Geen gedoogbeleid Politie OGS bij Reddingsbrigades

Auteur Topic: Geen gedoogbeleid Politie OGS bij Reddingsbrigades  (gelezen 10013 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

PamelaAnderson

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 10 april 2008, 08:51:05
toch maar even de inhoud bekeken: gaat het over oud zeer in Kennemerland, uitmondend in machtsspelletjes........

???  Oud zeer, Machtspelletjes, Landelijke Richtlijn  ???  Ik kan zeker een gedeelte niet lezen van die posting  ???

DE STUURMAN

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #11 Gepost op: 10 april 2008, 09:35:17
Zo hoort het,

Wie zich niet aan de wet wil/kan houden zal voor de gevolgen in moeten staan, wellicht dat het bestuur van de ZRB nu wel wakker wordt!

mvg

DE STUURMAN

ps. Antiheld, volgende week een bakkie doen? 8)

Cyrus

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 10 april 2008, 12:02:25
Wie zich niet aan de wet wil/kan houden zal voor de gevolgen in moeten staan, wellicht dat het bestuur van de ZRB nu wel wakker wordt!
DE STUURMAN

Beste Stuurman, de beslissing om met blauw te rijden te verbieden is geen gemakkelijke. Ook wij hebben voor die keuze gestaan en hebben het blauw er af gehaald vooral om onze vrijwillegers tegen zichzelf te beschermen. Ook ik was van mening dat het mogelijk moest zijn om met OGS uit te rukken voor het algemeen belang en het heeft lang geduurd voordat zij mij van de risico's konden overtuigen. Zolang er niets gebeurt is er toch ook niets aan de hand?

De brigades staan een stuk sterker met wat er allemaal voor hun speelt en ik kan mij voorstellen dat zij nu volharden in het ingenomen standpunt. Er is A gezegd en nu wijken wij daar niet meer van af zo zullen zij denken. Juist omdat ik vroeger net zo dacht begrijp ik dat wel. Misschien dat dit standpunt van de politie om een PV op te maken de balans naar een verbod zal doen doorslaan, maar ik denk het eigenlijk niet. Daarvoor heeft de bond ZRB het hoofd al te ver in de strop gestoken. Nu verbieden zal gezichtsverlies opleveren en dat willen die bestuurders niet. Trots speelt vaak een rol. Ik ben wel beniewd of dit standpunt van de politie, als het waar is, aan de vrijwillegers word doorgegeven en wat zij daarmee gaan doen. Het in en in trieste is wel dat als er een slachtoffer valt door dit standpunt dat waarschijnlijk een gemotiveerde goedbedoelende en hardwerkende vrijwilleger zal zijn. Er wordt nog steeds met vuur gespeeld door de bestuurders met de vrijwillegers als brandhout. En helaas zal dat naar alle waarschijnlijkheid ook met de dreiging van een PV door de Politie voortduren...

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 10 april 2008, 16:02:52
Gaan we de gehele discussie opnieuw voeren ??

Laat eerst maar eens een formele bron dit zien.  

Ik heb al eens helemaal uitgestippeld hoe de aansprakelijkheid van de chauffeurs zit, en hoe het met de aansprakelijkhied van de vereniging en aansprakelijkheid van de auto-verzekering zit..

Ik heb tot nu toe nog geen klare taal gezien, waarom een chauffeur, die zich aan richtlijnen van het bestuur van de reddingsbrigade houdt, prive aansprakelijk is voor eventueel geleden schade.

Ik stel dat de politie geen bekeuringen uitschrijft voor duidelijke hulpverleningsvoertuigen gedurende een inzet. Er is geen agent die zich daar aan brand..

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #14 Gepost op: 10 april 2008, 16:07:03
Net even met de afdeling voorlichting van de politie Kennemerland gebeld.
Het verhaal waar deze topic mee is begonnen klopt niet. Het beleid is nog
steeds ongewijzigd: Van het ministerie mag het mits met toestemming van
een van de 3 meldkamers. Daar de meldkamers in Kennemerland die
toestemming niet geven mag OGS niet gebruikt worden. Maar van een
beleid om te gaan bekeuren is geen sprake! Ik denk zelf dat de praktijk
wat weerbarstiger kan zijn maar er zit geen doelbewust beleid achter.

Met deze informatie hoop ik dat we weer serieus en verantwoord
met deze heikele materie aan de slag kunnen.

PamelaAnderson

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 10 april 2008, 16:26:58
Hoi Ko,

Je verhaal klopt, het rijden met OGS is verboden in Kennemerland. Het verhaal waar deze topic mee begint spreekt niet van een bekeuring maar van een proces verbaal. En dat is wat anders. Je hebt dus de verkeerde vraag gesteld, zeker na een akkefietje zal de Politie proces verbaal opmaken. Dit hoeft dus geen bekeuring te zijn. Je conclusie dat de mededeling van Strand Sherif niet klopt is dus onjuist.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #16 Gepost op: 10 april 2008, 16:33:31
Hoi Ko,

Je verhaal klopt, het rijden met OGS is verboden in Kennemerland. Het verhaal waar deze topic mee begint spreekt niet van een bekeuring maar van een proces verbaal. En dat is wat anders. Je hebt dus de verkeerde vraag gesteld, zeker na een akkefietje zal de Politie proces verbaal opmaken. Dit hoeft dus geen bekeuring te zijn. Je conclusie dat de mededeling van Strand Sherif niet klopt is dus onjuist.

Sorry, je hebt gelijk. Maar de context waarin ik de vraag heb gesteld en het
daarop gegeven antwoord is duidelijk: Er is geen sprake van een bewust beleid.

Cyrus

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 10 april 2008, 16:54:36
Er is geen sprake van een bewust beleid.

Dus ook geen gedoogbeleid  en klopt de informatie in de titel van dit topic dus, en je mag aannemen dat de geldende regelgeving wordt gehandhaafd, zelfs in Kennemerland!

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 10 april 2008, 17:14:22
Welke waarborgen wil de MKA Kennermerland dan nog zien..

Opleiding chauffeurs, Branche Reglement OGS, Aard en type verzekering van de voertuigen ?

MKA hoeft alleen de prioritering te regelen toch, de aansprakelijkheid blijft bij de betreffende bestuur van de reddingsbrigade en de auto-verzekeraar..

De regelgeving is aangepast en gaat medio dit jaar in ..  wat is het probleem, dat MKA Kennermerland opgelost wil zien ?

AntiHeld

• Junior gebruiker
  • **
    • De enige echte Reddingsbrigade
Reactie #19 Gepost op: 10 april 2008, 21:10:59
Hou nou eens op met deze discussie!!!

En Strandsherif, doe niet zo achterbaks naar diegene die heel Zandvoort kent als "de strandsherif " En jah, die ken jij ook..
Voordat je gaat komen dat het een toevallig gekozen naam is..

Kap er nou  eens mee(dit geldt voor meerdere aliassen). Ook de twist om woorden, waar ik trouwens in het verleden ook vaak gebruik van maakte,
moet nou eens kappen om dit onderwerp. Ik weet dat jullie je woorden weloverwogen kiezen, maar strijd transparant of strijd niet (meer).

Kom eens met een nieuw onderwerp waar we weer lekker over kunnen discussieren en mensen wakker schudden...

Bel me maar als je het er over wilt hebben, en niet tijdens de koffie met diverse insinuaties..
Verzet houdt je scherp!