Er zijn meerdere varianten leverbaar van de martinhoorn.
1 serie is de bekende uitvoering van een losse 12 (of 24) volt compressor en 2 of 4 luchthoorns.
Dan is er een speciale uitvoering voor vrachtwagens voor de Nederlandse markt met versneller.
Vrachtwagens hebben een eigen luchtvoorziening, waar een aftakking (kring 4, accessoire stand) een kleppenblok tussen wordt geplaatst.
Dit zijn 3 ventielen, die apart bekrachtigd worden met een regelunit. 1 klep voor "ta", 1 klep voor "tu" en optioneel 1 klep met reduceerventiel voor de nachtstand.
Druk je kort op de claxon, zal de electronische aansturing tussen klep 1 en 2 sneller wisselen (aka versneller). Druk je op de knop nachtstand, wordt de lucht omgeleid door een reduceerventiel. Minder druk door de leiding, dus minder geluid uit de hoorns.
Op dit moment wordt er gewerkt aan een 12V compressor met drukvat, zodat ook op kleinere voertuigen een versneller mogelijk is.
Electronische compressor wordt in NL zo min mogelijk toegepast. Compressor moet af en toe worden voorzien van een druppeltje olie....en dat wordt heel vaak vergeten, daarnaast hebben de compressors ook een relatief hoog verbruik (tussen de 200 en 240 watt).