Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 735407 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #960 Gepost op: 31 juli 2011, 00:43:36
Hesje? Ja.

Oranje...?

Nou... nee.

Ik kan mij voorstellen dat er nogal wat mensen uit zeer eerbare beroepsgroepen ( denk aan wegenbouwers etc.)  tegen de kleur bezwaar zullen gaan maken. Ik zou het ook niet fijn vinden om vergeleken te worden met crimineel gedrag omdat ik toevallig van mijn werkgever en/of overheid een bepaalde kleur hesje voorgeschreven heb gekregen.


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #961 Gepost op: 31 juli 2011, 00:47:24
Roze,is dat geen mooie kleur.
Met de tekst: Stak geen poot uit,nu moet ik vaak bukken! ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #962 Gepost op: 3 augustus 2011, 13:35:20
Geld verdienen met boete

door Sameer van Alfen
AMSTERDAM -  Een parkeerboete hoeft niet altijd negatief te zijn. Door erop te gokken dat gemeenten een bezwaar ertegen te traag behandelen, kan een vergoeding van soms honderden euro’s worden gevangen. Dat kan al door het stellen van een aantal pietluttige vragen.

Dit blijkt uit een uitspraak van de rechtbank Roermond. Een Reuvernaar die eigenlijk een boete van 60 euro moest betalen wegens foutparkeren, krijg nu 700 euro schadevergoeding van zijn gemeente. Hij deed met succes een beroep op de zogeheten ’Wet dwangsom’. Als ambtenaren laks reageren op een vergunningaanvraag of een bezwaar, dan hebben burgers recht op een vergoeding. Dat geldt ook als inwoners zich beroepen op de Wet openbaarheid van bestuur (wob).
De foutparkeerder in Reuver deed dit met succes. Hij bestreed niet de boete zelf, maar bestookte de gemeente Roermond met allerlei vragen. Omdat de gemeente niet op tijd leverde, toog de Reuvernaar naar de rechtbank. De rechter kende de dwangsom toe.

Bron: telegraaf


sylvester1986

  • Gast
Reactie #963 Gepost op: 3 augustus 2011, 17:36:51
Op zich heb ik hier geen moeite mee, wij als burger moeten ook op tijd reageren en als we het niet doen, dan krijgen we ook extra kosten.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #964 Gepost op: 3 augustus 2011, 20:37:08
Nou...

Ik ben hier als belastingbetaler behoorlijk pissed over.

Want met al die bezuinigingen en minder ambtenaren, zie ik straks dus gemeentes stoppen met dit soort controles vanwege het personeelstekort aldan niet opgelegd door de overheid.

En dat moeten we dus niet willen...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #965 Gepost op: 3 augustus 2011, 21:47:38
Verdachte vrij door vakantievierende agenten
Arnhem -  Een 43-jarige inwoner van Arnhem kan het vervolg van zijn rechtszaak buiten de gevangenis afwachten. Hij wordt ervan verdacht een man te hebben neergestoken, maar de vier agenten die als getuige waren opgeroepen, kwamen niet opdagen omdat ze met vakantie zijn.

Dat schrijft de Gelderlander. De verdachte kreeg van de rechter wel voorwaarden opgelegd. Zo mag hij geen drugs gebruiken, niet met de getuigen praten, geen strafbare feiten plegen en moet hij beschikbaar zijn voor justitie.

De man zou iemand hebben neergestoken op de Arnhemse John Frostbrug in november vorig jaar. De verdachte ontkent. De rechtbank wilde zeker weten dat de politie zorgvuldig met het mes was omgegaan. De vier betrokken agenten waren echter op vakantie. Omdat de rechter de verdachte niet de dupe wilde laten worden van de vertraging, is hij voorlopig vrijgelaten.

Bron: telegraaf


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #966 Gepost op: 3 augustus 2011, 22:17:56
Typische suggestieve televaag kop.
Mijn eerste vraag is of die agenten tijdig op de hoogte zijn gesteld van het feit dat ze moesten getuigen?
Met andere woorden is het die agenten (of hun superieuren) wel te verwijten dat ze niet verschenen?
Het is nou eenmaal zo dat in deze maanden veel mensen op vakantie zijn (ook agenten).


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #967 Gepost op: 3 augustus 2011, 22:22:37
Typische suggestieve televaag kop.
Mijn eerste vraag is of die agenten tijdig op de hoogte zijn gesteld van het feit dat ze moesten getuigen?
Met andere woorden is het die agenten (of hun superieuren) wel te verwijten dat ze niet verschenen?
Het is nou eenmaal zo dat in deze maanden veel mensen op vakantie zijn (ook agenten).

Daarnaast zou je jezelf af moeten vragen of de agenten wél moesten getuigen ... Je zou toch zeggen dat een Proces Verbaal Bevindingen genoeg zou zijn en zo niet, dat daar tijdig om gevraagd zou zijn  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #968 Gepost op: 3 augustus 2011, 23:19:29
Echt hé, de rechter wil de verdachte van een steekpartij niet de dupe laten zijn.
Kom op zeg!, hij zit niet binnen voor stink sokken :s


sylvester1986

  • Gast
Reactie #969 Gepost op: 3 augustus 2011, 23:38:49
'Geef overvallers na straf enkelband'

HILVERSUM -  Overvallers zouden 2 jaar lang een enkelband moeten krijgen nadat ze hun straf hebben uitgezeten. Hiervoor pleit de Taskforce Overvallen, waarin politie, Openbaar Ministerie, gemeenten en bedrijfsleven samenwerken om het aantal overvallen terug te dringen. Dat bleek woensdag in de tv-rubriek EenVandaag.

Volgens de Taskforce is langdurig toezicht op overvallers nodig omdat 80 procent van hen opnieuw in de fout gaat. Volgens Frans Heeres, namens de hoofdcommissarissen in de taskforce, is het een kwestie van tijd voor de eerste enkelband wordt uitgereikt.
Directeur Sjef van Gennip van Reclassering Nederland vindt dat een enkelband eventueel alleen in combinatie met begeleiding gebruikt zou moeten worden. „Het heeft geen zin als een overvaller niet ook een programma krijgt dat op verandering van zijn gedrag is gebaseerd.”
Advocate Inez Weski denkt dat de enkelband slechts leidt tot uitstel van problemen, omdat iemand na 2 jaar toch weer zijn gang kan gaan. Bovendien, vindt ze, wordt de rechter, die gaat over straffen van mensen die een misdrijf hebben begaan, gepasseerd. „De rechter wordt op deze manier beschouwd als een soort overbodige luxe.”
Het aantal overvallen is het eerste halfjaar van dit jaar overigens gedaald, blijkt uit cijfers van de Raad van Korpschefs. Een woordvoerder van de raad meldde dat tot en met juni 1120 overvallen plaatsvonden. Dat is 16 procent minder dan de 1326 overvallen uit de eerste 6 maanden van 2010.
Overvallen op juweliers waren er de eerste helft van dit jaar wel meer dan begin 2010: 58 tegenover 36. De korpschefs van politie zijn blij met de algemene daling, maar het gaat ze nog niet snel genoeg. Vandaar nu het voorstel voor de straffe maatregel van de enkelband, aldus de zegsman.

Bron: telegraaf