Lifeliner met pech...

Auteur Topic: Lifeliner met pech...  (gelezen 6549 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 22 februari 2008, 22:15:50
Gezien het tijdstip van het ongeval in Kolhorn en mijn waarneming van de landing bij het AMC leek er mij geen logisch verband tussen de twee, maar het zou heel goed kunnen dat er weer iemand opgehaald moest worden die daar eerder afgezet is natuurlijk.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 22 februari 2008, 22:31:05
daarna (althans in P2000) nog 1 oproep:

16:28:46 22-02-08 28 G AMBU LIFELINER 1 / MMT INZET VOOR : AMSTERDAM/LOD. VAN DEYSSELSSTRAAT/  
802221628460120988 HELI     0120988 RAVAA Amsterdam ( Trauma Heli Lifeliner 1 )
Samen sterk in de hulpverlening!


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #12 Gepost op: 22 februari 2008, 22:51:33
Gezien het tijdstip van het ongeval in Kolhorn en mijn waarneming van de landing bij het AMC leek er mij geen logisch verband tussen de twee, maar het zou heel goed kunnen dat er weer iemand opgehaald moest worden die daar eerder afgezet is natuurlijk.

De Lifeliner1 heeft het kind naar het AMC gebracht en land daar dan op de helispot. Daar staat een ambulance te wachten om het kind naar de SEH te brengen (honderd meter verderop). Waarschijnlijk is de arts nog even meegegaan in de ambu en heeft de Lifeliner dus even gestaan op de helispot. Het VUMC was namelijk gewoon bereikbaar vandaag en anders staat de Lifeliner op Heliport Amsterdam (Westelijk Havengebied), maar dit was vandaag niet het geval.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


logistiek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
Reactie #13 Gepost op: 26 februari 2008, 16:08:29
Onlangs heeft de LL2 ook met pech op de A20 gestaan bij een ongeval,

met de patient viel het gelukkig erg mee, toen de piloot wilde opstarten om retour basis te gaan,

bleek er een storing te zijn in het elektronisch systeem,

na verwoede pogingen lukte het niet om de heli aan de praat te krijgen,

tot ergenis van politie en rijkswaterstaat. Deze wilde de rijbanen graag vrijgeven omdat de ring al aardig volliep.

een agent maakte de opmerking als we toch moeten wachten........

en pakte zijn gevaren 3 hoek en plaatste deze achter de heli.

de bemanning kon hier smakelijk om lachen en hebben dan ook uitgebreid geposeerd bij het nemen van de foto's.

na diverse malen contact te hebben gehad met onze oosterburen, en de boel te resetten,

lukte het toch om op eigen kracht terug te keren naar Rotterdam airport.

groet

logistiek 8)


Gast

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 26 februari 2008, 16:30:11
De Lifeliner1 heeft het kind naar het AMC gebracht en land daar dan op de helispot. Daar staat een ambulance te wachten om het kind naar de SEH te brengen (honderd meter verderop). Waarschijnlijk is de arts nog even meegegaan in de ambu en heeft de Lifeliner dus even gestaan op de helispot. Het VUMC was namelijk gewoon bereikbaar vandaag en anders staat de Lifeliner op Heliport Amsterdam (Westelijk Havengebied), maar dit was vandaag niet het geval.

Mijn waarneming was een landing zonder dat er een ambulance ter plaatse stond.
Er moet daarna dus nog een uitruk geweest zijn (die 16.28 melding waarschijnlijk) waarna het wederom naar het AMC gevlogen is. Zoals gezegd, alleen een MMT Vito met één persoon erbij.