Politieagent gewond tijdens achtervolging - Blerick 4-4-2008

Auteur Topic: Politieagent gewond tijdens achtervolging - Blerick 4-4-2008  (gelezen 1878 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3718952/_agent_gewond_tijdens_achtervolging__.html?p=1,2

vr 04 apr 2008, 19:24
Politieagent gewond tijdens achtervolging

BLERICK -  Een agent van de politie Limburg Noord is vrijdagavond gewond geraakt tijdens een achtervolging. Dat liet de politie weten. De agent is met rugletsel in het ziekenhuis opgenomen.

Tijdens de achtervolging van een drugsverdachte botste de agent met zijn auto op een kruising met de Eindhovenseweg op een andere auto. De agent maakt deel uit van het zogenoemde Hectorteam, dat zich toelegt op het bestrijden van drugscriminaliteit. Leden van dit team rijden in niet als politiewagen herkenbare auto's.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 6 april 2008, 15:56:40
http://www.politielimburgnoord.nl/viewMessage.php?id=12316

De politieman die vrijdag gewond raakte door een verkeersongeval tijdens een achtervolging ligt momenteel nog in het ziekenhuis. Hij heeft zijn bekken, een rib, zijn staartbeentje en een nekwervel gebroken en enkele kneuzingen. De toedracht van het ongeval wordt momenteel nog onderzocht. Bij dit verkeersongeval raakte geen andere personen gewond. Het korps Limburg-Zuid verrichte het sporenonderzoek. Woordvoering gaat via het Openbaar Ministerie.

Daanaan

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 6 april 2008, 16:45:20
Dit verhaal doet me denken aan de achtervolging die pas geleden op SBS6 bij Wegmisbruikers te zien was. Ook een achtervolging in Limburg-Noord, ook een achtervolging mbv een onherkenbare wagen. Toen ging het net goed, maar dit keer helaas niet.

klik hier voor het filmpje

Dit zal dus wel (weer) een discussie doen opwaaien omtrent het hoelang een achtervolging door moet gaan.

In ieder geval sterkte aan de agent in kwestie!

Cor B.

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 6 april 2008, 23:06:51
Oef... dat was heftig.
Ik had het TVprogramma niet gezien, maar petje af voor deze politiemensen, die
hun hoofd gelukkig erg koel hebben gehouden.
Instructeur (K)EHBO, (P)BLS, AED, Wandelletsel, Ongevallen, gecertificeerd door OK en ERC/NRR.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #4 Gepost op: 7 april 2008, 11:04:51
Nee ik denk dat de politie alleen nog makkelijk verkeersboetes moet uitschrijven en de echte boeven maar moet laten lopen, dat kon nog wel eens gevaar opleveren...

Sjonge jonge... echt weer echt nederlandse poldermodel gedachte...

>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 7 april 2008, 19:32:12
Nee ik denk dat de politie alleen nog makkelijk verkeersboetes moet uitschrijven en de echte boeven maar moet laten lopen, dat kon nog wel eens gevaar opleveren...

Sjonge jonge... echt weer echt nederlandse poldermodel gedachte...

>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Poldermodel? Lijkt mij eerder de verkeersveiligheidsgedachte. Je moet altijd een afweging maken. Ik zou immers niet willen/kunnen uitleggen aan de moeder van een kind dat wordt doodgereden tijdens een achtervolging met allerlei gevaarlijke capriolen (zie filmpje) van iemand die relatief lichte feiten op zijn naam heeft staan (en daarbij hoort natuurlijk ook de afweging of de verdachte bekend is, wat heeft ie misdaan, wat zijn de risico's op ongevallen etc.) dat we toch écht door moesten gaan met de achtervolging "omdat ie nou eenmaal niet wilde stoppen".
greetz,  Enrique

mrpddnos

• EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #6 Gepost op: 10 april 2008, 12:21:22
ik meen dat er elders op dit forum al een apart topic is over dit filmpje, met voldoende voor en tegen's of deze achtervolging gestopt had moeten worden of niet Ik kan zo snel alleen even niet de link vinden
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie