Ik wordt zo moe van dat linkse gemekker en over privacywetgeving echt niet normaal meer.
Sorry hoor, maar als wetsgetrouw burger vind ik dit geen "links gemekker en over privacy wetgeving".
Vinger afdrukken en DNA zijn dingen die een grote inbreuk maken op de individuele vrijheid en lichamelijk integriteit van een individu. Het gaat er om wanneer een agent op straat om een vinger afdruk of "DNA swab" mag vragen.
In mijn ogen moet daar duidelijk verschil zijn in situaties waarbij bijv een verdacht in bewaring is gesteld of alleen maar staande is gehouden. Vanuit dat oogpunt vind ik het helemaal terecht dat D66 daar vragen over stelt.
Zonder persoonlijk te worden, maak ik me als burger juist zorgen over politie functionarissen die disucssies over privacy en lichamelijk integriteit af doen als "gezeur"...
Willen we minder criminelen op straat dan moeten er echt dingen gaan veranderen en verbeteren wanneer snapt dat volk in Den Haag het nou eens.
Daar ben ik het wel mee eens, alleen zie ik het verbeteren niet in het verder beperken van privacy, maar vooral in het aanstellen van voldoende personeel bij politie, justitie en de rechtbanken om met de bestaande wetgeving criminaliteit terug te dringen