02-04-08 Grote Rampenoefening AMC

Auteur Topic: 02-04-08 Grote Rampenoefening AMC  (gelezen 1722 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Gepost op: 5 april 2008, 21:17:04
De oefening vond afgelopen woensdag plaats....wilde jullie de foto's niet onthouden, en wist niet waar ik ze moest plaatsen dus dan maar even zo  ::)

02-04-08 Tientallen gewonden bij ongeluk in metro

Bij een ongeval in de metro zijn woensdagmiddag tientallen mensen gewond geraakt. Ook kwamen zij in aanraking met de gevaarlijke stof Sarin. Alle hulpdiensten rukten met groot materieel uit. Zelfs het leger kwam assistentie verlenen met het decontamineren van de slachtoffers. Hierna werden zij opgevangen door medisch personeel in het gewondennest, waarna ze per ambulance met spoed werden overgebracht naar de spoedeisende hulp van het AMC.

Dit kan zomaar gebeuren...gelukkig betrof het in dit geval een rampenoefening van verschillende hulpdiensten. De GHOR (Geneeskundige Hulp bij Ongevallen en Rampen) Amsterdam-Amstelland oefende woensdag bij het AMC samen met de Koninklijke Landmacht, Politie Amsterdam-Amstelland, VZA Amsterdam, GGD Amsterdam en het AMC. Oefendoelen waren onder andere communicatie tussen de verschillende diensten en het opvangen van de slachtoffers.

Meer foto's op www.hulpverleningsfotografie.nl











Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1 Gepost op: 6 april 2008, 12:21:56
Mooie foto's. Vanuit AMC/De Meren hadden we ook een mooi uitzicht. Mooi ook, die nieuwe verbindingscommando wagen. Verder zag het er allemaal erg gemoedelijk uit. Ik had wel wat meer (geluids)overlast verwacht toen ik de aankondiging zag.