De ideale surveillanceauto

Auteur Topic: De ideale surveillanceauto  (gelezen 15280 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 5 april 2008, 12:09:42
Ik geloof best dat er  argumenten zijn waarom je een Vito verkiest boven een Touran, maar dat verhaal over die bezem vind ik wel ver gezocht.

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 5 april 2008, 14:17:16
Ik geloof best dat er  argumenten zijn waarom je een Vito verkiest boven een Touran, maar dat verhaal over die bezem vind ik wel ver gezocht.

En toch is het gewoon zo,in de Tourans in onze regio. Je zou voor de gein eens een keer met me mee moeten rijden. We kunnen onze benodigde spullen echt niet kwijt. Ok, er bestaat een 'schroefbezem', maar waar wil je die dan laten? In een lade? Die liggen al overvol. Er zitten zelfs geen pionnen in omdat die er niet in passen. We moeten het nu 'doen' met turboflairs. Ik vind het dan ook heel bijzonder dat in andere regio's de indeling blijkbaar heel anders is. Ik kan zelfs m'n eigen rugzak niet kwijt!!!

7194

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 5 april 2008, 14:27:51
Ik begin me nu af te vragen hoe jullie indeling er dan uitziet? In Utrecht krijgen we al het nodige mee in een Ford Focus, laat staan in een Touran, daar is zelfs nog ruimte over.

Misschien wordt het tijd voor 'kofferbakfoto's'?  ;)

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 5 april 2008, 14:28:28
En toch is het gewoon zo,in de Tourans in onze regio. Je zou voor de gein eens een keer met me mee moeten rijden. We kunnen onze benodigde spullen echt niet kwijt. Ok, er bestaat een 'schroefbezem', maar waar wil je die dan laten? In een lade? Die liggen al overvol. Er zitten zelfs geen pionnen in omdat die er niet in passen. We moeten het nu 'doen' met turboflairs. Ik vind het dan ook heel bijzonder dat in andere regio's de indeling blijkbaar heel anders is. Ik kan zelfs m'n eigen rugzak niet kwijt!!!

Hmmmm   wat een geklaag  ;D   wij hebben zelfs nog ruimte over  sinds we onze nieuwe dienstauto hebben, ruilen we gewoon een keer van voertuig  ^-^ :D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 5 april 2008, 14:29:57
Als je uit een zee van ruimte stapt (lees een busje) dan is het al snel een stap terug. Korpsen mogen wel hun eigen indeling maken. Zo is het spuugschot in vele regio's niet terug te vinden in de gewone surveillancewagens maar wel in de transportbussen (speciaal voor het transport dus), hier zitten (regioafhankelijk) ook tafeltjes in. De ruimte in de Touran vind ik persoonlijk ideaal, ik ben ongeveer 1.95 en kan er prima in ... Ook op de achterbank als er voorin een collega zit van ongeveer dezelfde lengte. Het rijgedrag daarin tegen is wennen, zeker als je overstapt uit een Opel Vectra ....
Het is een west europese wagen, volgens mij is dat tegenwoordig de gemiddelde lengte van de NL'er   daar zullen ze bij VW toch ook wel een beetje aan gedacht hebben hoop ik  ???
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 5 april 2008, 15:09:10
De vraag is heel simpel eigenlijk, waar moet volgens jullie de ideale (noodhulp-) surveillanceauto aan voldoen?

(mede naar aanleiding van dit topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,22282.0.html).

Er is grote diversiteit aan noodhulpauto's bij de verschillende korpsen. Zo heeft Rijnmond de laatste jaren altijd in busjes gereden. Amstelland daarintegen heeft golfjes als noodhulpvoertuig. En vele andere korpsen hebben / hadden de Opel Vectra danwel Opel Astra. Ook de inventaris is divers.

Maar wat is nou volgens jullie ideaal? En wat moet er minimaal aanwezig zijn op en in het voertuig?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 5 april 2008, 15:26:27
Om gelijk het spits af te bijten:

Ik ben zelf voorstander van busjes, waar onder andere Rotterdam-Rjnmond gebruik van maakt (de zgn. DHV voertuigen).

Voordelen:
Hoge zit, goed verkeersoverzicht.
Signalering zit hoog, waardoor je beter opvalt.
Je hebt een zee aan ruimte (zowel 'passagiersruimte' als 'kofferruimte'). Hierdoor ben je meer self-supporting.
Makkelijker schoon te houden door vlakke laadvloer.

Nadeel is echter wel dat een busje t.o.v. een 'laag' voertuig minder goede rij-eigenschappen zal hebben (hoger zwaartepunt, lagere topsnelheid om maar wat te noemen).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #17 Gepost op: 5 april 2008, 16:18:36
en daarnaast was in het aanbestedingspakket ook de keuze voor de vw t-5 een bus dus.de regio midden-west brabant gebruikt deze voor de noodhulp.

Kees ZHZ

• Senior gebruiker
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #18 Gepost op: 5 april 2008, 17:30:59
''Door landelijk met slechts enkele autoleveranciers zaken te doen, kan de politie flinke kortingen bedingen. Vroeger mocht elk korps het wagenpark aanschaffen dat het zelf wilde''

Natuurlijk gaat het weer om zo min mogelijk geld te besteden aan de auto's. ik denk dan waarom schaf je niet gewoon een vito aan en betaal je meer geld? waarom moet het anders? die vito's waren toch perfect?
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 5 april 2008, 17:36:23

Natuurlijk gaat het weer om zo min mogelijk geld te besteden aan de auto's. ik denk dan waarom schaf je niet gewoon een vito aan en betaal je meer geld? waarom moet het anders? die vito's waren toch perfect?

Zo werkt het dus niet ... Je bent een politie korps en krijgt een bepaald budget voor een bepaald aantal voertuigen, daarbij KUN je nog kiezen.
Het is niet zo dat je zomaar een voertuig mag kiezen (wat vroeger dus wel zo was).

Misschien wordt het tijd voor 'kofferbakfoto's'?  ;)

Dat denk ik ook, ik zal eens kijken of ik iets kan regelen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !