Dank je wel Ruud Ik denk wel eens, geheel voor eigen rekening, dat HONAC er een eigen invulling aan het ECE keurmerk en standaarden op nahoudt... iets met marktmonopolie ofzo..
Inderdaad, de Duitsers voldoen aan zo'n beetje alle ECE, EC, CE, TÜV keuringen en die kunnen het wél met quad-flash.. rara..
Bovendien meen ik dat oranje niet onder ECE-R65 valt, tenminste volgens de conceptregeling niet tot in 2013, dus in hoeverre oranje gebonden is aan enkel- of dubbelflits lijkt mij multi-interpretabel.
ik denk dat ik daar toch wel een antwoord op kan geven, Honac houd er zeker geen eigen invulling op na, alle produkten betreffende licht zijn/worden gekeurd in engeland (woodway laat dit doen) en geheel volgens de ECE-R65 norm.
De keuring wordt uitgevoerd door het Britisch Standard Institute die de licht keuring weer in spanje laat doen waar overigens heel europa zijn produkten laat keuren.
of produkten daadwerkelijk zijn gekeurd is na te gaan aan het ''E'' nummer.
duitsers voldoen aan zo'n beetje alle keuringen!! EC, CE zijn onderdeel van ECE en TUV is geen erkende keurinstantie voor ECE.
Oranje, (amber) dient volledig aan de ECE-R65 te voldoen, dus ook rondom zichtbaar en bewaakt, net als blauw.