Het voeren van blauwe of oranje zwaailichten (incident managment)

Auteur Topic: Het voeren van blauwe of oranje zwaailichten (incident managment)  (gelezen 70750 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

krik en takel

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #50 Gepost op: 2 april 2010, 21:50:27
De strooiwagen.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #52 Gepost op: 3 april 2010, 00:49:50
De strooiwagen.
Snelle en adequate taakuitvoering is het enige wat ik zou kunnen bedenken


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #53 Gepost op: 3 april 2010, 11:57:01
???

Oui! Dans la neige en Route Nationale 13...



Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #54 Gepost op: 3 april 2010, 14:01:38
Ik zou graag meer willen (info) weten van de franse collega's hebben die een site of zo,want ik heb al op google zitten kijken maar kom niet erg ver.

graag hoor ik het.

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #55 Gepost op: 3 april 2010, 18:32:21
En in Frankrijk rijdt de weginspectie trouwens ook met een oranje EN blauw; zelfs de strooiwagens gebruiken het  ;D




Bij strooiwagens in sommige Europeesche landen gelden deze regels.

Bij oranje zwaailicht mag je ze inhalen.(wel voorzichtigheid betrachten)

Als ze het blauwe zwaailichten aan hebben dan mag je ze niet inhalen (ivm het schuiven en strooien)


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #56 Gepost op: 4 april 2010, 01:02:19
Op het kruispunt hier echt voor de deur stond de politie gisteren bij een ongeval zonder letsel. Netjes de oranje zwaailichten aan. Wat me wel opviel was dat een agent de rijbaan ging vegen waar nog gewoon auto's reden, zonder fluokleding. Ik vond het zelf nogal gevaarlijk aangezien de politiewagen na hem stond en niet voor hem. Mooie amber verlichting trouwens in dat dakset (touran, ergens bij eindhoven) had nog niet eerder een politieauto gezien met amber aan.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #57 Gepost op: 22 oktober 2010, 11:38:32
Hoe zijn de ervaringen met het voeren van amber lampen? Of is men bij de HV diensten weer terug geschakeld naar blauw?  :)


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #58 Gepost op: 22 oktober 2010, 12:19:54
Tja, amber gebruik ik meestal bij kleinere incidenten waarbij mensen moeten uitkijken voor ons voertuig, blauw bij wat grotere incidenten met omleidingen of meer materieel om te beveiligen bij hogere snelheden. Ook laat ik het blauw na een prio 1 rit soms aanstaan zodat voor de ambu  meteen duidelijk is waar hij moet zijn, dan gaat het daarna wel uit.

Uiteindelijk gebruik ik amber ongeveer evenveel als blauw denk ik. En de brandweer voert ook steeds vaker amber, goede zaak want blauw hebben ze zelden nodig als ze stil staan.
Wout


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #59 Gepost op: 22 oktober 2010, 16:02:06
In plaats van amber zwaailicht gebruik ik regelmatig de arrow stick wanneer ik een voertuig stilhoudt of bij een ander klein incident. Die arrow stick valt flink op, met name aan de achterzijde en dat is precies waar ik het licht nodig heb.

Bij een weg met hogere snelheden of onopvallend punt gaat gewoon het blauw aan.