Om het balletje nog maar eens weer op te gooien>>> Ik heb 10 jaar brandwachtervaring, sinds 3 jaar ben ik niet meer werkzaam bij de brandweer, maar werk ondertussen in de kinderopvang waar ze ook BHV-ers rond hebben lopen.
Deze volgen een BHV cursusje en denken dan alles te weten..........ze hebben totaal geen praktijk ontruimings ervaring, zien de gevaren niet in verschillende situaties, vergeten cruciale dingen, enz enz enz.....ben me echt kapot geschrokken na eens een paar simpele oefeningetjes uitgezet te hebben. (bleek dat ze daarvoor zelf maar wat deden, betekende volgens procedure kinderen naar buiten werken met een vantevoren aangekondigde oefening)
Ik
vertik het dus om een BHV cursus te volgen, hoeft ook niet van mijn werkgever, mijn BHV collega is een fijne collega, maar als er in de praktijk iets gebeurd zijn ze allang blij dat ik er ben. De BHV instelling waar zij les krijgt, zegt met klem mij dringend op cursus te zetten, woe
Ik rommel daar wel lekker verder, en officieel is daar dus een BHV er(mijn collega) en voldoen ze dus aan de papieren eisen .