Haan

http://www.nu.nl/politiek/2412675/geweldplegers-preventief-opsluiten-tijdens-jaarwisseling.html
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #594 Gepost op: 30 december 2010, 18:01:51
Of de lange lat op de korte lat gelegd... ;) juhf bkll
Beetje pepperspray onder de voorhuid
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #595 Gepost op: 30 december 2010, 18:02:44
En hoe moet ik het vooraf uitschrijven van boetes zien?


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #596 Gepost op: 30 december 2010, 20:37:06
En hoe moet ik het vooraf uitschrijven van boetes zien?

Ik zou zeggen: Probeer het eens een keer positief te zien. Ooit eens er bij stil gestaan dat een bon ook weleens terecht kan zijn? We weten van tevoren toch wel dat er weer shit komt.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #597 Gepost op: 30 december 2010, 20:40:28
Ik bekijk genoeg dingen positief, maar als je vooraf een boete krijgt voor iets wat je nog niet hebt gedaan, dat is toch krom?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #598 Gepost op: 30 december 2010, 20:42:16
En hoe moet ik het vooraf uitschrijven van boetes zien?

Volgens mij is dat zelfs onwettig.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #599 Gepost op: 30 december 2010, 20:46:29
Volgens mij is dat zelfs onwettig.

Ik vraag me af of preventief opsluiten überhaupt wel mag.