Oliespoor

Auteur Topic: Oliespoor  (gelezen 4947 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Gepost op: 5 april 2008, 17:54:43
Ik zag vandaag bij de Albert Heijn een oliespoor van zon 20 meter langs de weg. Zou ik hiervoor de brandweer moeten bellen?

weetje_hgl

• geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #1 Gepost op: 5 april 2008, 18:35:45
Ik zag vandaag bij de Albert Heijn een oliespoor van zon 20 meter langs de weg. Zou ik hiervoor de brandweer moeten bellen?

Mag een prive-persoon ook Ecoloss ofzo bellen? En wie betaald daar de kosten dan voor?

(dan zou daar mijn voorkeur naar uit gaan, hoewel de brandweer voor zoiets natuurlijk ook wel zal komen, denk ik...)
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.

FP924

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 5 april 2008, 19:16:41
Ik zou 0900-8844 bellen en dan mogen die kijken of ze de brandweer sturen of niet  O0

weetje_hgl

• geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #3 Gepost op: 6 april 2008, 13:08:54
goeie tip!
 O0
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.

Rein

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 6 april 2008, 17:37:06
Laatst was er hier in de buurt ook een lekgeslagen benzinetank van een vrachtwagen, toevallig ook bij de Albert Heijn. Na het lekslaan van de tank  werd de brandweer met prio1 opgeroepen. Zie hier een artikel met foto's.

Als er echter alleen een spoor ligt zou ik gewoon het lokale nummer van de brandweer bellen (of de politie via 0900-8844), dan komen ze vast wel zonder spoed.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 6 april 2008, 17:52:06
Ik vind dit  klusje totaal geen brandweer werk, en zonde van het gemeenschapsgeld, laat de gemeentereiniging of speciaal bedrijf dat maar opknappen die onzin klusjes  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #6 Gepost op: 6 april 2008, 21:18:47
Misschien vind je van niet, kan ik me goed voorstellen, maar ik zie het de brandweer wel eens vaker doen, dus vandaar.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 7 april 2008, 12:25:02
Officieel gezien is het een taak van de wegbeheerder, dus of de Gemeente, Provincie of Rijkswaterstaat.
Natuurlijk zijn er excessen als een lekgeslagen tank waar liters brandstof uitstromen maar voor een gewoon spoortje zou je ook de gemeente kunnen bellen (maar de politie kan dit natuurlijk ook regelen (zij weten vaak ook wie de wegbeheerder is), daarom zeg ik, 0900-8844 en indien er echt een gevaarlijke situatie ontstaat (denk aan lekkage etc) 112.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

ffemt19

• Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #8 Gepost op: 7 april 2008, 15:20:58
Hier in België is dit gewoon een taak van de brandweer, de meeste korpsen hebben dan ook voertuigen speciaal hiervoor uitgerust.
Go home we got it !!!  We finish what others can't

email

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 8 april 2008, 13:06:39
Het is een taak van de wegbeheerder. Die kan het zelf doen of er iemand opaf sturen. Bij ons in de gemeente is de gemeente wegbeheerder van vele binnen wegen. De gemeente stuurt bij een olie spoor iemand eropaf. Die iemand is bij ons dus de brandweer. Niet echt een wettellijke taak, maar een opdracht van de baas.

Groetjes

Email