De ideale surveillanceauto

Auteur Topic: De ideale surveillanceauto  (gelezen 15012 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #40 Gepost op: 19 juni 2008, 22:32:20
Over motorvermogen gesproken... In Utrecht waren we daar al geen uitblinker in, met de Focus 1.5 diesel. Nu komt stappen we langzaam over op de VW Touren. Wat mij betreft een hele verbetering qua zitpositie en degelijkheid, maar er is helaas gekozen voor een dieselmotor met 105pk. Dat is echt te weinig als je bedenkt dat de auto bepanstert is, de kofferbak propvol zit met spullen en je er over het algemeen met twee man/vrouw in zit. Voor het surveilleren zal dit geen problemen opleveren, maar bij het rijden van prio 1 op bijv. provinciale wegen waarbij veel ingehaald moet worden, kom jr die pk's echt te kort! Wat ik begrepen heb zijn de Tourans elders in het land uitgerust met de 140pk variant... Hopelijk komen ze er tzt op terug.

De diesels in Kennemerland zijn inderdaad de 139 pk varianten, en die hebben volgens mij geen gepantserde deuren. Alsnog wel een stapje terug van een 150 PK Vectra.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #41 Gepost op: 19 juni 2008, 22:52:56
Over motorvermogen gesproken... In Utrecht waren we daar al geen uitblinker in, met de Focus 1.5 diesel. Nu komt stappen we langzaam over op de VW Touren. Wat mij betreft een hele verbetering qua zitpositie en degelijkheid, maar er is helaas gekozen voor een dieselmotor met 105pk. Dat is echt te weinig als je bedenkt dat de auto bepanstert is, de kofferbak propvol zit met spullen en je er over het algemeen met twee man/vrouw in zit. Voor het surveilleren zal dit geen problemen opleveren, maar bij het rijden van prio 1 op bijv. provinciale wegen waarbij veel ingehaald moet worden, kom jr die pk's echt te kort! Wat ik begrepen heb zijn de Tourans elders in het land uitgerust met de 140pk variant... Hopelijk komen ze er tzt op terug.

Dan hebben jullie niets te  klagen, in ZHZ rijden ze met de slechts 75kw uitvoering :S:S:S


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #42 Gepost op: 19 juni 2008, 23:12:17
Uhm, 75 KW is volgens mij 101 pk, dat zal dus dezelfde motor zijn  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Alex

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #43 Gepost op: 20 juni 2008, 12:53:24
Jullie hebben in Utrecht één wagen met goed motorvermogen en dat is de Focus ST :P

Doe die dan maar voor de hele noodhulp  :)  Hoor je mij nooit meer klagen ;)


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #44 Gepost op: 20 juni 2008, 20:49:43
Uhm, 75 KW is volgens mij 101 pk, dat zal dus dezelfde motor zijn  ;)


Inderdaad, maar nog steeds een stuk minder PK's dan de 140PK uitvoering waar ik eigenlijk op doelde ;)

Overigens zijn de Tourans van ZHZ absoluut niet langzaam te noemen.
Integendeel....
Zeker in de bebouwde kom doet ze het prima.
Je hebt het gevoel dat je zeer veel trekkracht hebt, dat komt voornamelijk door de DSG.
Ook idaal is de sport -en winterstand, werkt perfect.
Voor prio 1 meldingen, gewoon op de "S" zetten of handmatig schakelen.
Voor wat slechtere weersomstandigheden de "bak" de "W" toets indrukken en de banden slippen nauwelijks! :)
:)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #45 Gepost op: 20 juni 2008, 21:26:57
Klinkt erg goed inderdaad ! !, ben alleen bang dat het wat ´´storingsgevoelig´´ is, de politie - rijmanieren kennende .....
Ik zou dr wel eens een stukje mee willen rijden  ;)

In Kennemerland is het nog de handgeschakelde bak.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #46 Gepost op: 21 juni 2008, 12:50:05
Klinkt erg goed inderdaad ! !, ben alleen bang dat het wat ´´storingsgevoelig´´ is, de politie - rijmanieren kennende .....
Ik zou dr wel eens een stukje mee willen rijden  ;)

In Kennemerland is het nog de handgeschakelde bak.

Ja, daar zijn wij ook wel "bang" voor. Bij de T4 Transporter ging na verloop van tijd de versnelllingsbak ( automaat ) gegarandeerd kapot, daar vrezen we nu ook voor. Bij de Vito's komt dat ( vrijwel ) niet voor, die hebben wel vaak kleine storingen. Maar dat is niet zo vreemd als je bedenkt dat deze 24/7 rijden ( of soms scheuren waar nodig :P )


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #47 Gepost op: 24 juni 2008, 12:36:12
Wat ik begrepen heb krijgen wij, naar in eerste instantie sprake was van de 170 pk versie, de 140 pk versie en dan met handgeschakelde zesbak.

Verder ons korps kennende zal er geen pantsering in komen en ook geen rek achterin om je spullen netjes op te bergen en te borgen... maar goed... ik ben benieuwd... t blijft een stukje gereedschap...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #48 Gepost op: 12 juli 2008, 11:41:10
Even een topic-kick;

Hierbij een foto van Michel van Bergen (MVB hier op het forum)
Bron: www.michelvanbergen.nl      /       www.hulpverleningsfotografie.nl





Dit is de indeling van de nieuwe noodhulpvoertuigen in de regio kennemerland

ladeblok in links, op het ladenblok de turboflares, verbandtrommel, schroefbezem. Naast het ladenblok de kegels en de schroefschep voor de kegels de AED, onder het ladenblok de vesten en een brandblusser.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #49 Gepost op: 12 juli 2008, 20:43:37
Die heeft een betere kofferbak indeling als de touran's uit Utrecht...Daar zit gewoon een grote kist in.

De Utrechtste tourans hebben trouwens ook géén spuugscherm.