De ideale surveillanceauto

Auteur Topic: De ideale surveillanceauto  (gelezen 15009 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #30 Gepost op: 18 mei 2008, 22:44:18
Om even op het (kranten-)bericht van Palmpie terug te komen: http://www.mediatv.nl/reportage.php?r=1834

Je kan dan natuurlijk een discussie starten over kerntaken, maar het is toch wel praktisch zo'n bus ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 19 mei 2008, 19:12:34
Om even op het (kranten-)bericht van Palmpie terug te komen: http://www.mediatv.nl/reportage.php?r=1834

Je kan dan natuurlijk een discussie starten over kerntaken, maar het is toch wel praktisch zo'n bus ;)

Een klein aanhangertje cq. een transportbus is dan net zo handig, hoef je ook geen noodhulpeenheid uit de roulatie te trekken.

De Volvo V50 is echt (veel) te klein, heb er van de week even praktisch mee gewerkt en dat viel erg tegen. De VW Golf Plus is ideaal, erg veel binnen ruimte, goede wegligging (en snel) en een aardige kofferbak !! Evenals de Touran in mijn ogen een top auto!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #32 Gepost op: 19 mei 2008, 20:00:43
Een klein aanhangertje cq. een transportbus is dan net zo handig, hoef je ook geen noodhulpeenheid uit de roulatie te trekken.

En om dat aanhangertje / transportbus voort te bewegen zul je ook weer iemand nodig hebben. Dan kost het je dus een persoon (en voertuig) extra. Hier is de eenheid self-supporting en kunnen ze het dus helemaal zelf afhandelen :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 19 mei 2008, 22:26:52
Dat is inderdaad een keuze die je gaat / moet maken. Zet je daar een student voor in (of misschien zoals bij ons in de regio zelfs een huismeester /congiërge.) of zet je daar twee volwaardige politie mensen voor in ....

Klinkt misschien raar, maar bij ons (en bij Amsterdam waarschijnlijk ook) past een scootmobiel net niet of net wel (maar net hoe hard je stampt) in een Volkswagen Transporter cq. Opel Vivaro. Dit doordat het bankje relatief ver naar voren staat om achterin zoveel mogelijk plaats over te houden voor overig materieel en er een opklapstoeltje aan het middenschot zit (en een tafeltje aan de linkerzijwand).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 19 mei 2008, 23:19:43
In AA past zo'n beetje alles in een T5, in D3 rijdt er de z.g. "Frits"bus, een T5 besteluitvoering. Mocht dat niet passen dan is er nog altijd de politiekraan of de service wagen van de motorrijders.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #35 Gepost op: 20 mei 2008, 18:23:07
Er rijd in D5 ook regelmatig een T5 zonder striping met politie erop in de besteluitvoering, met twee blauwe pitten erop. Dat is gewoon de bode toch? (even een klein zijdraadje...)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 20 mei 2008, 18:51:48
Dat zijn busjes van de postkamer op de Eenhoorn. Rijden er geloof ik 3 of 4 van rond.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #37 Gepost op: 19 juni 2008, 19:25:18
Hier in Z/W gaan we van Mercedes C220 (station uitvoering) naar de VW Touran... ik denk dat het een stap terug is. Qua ruimte en zitpositie niet maar qua zitcomfort en rijcomfort zeker wel. Dan heb ik het zeker nog niet over het motorvermogen.... :'(
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Alex

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #38 Gepost op: 19 juni 2008, 21:24:24
Over motorvermogen gesproken... In Utrecht waren we daar al geen uitblinker in, met de Focus 1.5 diesel. Nu komt stappen we langzaam over op de VW Touren. Wat mij betreft een hele verbetering qua zitpositie en degelijkheid, maar er is helaas gekozen voor een dieselmotor met 105pk. Dat is echt te weinig als je bedenkt dat de auto bepanstert is, de kofferbak propvol zit met spullen en je er over het algemeen met twee man/vrouw in zit. Voor het surveilleren zal dit geen problemen opleveren, maar bij het rijden van prio 1 op bijv. provinciale wegen waarbij veel ingehaald moet worden, kom jr die pk's echt te kort! Wat ik begrepen heb zijn de Tourans elders in het land uitgerust met de 140pk variant... Hopelijk komen ze er tzt op terug.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #39 Gepost op: 19 juni 2008, 22:08:51
Jullie hebben in Utrecht één wagen met goed motorvermogen en dat is de Focus ST :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s