Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon

Auteur Topic: Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon  (gelezen 107308 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
http://www.youtube.com/watch?v=b7by62pZSv0

Ze hebben er wel een andere lichtbalk op gezet  ;D

*vuurt regelmatig kanonskogels af*
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
http://www.youtube.com/watch?v=b7by62pZSv0
youtube invoegtoepassing verwijderd.

Het lijkt wel of er een kermis auto voorbij komt!   :D ;) :) 8)
Brandweer Papendrecht


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488

User:code3paris

Hier een franse ambu met 2 verschillende tonen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Hij is al een paar keer langs gekomen, wat een bak met herrie uit dat ding  :P


Wederom van AnneKiestra
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Het blijft gaaf om te zien, wat ik me wel af vraag... er zijn sirene's aangewezen voor de nederlandse hulpdiensten, is deze sirene wel toegestaan om te mogen voeren ?  :|
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Nee, het mag niet. Ik snap ook nog steeds niet waarom ze ermee blijven rijden. Als je een ongeval krijgt, ongeacht wie de veroorzaker is, dan zijn de rapen gaar.  :-[

WVW 1994
Artikel 29 Signalen voorrangsvoertuigen

1 Bestuurders van motorvoertuigen in gebruik bij politie en brandweer, motorvoertuigen in gebruik bij diensten voor spoedeisende medische hulpverlening, en motorvoertuigen van andere door Onze Minister aangewezen hulp verlenings diensten voeren blauw zwaai-, flits- of knipperlicht en een tweetonige hoorn om kenbaar te maken dat zij een dringende taak vervullen.

2 De in het eerste lid genoemde bestuurders mogen aanvullend op de in dat lid bedoelde verlichting overdag knipperende koplampen voeren.

3 Bij ministeriële regeling kunnen voorschriften worden vastgesteld betreffende het blauwe zwaai-, flits- of knipperlicht en de knipperende koplampen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Leuk detail als je het filmpje bekijkt (en vooral beluistert)

De Ambu lijkt voorzien te zijn van een Belgische sirene.
Voor vlaamse TV lijkt het me duidelijk dat er onder te monteren ... voor de nederlandse kijker is het toch een raar gehoor.
(voor mij wel in ieder geval)

Of zit ik er helemaal naast en is de betreffende ambu naast die flister ook voorzien van een (niet aan de eis voldoenende) sirene?

(kan het me niet voorstellen)

DIt lijkt niet alleen zo maar is ook zo. ;)
Het is niet in het filmpje gemonteerd maar is echt een van de  sirenes die hier in Drenthe op de ambulances word gebruikt.
Hier in Emmen is het al geen vreemd geluid meer om de verschillende sirenes te horen. Ik meen dat ze 6 verschillende soorten sirenes hebben.
Een lijkt op die amerikaanse brandweer sirene dat wheap wheap de andere op een heel schelle toon. de normale 3 toon en die belgische en dan nog 1 of 2.

Tijdens een rodekruis inzet afgelopen zomer in het centrum van Emmen ( was een drukke markt) kwam er ook een ambu aan met een van die rare sirenes aan. de mensen regeerden in eerste instantie niet en pas toen ik begon te roepen dat ze aan de kant moesten schrokken ze zich bij het zien van die ambu.
Ik kreeg als reactie waarom heeft ie die rare toon aan?? dan weten we toch niet dat het een sirene is.
Tjaaaa ehmmm :P

Bianca
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Ik rust mijn zaakje.... Niet slim zo'n reactie ... wel heeeeel begrijpelijk.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
In Emmen rijd de 03-136 ook rond met verschillende sirenes, een normale 3 toon een 2 toon(engels of amerikaans) en een yelp/wail geluid.
De nieuwe 2 toon conform de nieuwe regelgeving zit er geloof ik nog niet niet op.
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


handTAS

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Ze hebben er wel een andere lichtbalk op gezet  ;D

*vuurt regelmatig kanonskogels af*

Ik moet niet vaak huln van het lachen maar nu kon ik me niet inhouden !!!! meesterlijk!! ;D ;D ;D