Interessante aan het geheel:
Een aantal hier voorgestelde ideeën en functionaliteiten zitten al gewoon in de balken/ lampen.
Het uitschakelen van de achterzijde is een optie op (vrijwel) alle Whelen lichtbalken en een standaard optie op de Whelen Liberty. Hij wordt alleen zelden of nooit aangesloten.
Daarnaast zijn een hele berg opties, die in andere EU landen worden gebruikt ten aanzien van verhoging van de veiligheid in NL niet in gebruik. In Engeland zitten bijvoorbeeld standaard 2 rode knipperlampen aan de achterzijde op een politiewagen, zodat duidelijk is bij een ongeval wat voor- en wat de achterzijde is.
Verschil is gewoon dat we in NL een voertuig in Fend Off plaatsen, in andere landen wordt nog wel eens "recht" afgezekerd. Effectieve, gerichte flitslampen naar 1 kant verliezen in NL dus een beetje het nut. De afstraalhoek werkt niet meer optimaal als een voertuig schuin staat.
Voordeel van fend off daarentegen is dat wel meteen duidelijk is dat het buffervoertuig stilstaat en niet meer in beweging is.
Maar zelfs met pijlwagens, pilonnen, buffervoertuigen krijgen sommige mensen het nog klaar om zaken over het hoofd te zien helaas. Ik denk dat dit ook niet zomaar op te lossen is door meer of fellere lampen op een auto te plaatsen
Groeten, Ruud