Ontwerp een nieuwe reddingsboot (Groot Binnenwater)

Auteur Topic: Ontwerp een nieuwe reddingsboot (Groot Binnenwater)  (gelezen 9201 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 22 april 2008, 10:02:34
Peter,

Het totale gewicht van de boot is 2000 kilo. De tank (een plasticzak in de dubbele bodem) inhoud is 300 liter. Het platform is een ofshore powerboat waarmee geraced wordt op zee, maar het bovendek is weggelaten waarvoor tubes in de plaats zijn gekomen.

Je kan deze boot in een jaartje dus gewoon zelf even bouwen. ;) ;D

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #11 Gepost op: 22 april 2008, 10:59:37
Mijn verwachting als je trailerbaar wilt zijn (voor over de weg) is outboard denk ik te zwaar om goed handelbaar te zijn. Zelf zou ik er voor kiezen om de boot wel uit het water te halen op de ligplaats maar niet op een wegtrailer zetten. Dit lijkt mij beter voor der boot (met name in de winter periode). Mijn voorkeur zal uitgaan om het een en ander dubbel uit te voeren wat meer betrouwbaarheid. Hierbij denk ik aan een marifoon., dubbele buitenboormotor, dubbele brandstoftank met gescheiden filter.

Kantelzak lijkt me iets te veel van het goede voor op het binnenwater, zelf zou ik voor een bestaande type boot gaan welke meer gebruikt wordt in dit werk zodat de voor en tegen goed kan bekijken.

Er is keuze genoeg voor de keuze van een boot.

9910001
9910001


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #12 Gepost op: 22 april 2008, 14:01:45
Deze misschien:

http://link.marktplaats.nl/129168518

Groeten,
Mark

 ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #13 Gepost op: 22 april 2008, 15:09:51
Met deze boot moet je wel lieslaarzen aan Mark.
Het water stroomt zo van achter de boot in (maar gelukkig ook weer uit). Wel héél stevig allemaal. (en lelijk, maar dat is een kwestie van smaak).

Henk


crazytimmy

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #14 Gepost op: 22 april 2008, 19:33:20
hej die henk:D      Zaterdag  hadk de meander en jouw op de seeker nog gezien incl telelens!

En nog even aan de marifoon gehad:D        had je het door?

Groet,

Tim


roel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Soms zit het mee, meestal zit het tegen.
    • KNRM wijk aan zee
Reactie #15 Gepost op: 22 april 2008, 19:38:11
is dit misschien wat (weet namelijk je budget niet)

PARKER 900 RS

 

Lengte : 9 mtr
Breedte : 2.84 mtr
Tube diameter : 0,53 mtr
Aantal luchtkamers : 7
Gewicht (zonder motor) : 1005 kg.
Maximum persons : 18
Brandstoftank : 220 lt.
CE certificaat : B

Inclusief

2 x Nealsson chairs ( comfortable en goede steun in zwaar weer)
GPS Garmin met fishfinder chart plotter
Roestvast staal navigatie frame met verlichting
Grote console met veel opberg mogelijkheid
Dek is voorzien van antislip (grijs)
- Groot boegluik
220 ltr roestvast staal brandstof tank
Mercury Verado 275
Fly by wire throttle
Wind scherm met RVS beugels

€ 61.000,00 excl VAT demo model

http://www.datemaribs.nl/images/pdf/Pr_900RS.pdf     voor de tekening
plv. schipper knrm wijk aan zee


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #16 Gepost op: 22 april 2008, 23:08:19
hej die henk:D      Zaterdag  hadk de meander en jouw op de seeker nog gezien incl telelens!

En nog even aan de marifoon gehad:D        had je het door?

Groet,

Tim

[oftopic]Ja met de "Antje" zonder diesel. Ik moest wel aan je denken toen ik de "Seamac" zag. Wat was Almere boos dat ze niets van die schuit gemerkt hadden op 16 en jullie wel. Die met de telelens was Evert Bruinekool, een watersportfotograaf.[/oftopic]
De Seamac heeft jet aandrijving, hoe bevalt dat? Met die bochtjes die je draaide doet het wat onrustig direkt aan, is dat het ook of lijkt dat maar zo...

Henk


crazytimmy

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #17 Gepost op: 23 april 2008, 13:25:25
ten eerste het is Simac  !

En wat bedoel je met die bochtjes:P          Wij hebben geen JET hoor dat is waardeloos met dat wier op het markermeer  en wat bedoel je met die bochtjes?

Groeten,

Tim


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 23 april 2008, 14:05:40
ten eerste het is Simac  !

En wat bedoel je met die bochtjes:P          Wij hebben geen JET hoor dat is waardeloos met dat wier op het markermeer  en wat bedoel je met die bochtjes?

Groeten,

Tim

Nee ok, er ging een boot met een slingerbeweging voor ons langs tijdens de oefening van Almere, ik dacht eerst dat dat de Simac was en die helde daarbij nogal over. Kan ook zijn dat het inboard was bedenk ik me... Hoe bevalt dat dan Tim?

Henk


crazytimmy

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #19 Gepost op: 23 april 2008, 17:39:13
ja die slinger beweging deed ik met het roer om golven te creeren:P omdat ik wist dat jij het was!

Haha of de simac bevalt!  Die heeft zich al bewezen in de afgelope 10 jaar!

Groet,

Tim