Grote brand tribune FC Groningen (tijdens wedstrijd) - Groningen 13-04-2008

Auteur Topic: Grote brand tribune FC Groningen (tijdens wedstrijd) - Groningen 13-04-2008  (gelezen 41790 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.



martijn89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
:'( DAG MENSEN

Ik kom er net vandaan, ik stond er middin in. WAT EEN PANIEK!!!!!!!!!!!!!!

Ik zal mijn verhaal vertellen hoe het is gegaan.

10 min voor aanvang hebben een paar IDIOTEN!!!!!! wc rollen in de fik gestoken.
in eerste in stantie grappig. ( De groenehel die staat in brand.) +- 5 mensne met emmers water uitgooien en brandblusser 2 a 3 brandblussers.
De spelers komen het veld op 14.27
+- 4000 man gooien PP 3 rollen wc papier op het veld
Bijna alles was uit maar niet alles!! een van die 4000 rollen vat vlam etc etc etc.
Nu gaat het SNEL!!!!!!!

De mensen van de rijeen 1 t/m 5 draaien zich om willen weg.
Wij dachten het valt nog wel mee beetje warm.
Toen vatte alle wc rollen dus vlam. die hite kwam ons op af!!!
NIET normaal. Iedereen waar nou boven rennen paniek!
iederen liep over de stoeltjes duwen trekken vallen.

In de omloop was het ook warm + de enorme rookontwikkiling.
De rook was het allerergste iedereen had moeite met ademhalen.
Een nooduitgang was volgens mij dicht want konden maar een kant uit. super slecht. het was gewoon eng!!!
Dus van de ene kant naar de andere kant gestuurd. toen ben ik maar het veld opgerend door de rook/en het vuur.
over de bording het veld op.

Ik vond het gewoon eng ik zeg mischien nu 2x alles dubbel maar het is van de spanning/adreline.

Waar ik mij oververbaas is dat de brandweer met prio 2 uitrukt en maar 1.
Terwijl die Chaos/paniek compleet was.

Er zijn veel FOUTEN gemaakt!!!

Groet, Martijn


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
De grootste fout was het aansteken van wc papier.


Erik_vliegman

  • Gast
 

Ik vond het gewoon eng ik zeg mischien nu 2x alles dubbel maar het is van de spanning/adreline.

Waar ik mij oververbaas is dat de brandweer met prio 2 uitrukt en maar 1.
Terwijl die Chaos/paniek compleet was.

Er zijn veel FOUTEN gemaakt!!!

Groet, Martijn


Martijn,

laat ik om te beginnen zeggen dat het inderdaad angstig kan zijn datgene wat jij en anderen hebben meegegmaakt.
Alleen wat ik jammer vind is dat je gelijk de conclusie trekt dat er vele fouten gemaakt zijn.

Aangezien jij hier op het hv forum post zal je ongetwijfeld iets te maken hebben met hulpverlening op welke manier dan ook.

Weet jij hoe de melding op de betreffende ac is binnengekomen?
Weet jij over welke info de hulpdiensten beschikken bij die eerste melding?

denk dat beide antwoorden nee zijn, misschien dus ook niet handig om te zeggen dat er fouten gemaakt zijn omdat de brandweer prio2 wordt gealarmeerd.

In mijn ogen is er maar een grote fout die gemaakt is en dat is door diegene, of zijn die mensen,  die de zaak in brand hebben gezet op wat voor manier dan ook.

Die mensen gaan niet voor de voetbal maar om herrie te schoppen gelijk voor de rest van hun leven een stadionverbod in heel de wereld.

Kijk op je gemak eens naar de beelden, dan zie je daar tussen de relschoppers ook vaders en moeders zitten met kleine kinderen, of volwassenen die wel normaal naar een voetbalwedstrijd komen kijken.

Nogmaals 1 grote fout en dat zijn diegene die dit veroorzaakt hebben en niet de hulpdiensten of de voetbalclubs in deze.


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Op TV Noord (ook te volgen via internet) straks om 18:30 een extra nieuwsuitzending, waarin de dag nog eens wordt samengevat. Op de radio vertelden diverse toeschouwers al dat zij niet onmiddellijk via de nooduitgangen weg konden komen. Bovendien duurde het veel te lang voordat er werd geblust.

Vanuit m'n huis zag ik al vóór 14.30 uur enorme grijze rookwolken boven de Euroborg. Ik dacht dat er in of buiten het stadion wat rookbommen waren afgestoken. Maar toen ik de radio aan had hoorde ik wat er echt gaande was. Het verbaasde mij dan ook dat het nog zo lang duurde voordat de brandweer (met prio 2; buitenbrandje) werd gewaarschuwd.

Gelukkig lijkt de aftocht van supporters op dit moment rustig te verlopen....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Op TV Noord (ook te volgen via internet) straks om 18:30 een extra nieuwsuitzending, waarin de dag nog eens wordt samengevat. Op de radio vertelden diverse toeschouwers al dat zij niet onmiddellijk via de nooduitgangen weg konden komen. Bovendien duurde het veel te lang voordat er werd geblust.

Vanuit m'n huis zag ik al vóór 14.30 uur enorme grijze rookwolken boven de Euroborg. Ik dacht dat er in of buiten het stadion wat rookbommen waren afgestoken. Maar toen ik de radio aan had hoorde ik wat er echt gaande was. Het verbaasde mij dan ook dat het nog zo lang duurde voordat de brandweer (met prio 2; buitenbrandje) werd gewaarschuwd.

Gelukkig lijkt de aftocht van supporters op dit moment rustig te verlopen....


Door C2000 kom je als buitenstaander (voorlopig) niet te weten wat de RAC bij het inmelden door gegeven heeft... Prio 2 wil niet zeggen dat ze ook Prio 2 gereden hebben...  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.anp-photo.com/search.pp?page=1&ShowPicture=7358826&pos=1

GRONINGEN - Een jonge supporter word van het veld gedragen door een medesupporter nadat er zondagmiddad brand op de tribunne was uitgebroken voorafgaand aan de eredivisiewedstrijd FC Groningen - Ajax. De wedstrijd werd uiteindelijk gestaakt. ANP PHOTO KOEN VAN WEEL

http://www.anp-photo.com/downloadpicturepreview.pp?id=7358826[/img]


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Op TV Noord (ook te volgen via internet) straks om 18:30 een extra nieuwsuitzending, waarin de dag nog eens wordt samengevat. Op de radio vertelden diverse toeschouwers al dat zij niet onmiddellijk via de nooduitgangen weg konden komen. Bovendien duurde het veel te lang voordat er werd geblust.

Vanuit m'n huis zag ik al vóór 14.30 uur enorme grijze rookwolken boven de Euroborg. Ik dacht dat er in of buiten het stadion wat rookbommen waren afgestoken. Maar toen ik de radio aan had hoorde ik wat er echt gaande was. Het verbaasde mij dan ook dat het nog zo lang duurde voordat de brandweer (met prio 2; buitenbrandje) werd gewaarschuwd.

Gelukkig lijkt de aftocht van supporters op dit moment rustig te verlopen....


De link naar de nieuws uitzending:
mms://media.rtvnoord.nl/tvrtvnoord


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Op de site van de telegraaf staan een aantal foto's... Op één daarvan probeert iemand met een CO2 blusser de brand uit te maken...  :-X :-X :-X

http://www.telegraaf.nl/article3780476.ece (helaas flashplayer dus, voor mij, niet te rippen)


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
hallo jongens...
ben net weer terug van mijn SIGMA uitrug...

we stonden na 20 min klaar om te gaan...
maar de meeste gewonden waren al behandeld..of afgevoerd...(4 SO in 1 ambu...hahahha..gehoord op onze standplaats van de betreffende chauf.)

wij hebben na de afschaling nog een uur standby gestaan...i.v.m. eventuele rellen..
de ambu`s die leeg waren verzamelden bij ons..in afwachting van nieuws..

maar alles is verder goed verlopen...

gr,gerrie..sigma groningen