Het voeren van blauwe of oranje zwaailichten (incident managment)

Auteur Topic: Het voeren van blauwe of oranje zwaailichten (incident managment)  (gelezen 69687 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #130 Gepost op: 19 april 2013, 18:44:10
Het heeft vermoedelijk geen prioriteit......
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #131 Gepost op: 19 april 2013, 21:05:32
Het heeft vermoedelijk geen prioriteit......

Euhm. Regel 1 - eigen veiligheid eerst :-X
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #132 Gepost op: 19 april 2013, 21:20:01
Ja. Helaas hebben wij met meer situaties te maken waar veiligheid voorop staat en heeft IM schijnbaar niet zo'n hoge prio. Don't shoot the Messenger, ik zie het ook liever anders.
Wellicht dat andere regio's hier wat voortvarender in zijn.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #133 Gepost op: 19 april 2013, 21:36:57
Ja. Helaas hebben wij met meer situaties te maken waar veiligheid voorop staat en heeft IM schijnbaar niet zo'n hoge prio. Don't shoot the Messenger, ik zie het ook liever anders.
Wellicht dat andere regio's hier wat voortvarender in zijn.


Huh vreemd maar de dienders die ik ken en spreek hebben wel de intentie eerst eigen veiligheid en zeggen niet van we hebben meer situaties.
Maar ach het is het zelfde gedrag als met veiligheidsvesten,totdat het een keer fout gaat en dan??
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #134 Gepost op: 19 april 2013, 22:18:07
Het heeft vermoedelijk geen prioriteit......


Raar, moet je eens goed over nadenken misschien.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #135 Gepost op: 19 april 2013, 22:20:10
Mensen, volgensmij ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik snap jullie reactie maar.... nogmaals, don't shoot the Messenger. Ik kan er ook niets aan doen dat veel van de oudere collega's geen flauw idee hebben van de IM richtlijnen.
Sterker nog, veel collega's denken dat blauw juist veiliger is!

Waarom dit is weet ik ook niet, ik weet dat het pas sinds een paar jaar op de PA wordt aangeleerd (aldus een docent). Meer dan gissen kan ik dus ook niet.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #136 Gepost op: 19 april 2013, 22:23:01
De docent heeft ook volledig gelijk! Blauw is, in de basis, ook veiliger dan geel..

Waarom? Als er blauw staat te knipperen, dan staat er politie en die kan je bekeuren.. Bij geel heb je eigenlijk niets te vrezen en kan 't gas erop.. Dan wordt je niet als politieagent herkend..

Gewoon de dagelijkse praktijk.. en vaak strijdig met de richtlijn, dat wel..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #137 Gepost op: 19 april 2013, 22:37:32
De docent heeft ook volledig gelijk! Blauw is, in de basis, ook veiliger dan geel..

Waarom? Als er blauw staat te knipperen, dan staat er politie en die kan je bekeuren.. Bij geel heb je eigenlijk niets te vrezen en kan 't gas erop.. Dan wordt je niet als politieagent herkend..

Gewoon de dagelijkse praktijk.. en vaak strijdig met de richtlijn, dat wel..

Hoe doen jullie dat dan bij de DCIV? Als je een rijstrook afblokt bij een ongeval op de A10.

Ik weet dat wij vroeger gewoon met blauw stonden, maar dan praat ik ook over een paar geleden. Dat was in de tijd dat we nog met de S60 reden en alleen blauw hadden. Onee ik lieg, we hadden ook nog een klein amber lampje achter het achterruit, wat bijna niet opviel.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #138 Gepost op: 19 april 2013, 22:38:48
Ik vermoed ook dat silque bedoelt dat het van hogerhand geen prioriteit heeft om dit soort bijscholing te doen. Sowieso als ik zo links en rechts hoor hoe weinig men hoeft te doen voor het vuurwapen dragen en het mogen rijden met OGS.... Komt bij mij soms een beetje knullig over.

En voor een groot deel denk ik niet dat dit op de werkvloer verkeerd gaat. Maar bij management keuzes, en budgetten, en tijd, en..... Altijd wel een reden om iets niet te doen....  98uiye


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #139 Gepost op: 19 april 2013, 23:01:32
Hoe doen jullie dat dan bij de DCIV? Als je een rijstrook afblokt bij een ongeval op de A10.

Ik weet dat wij vroeger gewoon met blauw stonden, maar dan praat ik ook over een paar geleden. Dat was in de tijd dat we nog met de S60 reden en alleen blauw hadden. Onee ik lieg, we hadden ook nog een klein amber lampje achter het achterruit, wat bijna niet opviel.

In principe amber, tenzij... Ik heb ook wat trainingen gegeven over IM aan collega's en het ook zo uitgedragen. Blauw heeft nu eenmaal een meer afremmende werking dan amber, zoals Zijlvaart ook aangeeft. Eigen veiligheid eerst!