Geen gedoogbeleid Politie OGS bij Reddingsbrigades

Auteur Topic: Geen gedoogbeleid Politie OGS bij Reddingsbrigades  (gelezen 10014 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Strand_Sherif

• Gast
Gepost op: 9 april 2008, 15:16:24
Bij een incident met OGS door Reddingsbrigades in Kennemerland zal er het komende seizoen direct Proces Verbaal tegen de chaufeur worden opgemaakt. Dit in tegenstelling tot het vorige seizoen. Let dus als chaufeur Reddingsbrigade op en neem geen risico met Blauw.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 9 april 2008, 15:42:46
Beste sherif(f), hoe kom je aan deze informatie? Wat is je bron...

Henk

Cyrus

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 9 april 2008, 17:12:52
Het is niet zo zwart-wit: er word niet op jacht gegaan naar met blauw rijdende reddingsbrigadevoertuigen. Het is geen speerpunt van de politie. Alleen als het toevallig geconstateerd word, of bij een ongeluk word er proces verbaal geschreven. En dat je dat als chauffeur kan bekopen kan je op je vingers natellen. De waarschuwingen daarvoor heb ik verleden jaar al op dit forum gezet, maar wie zijn billen brand en niet wil horen moet maar op de blaren zitten en voelen...

Feit blijft wel en daar blijf ik voor waarschuwen: Eerst goed regelen en dan pas met blauw rijden. Veel brigades doen het toch andersom merk ik, eerst met blauw en dan pas regelen, en dat blijft OERSTOM (zie mijn eerder postings met waarschuwingen)! >:(

En inderdaad een telefoontje kost geen moeite!  O0

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 9 april 2008, 17:58:45
Bij een incident met OGS door Reddingsbrigades in Kennemerland zal er het komende seizoen direct Proces Verbaal tegen de chaufeur worden opgemaakt. Dit in tegenstelling tot het vorige seizoen. Let dus als chaufeur Reddingsbrigade op en neem geen risico met Blauw.

Ik ben bij dit soort berichten altijd benieuwd naar de bron .... Mijn benieuwdheid groeit echter als een nieuw en anoniem lid dit soort berichten plaatst!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Cyrus

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 9 april 2008, 18:19:42
(0900) 8844 Wie tot tien kan tellen kan de Pliesie bellen!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 9 april 2008, 19:06:22
Laten we eerst maar eens kijken wie deze Strand-Sheriff is ... Het lijkt namelijk iemand te zijn die we al goed kennen hier ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #6 Gepost op: 9 april 2008, 19:52:27
(0900) 8844 Wie tot tien kan tellen kan de Pliesie bellen!

En nu gaan we allemaal tegelijk de politie bellen. Vooral 's avonds zit de persvoorlichter
achter zijn bureau klaar......  ::)

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #7 Gepost op: 9 april 2008, 20:45:40
Geen gedoogbeleid Politie OGS bij Reddingsbrigades
Kijk, da's duidelijkheid. Als de oorsprong van dit bericht nu eens net zo duidelijk was..............

Kees  8) (die gek is op duidelijkheid)

joostvankempen

• REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #8 Gepost op: 9 april 2008, 23:31:47
Dit is wel een hele zware onderwerptitel gezien de inhoud van dit topic: de titel (Geen gedoogbeleid Politie OGS bij Reddingsbrigades) leest als een landelijke richtlijn om reddingsbrigades te verbaliseren bij rijden met OGS. Dit leek mij zeer vreemd gezien de recente circulaires van BZK, dus toch maar even de inhoud bekeken: gaat het over oud zeer in Kennemerland, uitmondend in machtsspelletjes........

Vreemd om hier op deze plek zo over te discussieren gezien de landelijke ontwikkelingen?!
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #9 Gepost op: 9 april 2008, 23:52:34
Dit is wel een hele zware onderwerptitel gezien de inhoud van dit topic: de titel (Geen gedoogbeleid Politie OGS bij Reddingsbrigades) leest als een landelijke richtlijn om reddingsbrigades te verbaliseren bij rijden met OGS. Dit leek mij zeer vreemd gezien de recente circulaires van BZK, dus toch maar even de inhoud bekeken: gaat het over oud zeer in Kennemerland, uitmondend in machtsspelletjes........

Vreemd om hier op deze plek zo over te discussieren gezien de landelijke ontwikkelingen?!

De huidige richtlijn gaat uit van toestemming van een van de grote 3. In
Kennemerland wordt die toestemming niet gegeven. Of dat verbaliseren waar
is of een verlate 1-Aprilgrap komen we morgen wel achter.